Mohos Kristóf

Mohos Kristóf

Mohos Kristóf 2020 óta dolgozik részvényelemzőként a Portfoliónál, közgazdász mesterdiplomáját nemzetközi képzés keretein belül 2022-ben szerezte (summa cum laude). Munkája során elsősorban a legaktuálisabb részvénypiaci trendekkel és energetikai témákkal foglalkozik, illetve a fontosabb árupiaci termékekkel (például arany, urán, réz) és a kínai részvénypiaccal kapcsolatban publikál elemzéseket.
Cikkeinek a száma: 290
Itt a történelmi csúcs: soha nem volt ilyen drága ez a létfontosságú anyag!

Itt a történelmi csúcs: soha nem volt ilyen drága ez a létfontosságú anyag!

Amikor izgalmas nyersanyagpiaci befektetésről van szó, első körben vélhetően az aranyra, a földgázra vagy az olajra asszociál az ember, esetleg az uránra - a réz talán a top 5-ben sincs benne. Pedig nagyon úgy néz ki, hogy a zöld átállásban betöltött kulcsszerepe miatt óriási keresletnövekedés vár a gazdasági egészség fontos mutatójának tartott fémre, amit az akadozó kínálat vélhetően nem fog tudni kielégíteni, ennek köszönhetően jelentős hiány alakulhat ki a réz piacán. Az árak már reagálnak, ma új történelmi csúcsra került a réz árfolyama - de meddig tarthat az emelkedés, és ez milyen lehetőségeket teremt a tőzsdéken?

Átadták a Mol gigaberuházását - Itt vannak a legfontosabb részletek!

Átadták a Mol gigaberuházását - Itt vannak a legfontosabb részletek!

Átadták a Mol 1,3 milliárd euróból megvalósított tiszaújvárosi poliol komplexumát, amely évente mintegy 200 000 tonna poliolt állít majd elő. Orbán Viktor, Magyarország miniszterelnöke, Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója és Ilse Henne, a thyssenkrupp igazgatótanácsának tagja ünnepélyes keretek közt avatta fel a létesítményt. A projekt átadását megelőzően részt vettünk egy háttérbeszélgetésen, ahol a Mol vezetői fontos részleteket árultak el a gigaberuházással kapcsolatban.

Fontos információkat tudtunk meg a Mol és az O&GD nagy olajtalálatáról

Fontos információkat tudtunk meg a Mol és az O&GD nagy olajtalálatáról

Olajat talált a Mol és az O&GD Tura közelében, a napi kb. 1000 hordó kitermelésére alkalmas találat az egyik legjelentősebb hazai olajkút lehet, az innen felszínre hozott olaj a Mol százhalombattai Dunai Finomítójában kerül feldolgozásra. Lehetőségünk volt személyesen is megtekinteni a helyszíni munkálatokat, ahol több fontos kérdésünkre is válaszoltak a társaság vezetői.

Állta a sarat a Mol, de nem ez volt élete eddigi legjobb negyedéve

Állta a sarat a Mol, de nem ez volt élete eddigi legjobb negyedéve

Ma hajnalban közzétette idei első negyedéves gyorsjelentését a Mol. Ahogy arra számítani lehetett, a legfrissebb számok messze vannak azoktól az eredményektől, amiket az energiaválság okozta magas olajár-környezetben tudott hozni a társaság, ráadásul az elmúlt hónapokban több tekintetben is kedvezőtlenül alakultak a fundamentumok a Mol körül: negatívan hatott a beeső gázár-környezet és az árbevétel-arányos különadó befizetése, viszont a stabilan alakuló Brent-Ural árkülönbözet és a rendkívül magasan alakuló finomítói feláraknak köszönhetően összességében erős számokat hozott a társaság.

Régóta nem történt ilyen a benzin árával

Régóta nem történt ilyen a benzin árával

Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter tegnapi értékelése szerint az üzemanyagkereskedők eleget tettek a kormány kérésének, a hazai piacon forgalmazott benzin- és dízel ára elérte a szomszédos országok áraiból képzett referenciaértéket. Továbbra is közelről figyeli a kormányzat az üzemanyagpiaci folyamatokat, ezért elemzésünkben megnézzük, hogy az Európai Bizottság legfrissebb adatai alapján jelenleg hol helyezkedik el a régiós mezőnyben a magyar benzin és dízel.

Jön a Mol nagy napja - Mire számíthatunk?

Jön a Mol nagy napja - Mire számíthatunk?

Péntek hajnalban érkeznek a Mol friss negyedéves számai: az elemzői várakozások alapján 2024 első negyedéve kiegyensúlyozottan alakulhatott az olajcég számára, a Mol az egész évre elszámolt különadó nélkül akár javíthatta volna éves összevetésben a számait. A profitot a kinyíló marzsoknak köszönhetően elsősorban a feldolgozás-kereskedelem (Downstream) üzletág generálhatta, de a másik két fő üzletág is jó teljesítményt nyújthatott.

Eljöhet a benzinkutak bosszúja

Eljöhet a benzinkutak bosszúja

Két hetes ultimátumot adott a kormányzat a hazai üzemanyagpiaci szereplőknek, ez alatt az idő alatt a régiós középmezőnybe kell eljuttatni a magyar benzint és a dízelt. A Mol már meg is tette az első nagy lépést, mindkét terméknél 10-10 forinttal csökketette a kiskereskedelmi árrését, ezt a piac többi szereplője is nagyjából lekövette. A kormányzat a múlt héten a benzin esetében 27, a dízelnél pedig 10 forintos relatív árcsökkenés szükségességét jelezte, ami a benzinkutak hasznának visszavágásával valósulhat szerintük meg: felmerül a kérdés, hogy hogyan is alakulhat a kisebb, független benzinkutak nyeresége abban az esetben, ha valóban megtörténik az árrés összehúzása? Megéri az új környezetben üzemeltetni a kutakat? Mi a nagy veszélye a piaci folyamatokba való belenyúlásnak? Eljön a „benzinkutak bosszúja"?

Mennyire drága a tankolás Magyarországon?

Mennyire drága a tankolás Magyarországon?

Az Európai Bizottság adataira támaszkodva a KSH heti rendszerességgel teszi közzé a saját régiós üzemanyagár-rangsorát péntekenként, ami azért fontos, mert ez a statisztika fogja az alapját adni egy esetleges kormányzati beavatkozásnak az üzemanyagpiacon. A hivatal módszertanának torzító hatásai miatt mi is elvégezzük a regionális összehasonlítást - a számításba vett országok köre azonban azokra korlátozódik, amelyek valós alternatívát nyújthatnak a hazai autósok számára, ha túl drágának találnák a benzint a magyar kutakon. Vajon mekkora a különbség a két módszertan által kalkulált régiós átlagárak között, és mennyire tér el ezektől a hazai üzemanyagár? Változhat a KSH módszertana?

Itt vannak a friss számok - Drága a magyar benzin?

Itt vannak a friss számok - Drága a magyar benzin?

Az Európai Bizottság adataira támaszkodva a KSH heti rendszerességgel fogja közzétenni a saját régiós üzemanyagár-rangsorát péntekenként, ami azért fontos, mert ez a statisztika fogja az alapját adni egy esetleges kormányzati beavatkozásnak az üzemanyagpiacon. A hivatal módszertanának torzító hatásai miatt mi is elvégezzük a regionális összehasonlítást, a számításba vett országok köre azonban azokra korlátozódik, amelyek valós alternatívát nyújthatnak a hazai autósok számára, ha túl drágának találnák a benzint a magyar kutakon. Vajon mekkora a különbség a két módszertan által kalkulált régiós átlagárak között, és mennyire tér el ezektől a hazai üzemanyagár?

Szavaztak a részvényesek: bődületes osztalékot fizet ki a Mol

Szavaztak a részvényesek: bődületes osztalékot fizet ki a Mol

Ma tartja közgyűlését a Mol, az eseményt Hernádi Zsolt, a vállalat elnök-vezérigazgatója nyitotta meg. A Mol-vezér a fokozódó geopolitikai konfliktusokról és Európa kilátásairól beszélt, de szóba került Magyarország és a régió versenyképessége és a zöld átmenet is. A közgyűlésen a részvényesek többek között az osztalék-kifizetésről is szavaztak.

Hasonló témákkal is foglalkozunk a május 16-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Regisztráció itt.

Itt a magyar benzinárak valósága: senkinek nincs igaza

Itt a magyar benzinárak valósága: senkinek nincs igaza

A héten tárgyal a kormány egy esetleges üzemanyagárstop bevezetéséről, miután az elmúlt hónapokban az egekbe szökött a benzinár Magyarországon. A döntés alapját a KSH új, heti szinten megjelenő statisztikája fogja képezni, amelynek az első közlése már meg is történt a múlt héten. Felmerül azonban a kérdés: jó lehet ez az adatforrás a megfelelő kormányzati következtetés levonására? Milyen hibái vannak az árfigyelő rendszernek? Mi a helyzet az adókkal? Egyáltalán, tényleg drága a benzin Magyarországon, indokolt az árstop?

Újra jöhet az üzemanyagárstop Magyarországon - De mi ezzel a baj?

Újra jöhet az üzemanyagárstop Magyarországon - De mi ezzel a baj?

Élesedett a KSH régiós üzemanyagár-összehasonlító rendszere, ami alapján elmondható, hogy a benzin és a dízel esetében is jócskán a régiós középmezőny felett alakulnak a hazai árak. Nagy Márton már jelezte is, hogy a friss adatok ismeretében a jövő héten a kormány össze fog ülni és vizsgálni fogja a kérdést, hogy szükséges-e beavatkozni az üzemanyagpiacon. A nemzetgazdasági miniszter egyebek mellett az újbóli árbefagyasztást sem vetette el - adódik a kérdés, hogy ha valóban erre kerülne a sor, akkor az milyen formában valósulna meg? Hogyan lehet tanulni a múlt tapasztalataiból, milyen probémákat szült a korábbi benzinárstop? Milyen egyéb megoldások léteznek az árak leszorítására?

Mutatunk egy részvényt, amivel meg lehet játszani a következő Nagy Bummot

Mutatunk egy részvényt, amivel meg lehet játszani a következő Nagy Bummot

Ha igazán izgalmas tőzsdei befektetéseket keresünk, akkor néha érdemes lehet kitágítani a fókuszunkat a megszokott „állampapír-OTP-nagy amerikai cégek" nexusából, és akár egészen távoli országok részvénypiacain is körülnézni. Elemzésünkben pontosan erre teszünk kísérletet, egy olyan ország egyik legizgalmasabb iparágából szemezgetünk, amely számos elemző várakozása alapján óriási növekedés és gazdasági fejlődés előtt áll.

Mi folyik itt?! Több mint fél éve nem láttunk ilyet a benzinkutakon!

Mi folyik itt?! Több mint fél éve nem láttunk ilyet a benzinkutakon!

Mostanában nem örülhetnek a hazai autósok, ha árváltozásról kapnak hírt, a geopolitikai feszültségek miatt megugró olajár és a gyenge forint miatt ugyanis egyre magasabb árakkal találkozhatnak a benzinkutakon. Az viszont már sokak számára furcsa, vagy egyenesen felháborító lehet, hogy az elmúlt hetekben sokkal nagyobb mértékben drágult meg a benzin, és ez oda vezetett, hogy péntektől már drágább lesz egy liter benzint tankolni, mint egy liter dízelt. Vajon mi húzódik meg ennek a kellemetlen jelenségnek a hátterében, és meddig maradhat ez így?

Ha ide tetted a pénzedet, akkor nagyon jól jártál

Ha ide tetted a pénzedet, akkor nagyon jól jártál

Amikor befektetésben gondolkozunk, akkor a várható hozam és a kockázatok mellett fontos tényező lehet, hogy milyen időtávra tervezünk különféle eszközökbe pénzt tenni: van, aki akár napon belül is nyit és zár le új pozíciókat, de vannak olyanok is, akik beszállnak egy befektetésbe, és évekig, akár hosszú évtizedekig hozzá sem nyúlnak ahhoz. Utóbbi hozzáállás kapcsán adódik a kérdés: vajon melyik eszközosztály produkálta a legmagasabb hozamot igazán hosszú távon? Hova érdemes fordulni azoknak a befektetőknek, akik nem szeretnék napi rendszerességgel bújni a grafikonokat?

Indul a rakéta - Ez lehet az év befektetése?

Indul a rakéta - Ez lehet az év befektetése?

2024-ben nem csak a tőzsdéken, de a nyersanyagok piacán is nagyon izgalmas sztorikba lehetett eddig botlani: új történelmi csúcsra ment az arany árfolyama, valósággal kilőtt az uránár, a kakaó jegyzéséről nem is beszélve. Van azonban a figyelőlistánkon egy elem, ami az elmúlt hetekben nem kapott akkora rivaldafényt, mint a többi termék, holott itt is nagyon komoly emelkedésen vagyunk túl, ráadásul a mostani árfolyam egy nagyon fontos szintet jelöl, ahonnan kitörve akár új történelmi csúcs is jöhet. A kereslet az egekbe szökhet, a hiány egyre nagyobb, az elemzők egyre bizakodóbbak, a célárak pedig nagyon ambíciózusak - ez lehet az év egyik legjobb befektetése?

Lemaradtál az aranyról? Ebben a befektetésben még bőven van fantázia!

Lemaradtál az aranyról? Ebben a befektetésben még bőven van fantázia!

Geopolitikai feszültségek, egyre aktívabb jegybankok, makacs infláció, erős dollár és amerikai elnökválasztás: az elmúlt hónapokban nagyon összeálltak a csillagok az arany felett, aminek köszönhetően sorra dönti a történelmi csúcsokat a sárga nemesfém jegyzése. Korábban már felhívtuk rá a figyelmet, hogy komoly rali várható az aranybányász vállalatok részvényeinél, ami el is indult - de vajon van még tere az emelkedésnek? És mi az a befektetési lehetőség, ami a biztonságos megoldásokat kedvelőknek is az ínyére válhat?

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Nesze neked, ötéves szuperállampapír: tízmilliárdokat buktak a magyarok az értelmetlenné vált befektetésen
Ricardo

Öröm van

Megjelent idehaza Carl Menger A közgazdaságtan alapelvei című 1871-es klasszikus műve. Tolle, lege!

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.