Az utóbbi években a városi mobilitás szerves részévé vált a carsharing, amit ma már nemcsak a környezettudatos fiatalabb korosztály részesít előnyben, hanem egyre többen ismerik fel, hogy van létjogosultsága a mobilitási mixben. Ennek egyik oka, hogy ha a szolgáltatás díját a saját autó fenntartási költségeihez hasonlítjuk, akkor az derül ki, hogy évi 14-16 ezer kilométer futás alatt nem igazán éri meg saját autót tartani. A másik pedig, hogy a cégek adómentes juttatásként adhatják dolgozóiknak, így az szépen lassan a munkavállalói megtartás egyik eszközévé is vált. Arról nem is beszélve, hogy az autómegosztáshoz való hozzáférés lényegesen leegyszerűsödött azzal, hogy csak egy applikációra és regisztrációra van szükség az egy évnél régebbi jogosítványon felül.
A Mol megállapodást írt alá Magyarország egyik legnagyobb gépjármű-flottakezelő vállalatával, a jelenleg közel 14 000 gépjárművet kezelő Mercarius Flottakezelővel. A megállapodás tárgya, hogy a Mol Fleet Solution és a Mercarius egy közös Holding céget hoz létre, amely Mol Mercarius néven működik tovább. Az új cég a flottapiac második legnagyobb szereplőjeként több, mint 20 000 gépjárművet kezel majd operatívan.
Emelkedő trendet mutat a különböző típusú céges autólízing igénybevétele, többek között azért, mert egy tőkekímélő, pénzügyileg jól elszámolható szolgáltatásnak számít. A költségek mellett meghatározó szempontként jelenik meg a munkahelyek vonzóbbá tétele, a zöld technológiák elérhetősége, a szolgáltatások személyre szabhatósága, kombinálhatósága és a transzparencia. Mikor megoldás az operatív lízing? Hogyan választanak gépjárművet és kiegészítő szolgáltatásokat a különböző méretű vállalatok? A megnövekedett mobilitási igény hogyan szolgálható ki hatékonyan? Ilyés Pétert, az AutoWallis Csoport Mobilitási Szolgáltatások Üzletágvezetőjét kérdeztük.
Magyarországon (is) éles vitatéma, hogy vajon az ukrajnai háború két elavult harckocsija, a T-62-es és a Leopard 1-es közül melyik az, amelynek nagyobb haszna van a modern harctéren. A T-62-es támogatói általában a Leopard 1-es gyenge páncélvédettségével érvelnek, a Leopard 1-es támogatói pedig a német harckocsi modernebb elektronikájával, tűzvezetőjével és mobilitásával szokták felvenni a harcot ellenfeleikkel. A Red Effect, egy harckocsikkal foglalkozó Youtube-csatorna most igazságot tett a kérdésben: mindkét esetben megvan az alkalmazási terület, ahol egyik vagy másik mára igencsak elavult harcjármű jeleskedni tud.
A dunai árvíz miatt a tervezettnél két héttel később, október 5-én és 6-án rendezi meg az autómentes hétvégét a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) - közölte a közlekedési társaság szerdán.
A legújabb trendek szerint egyáltalán nem biztos, hogy megéri egy városi lakosnak autót fenntartani, mikor az az idő nagy részében csak áll az utcán, viszi a költségeket, és közben foglalja a parkolóhelyet. Éppen ezért egyre többen használnak autómegosztási szolgáltatást a külföldi nagyvárosokban és Budapesten, ami a városi mobilitás jelentős átalakulását hozza magával. Korábban Share Now néven futott a legnagyobb budapesti carsharing szolgáltató, mely az AutoWallis Csoport általi felvásárlás után ma már wigo carsharing néven működik, és egy jelenleg nagyon izgalmas, dinamikusan fejlődő piacon operál. A wigo mint mobilitási márka jövőjéről, az autómegosztási piac helyzetéről, a városi mobilitásról és a fenntarthatóságról kérdeztük Székely Gábort, az AutoWallis befektetői kapcsolatok és ESG igazgatóját, valamint Koralewsky Márkot, a wigo carsharing vezérigazgatóját.
A közösségi mobilitásról és annak a városi közlekedésre gyakorolt hatásairól beszélt a Budapest Economic Forumon Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója.
Míg Romániában a társadalom 96 százaléka saját tulajdonú lakásban él, addig Németországban kevesebb mint fele. A görögök mindössze 10 százaléka biztos abban, hogy a következő három hónapban gond nélkül ki tudja fizetni a rezsit, Hollandiában pedig a saját tulajdonú lakások közel 90 százalékát jelzálogjog terheli. Az alábbiakban az Eurofound tanulmánya alapján az uniós országokat aszerint hasonlítottuk össze, hogy hol, mi jellemzi a társadalom lakhatását, a lakástulajdonlás szerkezetét és a lakhatási költségek jövedelmekhez viszonyított arányát.
Aki Budapesten közlekedik, jól tudja, hogy legtöbbször a bicikli a leggyorsabb eszköz, azonban annak ellenére, hogy a kerékpáros infrastruktúra látványosan fejlődött az utóbbi években, sokan még mindig csak sporteszközként tekintetnek rá. Az elektromos rásegítéses pedelec bringát már erőlködés nélkül lehet hajtani hegymenetben is, így izzadtság nélkül lehet begurulni vele akár egy tárgyalásra, tehát valós alternatívája – vagy kiegészítője – lehet a céges autónak.
Stockholmban a világon elsőként önvezető, tisztán elektromos meghajtású kereskedelmi személyszállító komp kezdte meg működését - közölte az AFP hírügynökség.
A budapesti carsharing, vagyis autómegosztás helyeztéről készült anyagában arról ír az Telex, hogy jövőre az a százat is elérheti azoknak a mobilitási pontoknak a száma, ahol az autómegosztásban használt járművek elérhetők lesznek, illetve ezek dedikált parkolóhelyet is kapnak.
A Trenkwalder idei Mobilitási Indexe szerint a munkavállalók 53 százaléka hajlandó jelenlegi lakóhelyéről elköltözni: kétharmaduk belföldi, egyharmaduk külföldi célpontban gondolkodik. Az alkalmazottak a jelenlegi helyzetükkel mérsékelten elégedettek: munka- és megélhetési körülményeiket bemutató Elégedettségi Index értéke országos átlagban 5,9 volt az 1-10 közötti értékelési skálán, ami a tavalyi 6,4-hez képest 0,5 pontos csökkenést mutat.
Jó ütemben halad a Lánchíd felújítása, hamarosan át is adják a hidat a forgalomnak. Egy fontos kérdésre azonban még nem derült fény ennek kapcsán: kik és milyen járművekkel használhatják majd a megújult hidat? Az ötletek az eredeti forgalom visszaállításától a híd teljes autómentesítéséig széles skálán mozognak, most viszont te is szavazhatsz arról, milyen legyen a híd közlekedése a felújítás befejeztével.
A „Jövő Irodája” elnevezéssel végzett felméréseket a DNB-vel együttműködve az Euroconstruct norvég tagintézete, a Prognosesenteret. A felmérés fő célja az volt, hogy megtudják: a távmunka lehetősége befolyásolja-e a norvég irodai dolgozók lakhatási preferenciáit és terveit. A kutatás kapcsán az Euroconstruct magyar tagintézete, a Buildecon is utánanézett ezen OECD adatoknak a hazai piac tekintetében.
Budapesten számtalan mobilitási eszköz közül választhat, aki A-ból el szeretne jutni B-be, de az elmúlt években sok szempontból a legideálisabb megoldás a saját autó használata volt, még akkor is, ha a forgalmi dugók az utóbbi időben egyre nagyobb fejfájást okoztak az autósoknak. Azonban az új és használt autók árának és fenntartási költségeinek elszállása, a benzinárrobbanás, az urbánus parkolási és forgalmi kihívások olyan mértékben változtatják meg az eddigi körülményeket, hogy – sok más nyugati városhoz hasonlóan, ahol ezek a folyamatok évekkel korábban elindultak – tömegesen cserélhetik a városlakók és a vállalati szektor a saját autóikat olyan bérleti vagy megosztásos konstrukciókra, mint a carsharing. A külföldi példák azt mutatják, hogy az autómegosztás és egyéb mobilitási megoldások ötvözése sokat javíthat a városi környezet élhetőbbé tételében is, amihez azonban szükség van a terület megfelelő szabályozására, a fenntarthatóbb alternatívák akár kedvezmények útján való támogatására is.
„A 2021-es Európai Innovációs Eredménytábla azt mutatja, hogy az üzleti élet és a vállalkozói szellem egyre inkább virágzik Magyarországon” – emelte ki a Portfolio-nak adott exkluzív interjúban az Európai Bizottság innovációért, kutatásért, kultúráért, oktatásért és fiatalokért felelős biztosa annak apropóján, hogy október 28-án Magyarországra érkezett. Marija Gabriel a látogatása során felkereste a budapesti székhelyű uniós intézményt, az Európai Innovációs és Technológiai Intézetet is, és az írásos interjúban szó volt az intézménynek a magyar a startup-világban betöltött lényeges szerepéről is amellett, hogy számos nagy magyar sikertörténetet is név szerint kiemelt. Az uniós biztos az interjúban részletesen beszélt a magyar felsőoktatási intézmények különböző uniós programokban való részvételéről és a magyar innovációs ökoszisztéma erősítésében való kulcsfontosságú szerepükről. Szóba kerültek a koronavírus-járvány digitális oktatásra és a népszerű Erasmus+ programra, továbbá a Brexit oktatási programokra gyakorolt hatásai is, valamint az is, hogy az uniós csatlakozásunk óta bekövetkezett több százezer fős kivándorlást és az agyelszívás jelenségét hogyan, milyen uniós stratégiákon keresztül lehet fékezni.
Csapkodást láthatunk a piacokon.
Felragyoghat Európa csillaga.
Történelmi pillanatok Washingtonban.
Káros gazdasági hatásokra figyelmeztet a német gyártó.
A diverzitásért felelős hivatalokat verik szét először.
Már történelmi csúcs közelében az árfolyam.
Mire számíthatnak a bértárgyaláson?
Az orosz haderő elérte az ukrán véderő egyik legfontosabb városát.
Napokon belül kamatot vált az első PMÁP-sorozat.