A Mol csoport a fenntartható energiamegoldások fejlesztése érdekében „Low Carbon and New Energies” szervezetet hozott létre a Kutatás-Termelés üzletágon belül, olvasható a társaság közleményében.
Négymillió eurós tőkebefektetéssel segíti a Lead Ventures a Parkl Digital Technologies digitális mobilitási szolgáltatásainak felskálázását. A vállalatok fenntarthatósági céljainak elérése, valamint a megváltozott munkavégzési szokások mind növelik a keresletet az okos mobilitási megoldások iránt az ingatlanszektorban.
Bővül azon járművek köre, amelyekre kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kell kötni. Ez az érintettekre 2024. július 16-tól vonatkozik majd - hívta fel a figyelmet a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).
Az MVM Mobiliti Kft. az MVM Csoport tagjaként – a 2022 végén elnyert, tíz helyszínre szóló támogatási forrást követően – újabb, közel 1,2 milliárd forint támogatásból az ország további húsz helyszínén, összesen immár harminc helyszínen létesíthet 600 kW teljesítménnyel működő elektromos töltőállomásokat a magyarországi TEN-T közúthálózat egyes szakaszainak elektrifikációja céljából kiírt projekt keretében.
Az elektromos autókra való átállás útja igencsak göröngyös, és nem olyan sima, mint ahogy azt mondjuk a klímavédők elképzelték. A "hagyományos" autógyártóknak nem érdeke a gyors átállás (ha egyáltalán), jó pénzt keresnek a belsőégésű motoros autókkal, meg is tesznek mindent azért, hogy számukra kedvező szabályozásnak kelljen megfelelni. Most éppen az Egyesült Államokban értek el nagy sikert, az autógyártók nyomására felpuhították az ottani szabályokat. Persze, itt is van egy politikai szál.
A Kronen-Zeitung nevű osztrák lap szerint az EU mégiscsak elengedheti a belsőégésű motoros autók értékesítésének betiltását, mivel újragondolják a hivatalosan nulla gramm CO2-kibocsátású e-autók de facto károsanyag-kibocsátási értékeit.
E-mobilitási alkatrészeket és hidrogént gyártó üzemet létesíthet Szegeden a Rheinmetall hadiipari vállalat – írja a VG.
A legújabb trendek szerint egyáltalán nem biztos, hogy megéri egy városi lakosnak autót fenntartani, mikor az az idő nagy részében csak áll az utcán, viszi a költségeket, és közben foglalja a parkolóhelyet. Éppen ezért egyre többen használnak autómegosztási szolgáltatást a külföldi nagyvárosokban és Budapesten, ami a városi mobilitás jelentős átalakulását hozza magával. Korábban Share Now néven futott a legnagyobb budapesti carsharing szolgáltató, mely az AutoWallis Csoport általi felvásárlás után ma már wigo carsharing néven működik, és egy jelenleg nagyon izgalmas, dinamikusan fejlődő piacon operál. A wigo mint mobilitási márka jövőjéről, az autómegosztási piac helyzetéről, a városi mobilitásról és a fenntarthatóságról kérdeztük Székely Gábort, az AutoWallis befektetői kapcsolatok és ESG igazgatóját, valamint Koralewsky Márkot, a wigo carsharing vezérigazgatóját.
Magyarország történetének legnagyobb magánberuházását hajtja végre a CATL Debrecenben, mintegy 3000 milliárd forint értékben, az épülő akkumulátorgyár a nagyvállalat és az ország gazdasága szempontjából is kiemelten fontos projekt. Jelentős visszhangja volt azonban a gyár elleni tiltakozásnak, míg a Magyarországra települő akkumulátorgyártó-kapacitások a mai napig megjelennek témaként a közéleti vitákban. Jason Chen, a CATL európai operációért felelős vezetője nyilatkozott a Portfolio-nak a debreceni beruházás fogadtatásáról, a gyár szerepéről a vállalat európai terveiben, valamint a CATL és Debrecen kapcsolatáról.
Összesen mintegy 90 milliárd forintnyi támogatási programot hirdetett meg a hazai e-mobilitási fejlesztésekre. A töltőhálózatkiépítése mellett a vállalkozások is pályázhatnak majd járművásárlásra az uniós finanszírozású projektekből.
Tudatos tervezés mellett már teljes körű családi autóként hosszabb távra is használható elektromos gépjármű, a töltőszabványok egységesítése azonban nagy lökést adhatna ennek a piacnak. Otthontöltővel, biztonságosan néhány óra alatt, közterületen lévő nyilvános töltőknél pedig akár 10-20 perc alatt is fel lehet már tölteni az e-autókat, ha erre műszakilag alkalmas, de van még mit tanulni az elektromobilitással kapcsolatban. Egyebek mellett erről beszélt a Portfolio Business új adásában Radó Edina, az E.ON E-flotta termékmenedzsere.
A villamosenergia-termelési és fogyasztási szokások megváltozása miatt a jövő a diszpécserek részéről már csak minimális beavatkozást igénylő autonóm hálózatoké, amelyben a mesterséges intelligencia is szerepet kap. Az erőforrás-, költség és időtakarékos adatalapú megoldások - mint például a Siemens Microgrid technológiája - már ma rendelkezésre állnak, és érdemes mielőtt elkezdeni a fejlesztések alkalmazását. A hazai elosztók, valamint az átvitelirendszer-irányító már belevágtak a digitalizációs átalakulásba, de a kihívás óriási és a cél még meglehetősen messzinek tűnik - derült ki a Portfolio Energy Investment Forum a villamosenergia-hálózat innovációs és digitalizációs lehetőségeit a jó gyakorlatok, nemzetközi tapasztalatok alapján körüljáró szekciójában.
Jelen állás szerint Németország nem éri el 2030-es klímacélját, elsősorban a szállítási/közlekedési szektor kibocsátásának csökkentését célzó intézkedések hiánya miatt. A probléma a német kormányon belül is feszültségeket generált, és egyelőre a kihívásra választ adni hivatott stratégia is hiányzik, sőt, a klímatörvény reformjával a kabinet inkább eltörli az ágazatspecifikus klímacélokat.
Jelentős növekedésről számolt be az Alteo az idei első negyedévre mind a bevételek, mind az eredmények szintjén a 2022-es bázisidőszakhoz képest: többek között a továbbra is magasan alakuló villamosenergia-piaci áraknak köszönhetően a fennállásának legmagasabb működési eredményét és profitját produkálta a cég, a Hő- és villamosenergia-termelés üzletág kimagasló eredményessége mellett a Kiskereskedelmi szegmens rekord eredménye is hozzájárult ehhez. A tavalyi első negyedéves szinthez képest 103 százalékos ugrással elért, közel 5,7 milliárd forintos rekordprofit egy olyan eredmény, amit nyugodtan ki lehet tenni az ablakba az Alteónál.
A globális gazdaságok korában a nemzeti és nemzetközi vitákban újra felmerült a rég meghaladottnak hitt technológiai szuverenitás kérdése. Leggyakrabban a digitális szuverenitás igénye hangzik el, olyan áttörő technológiával kapcsolatban, mint az 5G. Újabban más technológiákhoz is kapcsolódik a szuverenitás kérdése, így Európában például az e-mobilitás érdekében történő akkumulátorgyártáshoz és /-fejlesztéshez, a mesterséges intelligenciához.
A Mobiliti applikáció jól ismert a magyar e-autósok körében, de azt kevesen tudják, hogy az MVM csehországi érdekeltségén, az Innogy-n keresztül, már a szomszédos országban is elérhető, sőt, zajlanak az egyeztetések a keleti piacra lépésről is. Széll Szilárd, az alkalmazás technológiai hátterét fejlesztő Grape Solutions vezérigazgatója ugyanakkor nemcsak az e-mobilitási megoldások terén lát nagy potenciált az Európán túli terjeszkedésben, hanem az olyan energiahatékonysági szoftverek piacán is, amelyek a nyugati piacon is most terjednek el szélesebb körben, keleten pedig úttörőként lehet betörni velük a piacra.
A magyar piacon a Gránit Bank tőzsdére lépése szolgáltatja a legnagyobb izgalmakat.
Több papír árfolyama is jelentős emelkedésben van.
Megjelent az OECD éves jelentése a Nemzetközi Pénz Hét programról.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
De van kompromisszumos megoldás.
Terjeszkedne az Egyesült Államok?
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?