A szankciós háború ellenére nagyon szépek az orosz gazdaság számai - A színfalak mögött azonban igencsak drámai jövő képe rajzolódik ki

A szankciós háború ellenére nagyon szépek az orosz gazdaság számai - A színfalak mögött azonban igencsak drámai jövő képe rajzolódik ki

Bár az Oroszország által közölt hivatalos adatok azt a képet festik, hogy eddig minimális hatása van az ország gazdaságára a nyugati szankcióknak, a valóságban nagyon úgy tűnik, hogy az eredetileg ideiglenesnek szánt szükségmegoldások után rendszerszintű változásokra lesz szükség, hogy működőképes maradjon az orosz gazdaság. Az új helyzethez való hosszú távú alkalmazkodás sok munkavállaló számára pedig jóval kellemetlenebb következményekkel járhat, mint amit eddig rövidtávon tapasztalhattak A Reuters az udmurtföldi Izsevszk ipari városában készített erről beszámolót, ahol már most jól látszik a szankciók hatása, esetlegesen előre vetítve azt is, hogy kényszerül majd az orosz gazdasági adaptálódni az új normalitáshoz.

Beválhat Putyin terve, kétszer annyi autót adhatnak el Oroszországban

2017-hez képest Oroszországban akár a duplájára is nőhet az eladott új autók száma 2025-re - véli a legnagyobb orosz járműgyártó, a LADA autókat is készítő Avtovaz. A társaság várakozásai szerint az orosz piacon tavaly eladott 1,6 millió új autó után 2025-re az évi 2,5-3,1 millióra bővülhet az értékesített új gépjárművek száma.

Véget érhet a Lada tőzsdei pályafutása

Oroszország legnagyobb autógyártója, a Ladát is birtokoló AvtoVAZ azt tervezi, hogy kivezeti a részvényeit a moszkvai tőzsdéről - írja a Reuters forrásokra hivatkozva. A távozásra egy másodlagos részvénykibocsátást követően kerülhet sor még az év végén.

Az orosz autópiac zuhanása nagy bajba sodorta a Ladát

A Renault menedzsmentje bátor lépésre szánta rá magát, 1,2 milliárd eurót pumpáltak bele a Ladákat is gyártó AvtoVAZ-ba, amely az orosz autópiac mélyrepülése miatt került nehéz helyzetbe. A jövőre vonatkozó várakozások alapján akár be is jöhet a húzás.

Újjászületik a Lada!

Az orosz-ukrán konfliktus miatt meredeken esnek az eladások az orosz autópiacon, az elemzők sorra vágják vissza várakozásaikat, az autógyártók egymás után jelentik be a termelés csökkentését, a tragikus helyzetet látva pedig az orosz kormány kétségbeesetten igyekszik enyhíteni a szektor szenvedésén. Mindez mégsem riasztotta el Bo Anderssont, a Ladát is gyártó AvtoVaz frissen kinevezett vezérét, attól hogy olyan tervvel álljon elő, amire mindenki felkapja a fejét. A svéd katonából lett autóipari fenegyerek a háború szélére sodródott Oroszországban nem kevesebbet ígért, mint azt, hogy ismét nyereségessé teszi az ország legnagyobb autógyártóját és piaci részesedését 20 százalékra növeli. Mindennek persze súlyos ára van, amit elsősorban a cég alkalmazottai fizethetnek majd meg.

Oroszországban már a Lada sem fogy

Jelentősen esik a kereslet a személyautók iránt Oroszországban, ezért a legnagyobb orosz autógyártó, az Avtovaz csökkenti termelését, írja a Reuters.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Hoppá: jönnek az új bónusz állampapírok, ennek sokan nem fognak örülni!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.