Bár az Oroszország által közölt hivatalos adatok azt a képet festik, hogy eddig minimális hatása van az ország gazdaságára a nyugati szankcióknak, a valóságban nagyon úgy tűnik, hogy az eredetileg ideiglenesnek szánt szükségmegoldások után rendszerszintű változásokra lesz szükség, hogy működőképes maradjon az orosz gazdaság. Az új helyzethez való hosszú távú alkalmazkodás sok munkavállaló számára pedig jóval kellemetlenebb következményekkel járhat, mint amit eddig rövidtávon tapasztalhattak A Reuters az udmurtföldi Izsevszk ipari városában készített erről beszámolót, ahol már most jól látszik a szankciók hatása, esetlegesen előre vetítve azt is, hogy kényszerül majd az orosz gazdasági adaptálódni az új normalitáshoz.
A Renault eladja többségi részesedését az Avtovaz autógyártóban egy orosz tudományos intézetnek - közölte a francia autógyártó nemrég, hozzátéve, hogy az üzlet hatéves opciót tartalmaz a részesedés visszavásárlására.
A Renault bejelentette, hogy leállítja moszkvai gyárát, emellett vegyesvállalat létrehozásában gondolkodik az ukrán háborúra válaszul -számol be a hírről a Bloomberg.
A Renault ma újraindította a gyártást Moszkvában, miután február végén a logisztikai zavarok miatt felfüggesztette a termelést, írja a Reuters.
2017-hez képest Oroszországban akár a duplájára is nőhet az eladott új autók száma 2025-re - véli a legnagyobb orosz járműgyártó, a LADA autókat is készítő Avtovaz. A társaság várakozásai szerint az orosz piacon tavaly eladott 1,6 millió új autó után 2025-re az évi 2,5-3,1 millióra bővülhet az értékesített új gépjárművek száma.
Oroszország legnagyobb autógyártója, a Ladát is birtokoló AvtoVAZ azt tervezi, hogy kivezeti a részvényeit a moszkvai tőzsdéről - írja a Reuters forrásokra hivatkozva. A távozásra egy másodlagos részvénykibocsátást követően kerülhet sor még az év végén.
A Renault menedzsmentje bátor lépésre szánta rá magát, 1,2 milliárd eurót pumpáltak bele a Ladákat is gyártó AvtoVAZ-ba, amely az orosz autópiac mélyrepülése miatt került nehéz helyzetbe. A jövőre vonatkozó várakozások alapján akár be is jöhet a húzás.
Egy orosz nagyvállalat vezetője megerősítette azt a napokban lábra kapott híresztelést, hogy leváltják a Lada autókat gyártó AvtoVaz vezetőjét.
Az orosz-ukrán konfliktus miatt meredeken esnek az eladások az orosz autópiacon, az elemzők sorra vágják vissza várakozásaikat, az autógyártók egymás után jelentik be a termelés csökkentését, a tragikus helyzetet látva pedig az orosz kormány kétségbeesetten igyekszik enyhíteni a szektor szenvedésén. Mindez mégsem riasztotta el Bo Anderssont, a Ladát is gyártó AvtoVaz frissen kinevezett vezérét, attól hogy olyan tervvel álljon elő, amire mindenki felkapja a fejét. A svéd katonából lett autóipari fenegyerek a háború szélére sodródott Oroszországban nem kevesebbet ígért, mint azt, hogy ismét nyereségessé teszi az ország legnagyobb autógyártóját és piaci részesedését 20 százalékra növeli. Mindennek persze súlyos ára van, amit elsősorban a cég alkalmazottai fizethetnek majd meg.
Jelentősen esik a kereslet a személyautók iránt Oroszországban, ezért a legnagyobb orosz autógyártó, az Avtovaz csökkenti termelését, írja a Reuters.
Tíz év alatt 2,2 évet emelkedett az átlagéletkor Európában.
Bár finom úriembernek és kiváló vezetőnek tartja, mint mondta.
Mi kell az árak csökkentéséhez?
Így gondolkodhat Donald Trump?
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
A magyar bankoknak lépniük kell!
Attól függ, mit nézünk.
Rossz hírek jöttek az iparból.