Tavaly a világ hetedik legnagyobb autógyártója lett az eladások alapján a BYD, és év végén voltak olyan hónapok, amikor világszinten a második volt. 2025-öt ott folytatja a cég, ahol 2024-et abba hagyta, idén januárban másfélszer annyi autót adott el a kínai cég, mint egy éve.
Nagy bajban van a Nissan, a japán autógyártó eladásai az elmúlt években nagyot estek, két legfontosabb piacán, Kínában és Észak-Amerikában kiszorítja őket a konkurencia, a gyártás nem hatékony, összeesett a profit, idén brutálisan gyorsan, néhány hónap alatt drámaian megváltozott a cég működési környezete, egyelőre nem úgy néz ki, hogy saját erőből meg tudnák fordítani a rossz trendeket. Ezért is jöhet jól egy partner, lapértesülések alapján a Nissan a Hondával, később pedig akár a Mitsubishivel is összeállhat, sőt, a Foxconn is részesedést szerezhet a bajba jutott japán autógyártóban.
Megjelent a Portfolio Business Podcast legújabb adása, amelyben a globális és hazai autóeladásokat, a luxusautóipari trendeket, illetve a Mercedes jelenlegi helyzetét elemeztük Szabó Andrással, a Mercedes Benz Hungária Kft. személyautó üzletágának értékesítési vezetőjével. A műsorban magyarázatot találtunk a vállalat profitjának csökkenésére és a lehetséges megoldásokra és az elektrifikációs törekvések halasztásának hátterére, de arra is, hogy miért lehetnek a kínai márkák sikeresek az európai piacon.
A kínai járműpiac októberben jelentős növekedést mutatott, különösen az új e-járművek szegmensében. Az év első tíz hónapjában azonban lassult a növekedés üteme az előző év azonos időszakához képest.
A kínai eladások csúnyán alakulnak, nem fogynak jól a konszern prémium és luxusautói, a marzsok szűkülnek, a likviditás fogy, a Volkswagen legfrissebb számai alátámasztják, hogy miért nyúlna a menedzsment drasztikus intézkedésekhez, gyárbezárásokhoz, elbocsátásokhoz, bércsökkentéshez.
Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.
A Mercedes-Benz bejelentette, hogy fokozza költségcsökkentő intézkedéseit, miután a vállalat nyereségessége jelentősen visszaesett a harmadik negyedévben. A német autógyártó különösen a kínai piacon szembesül kihívásokkal, ahol az éles verseny és a gazdasági lassulás is erősen befolyásolja az értékesítést és a nyereségességet - számolt be a Bloomberg.
A kínai autópiac továbbra is gyengélkedik, amit az augusztusi eladási adatok is alátámasztanak. Az iparági jelentések szerint a személygépkocsi-értékesítés immár ötödik hónapja mutat csökkenő tendenciát az ázsiai országban.
Németországban még jobban visszaestek az e-autóeladások, amit az Európa többi nagy piacán felfutó kereslet sem tudott ellensúlyozni.
A BMW először vette át a vezetést az európai akkumulátoros elektromos járművek (BEV) piacán, megelőzve az amerikai Teslát is. Friss autóipari elemzésünk itt olvasható.
A Kínai Személygépkocsi Szövetség (CPCA) legfrissebb adatai szerint júliusban először fordult elő, hogy az új energia járművek havi eladásai meghaladták a hagyományos üzemanyaggal hajtott személygépkocsikét. Az új energia járművek közé tartoznak a kizárólag akkumulátoros és a hibrid meghajtású autók, amelyek a múlt hónapban a Kínában eladott új személygépkocsik 51 százalékát tették ki - írta meg a Cnbc.
A világ hetedik legnagyobb autóalkatrész-beszállítója, a Forvia, újabb mérföldkőhöz érkezett. A kínai BYD akkumulátor- és autógyártóval kötött partnerségét Európára is kiterjeszti, amelynek köszönhetően Magyarországon is együtt dolgoznak majd - jelentette be a vállalat kedden.
A kínai autóeladások júniusban 6,9%-kal csökkentek az egy évvel korábbihoz képest - az adatokból arra lehet következtetni, hogy a kormányzati ösztönzők nem tudták megfelelően felpörgetni a fogyasztói keresletet a dadogó gazdasági fellendülés közepette, írja a Reuters.
Kijöttek a friss európai autóeladási statisztikák, ezekből sok minden kiderül, például az, hogy a Toyota nagyot nőtt, és az európai versenytársak kárára szerez részesedést, nyilvánvalóan nem függetlenül a sikeres hibrid modelljeitől, a hajtáslánc iránt ugyanis egyre nagyobb a kereslet, már közel minden harmadik eladott új autó hibrid Európában. Közben az elektromos autók tavalyhoz képest részesedést veszítenek, eladásuk alig nő, még az elátkozott dízeles autókból is többet adnak el az unióban, mint tisztán elektromosból. Az EV-k problémáit ismerjük, magas ár, hatótávpara, hiányos töltési infrastruktúra, ezek mellett egyelőre az elektromos csak egy a hajtásláncok közül.
A Nemzetközi Energiaügynökség (IEA) azzal számol, hogy idén erőteljesen nő az elektromos autók eladása világszerte, de a bővülés igen eltérő országonként is, miközben a távolabbi kilátásokat jelentősen befolyásolja például, hogy mennyire épül ki a töltési infrastruktúra.
Nagy-Britanniában 10,4 százalékkal, 317 ezer 786-ra nőtt az új autók eladása márciusban az egy évvel korábbihoz képest, és ezzel már több mint másfél éve minden hónapban emelkedést jegyeztek fel - derült ki a brit autógyártók és autókereskedők szövetségének (SMMT) honlapján csütörtökön közzétett adatokból.
Márciusban 1,7 millió új személyautót értékesítettek Kínában, 54 százalékkal többet az előző havinál és 7 százalékkal többet tavaly márciushoz képest - közölte a kínai személyautó-szövetség (China Passenger Car Association - CPCA) csütörtökön.
Egyre nehezebb helyzetben Kijev.
Az amerikai elnök a CPAC konferencián beszélt.
A fentanil-válságról és az ukrajnai háborúról tartottak megbeszélést.
Erős megosztottságot eredményezett a lépés a tagállamok között.
Sok kérdést vet fel Orbán Viktor miniszterelnök bejelentése.
A „woke” kiadások lefaragása csak elhanyagolható része volt a teljes költségcsökkentésnek.
A magyar bankoknak lépniük kell!
Attól függ, mit nézünk.
Rossz hírek jöttek az iparból.