Üzlet

Vezettük a legjobb Porschékat!

Az isztambuli Forma 1-es pályára kaptunk meghívást a Porschétól. A feladat az volt, hogy vezessük a cég csúcsmodelljeit. Nem kis élmény volt.
Májusban rendezte meg idén a Porsche a már szokásosnak mondható Media Driving Academy-jét, ahol újságírók próbálhatják ki a csúcs-Porschékat, miközben változatos körülmények között a vezetési képességeiket is fejleszthetik. Nem csak a ma már csak elsősorban tesztelésre használt F1-es pályán vezethettünk, de rázópados, szlalomos és terep-feladatokat is kaptunk, amivel a szervezők célja persze az volt, hogy megmutassák, extrém körülmények között is helytállnak a Porschék. A következőkben egy kis élménybeszámoló következik az autós paradicsomból, a Porsche sajtóeseményéről, az isztambuli F1-es pályáról.

Az első nap az elméleti oktatás után ragyogó időben a Panamerát, a Cayenne-t és a Macant próbálhattuk ki. A sorrend talán azért is volt jó így, mert második napra jutottak a jóval könnyebb, és gyorsabb autók, a 718-asok és a 911-esek, így volt időnk hozzászokni a gyorsuláshoz és a sebességhez. Amiben már a Panamera sem volt semmi, a Turbo változat 550 lóerős, 3,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra.

Vezettük a legjobb Porschékat!
A következő feladat az volt, hogy egy 718-assal illetve egy 911-essel gyakoroljuk a fékezést és a bóják közötti gyors irányváltást száraz és nedves aszfalton.

Vezettük a legjobb Porschékat!
Arra is volt lehetőségünk, hogy kipróbáljuk a legerősebb sportautót, az 580 lóerős 911 Turbo S-t, amivel 0-ról 100-ra gyorsultunk, majd azonnal 0-ra fékeztünk. Mindezt közel 5 másodperc alatt. Ebből a gyorsulás 2,8 másodperc volt a rajtelektronikával.

Vezettük a legjobb Porschékat!
A 718-asok is nagyon mennek, egy ilyennel szlalomozhattunk bóják között. Érzésre jobban feküdt ennek a modellnek a gyors fordulókkal tarkított pálya, mint egy 911-esnek, ami azért jóval nehezebb, rővidebb távokon könnyebb manőverezni a könnyű Boxterekkel.

Vezettük a legjobb Porschékat!
Másnap esős időben indult a tesztelés, de hamar felszáradt az aszfalt, és az előző napi Panamera, Cayenne és Macan után végre a sportautókat, a 718-asokat és a 911-eseket is kipróbálhattuk az F1-es pályán. A sorrend itt is jó volt, a 718-asokkkal kezdtük, a gyorsabb 911-esek ezek után jöttek.

Vezettük a legjobb Porschékat!
Közben azt tesztelhettük, milyen egy Macannal csúszós úton közlekedni, a rázópados teszten egy újságíró sem ment át aznap.

Vezettük a legjobb Porschékat!
A nap egyik csúcspontja az volt, amikor végre körözhettünk az F1-es pályán a 911-esekkel, volt itt GTS és Turbo S is. Az élmény leírhatatlan.

Vezettük a legjobb Porschékat!
A nap végén volt még egy kis offoadozás is, ahol kipróbálhattuk, mit tudnak terepen a Cayennek, azok az autók, amiket a tulajdonosaik szinte soha nem kormányoznak le az aszfaltozott utakról. Az autók tudása félelmetes volt, a közel 40 fokos emelkedőn minimális csúszás nélkül indultak felfelé, a fotókon nem jön át, az autóban ülve igencsak meredek volt az emelkedő, hihetetlen volt, ahogy erölködés nélkül megindultak rajta a Cayenne-ek,

Vezettük a legjobb Porschékat!
és az is, ahogy aztán lefelé jöttek,

Vezettük a legjobb Porschékat!
de extrém oldaldőlés,

Vezettük a legjobb Porschékat!
és hullámos domborzati viszonyok között is tökéletesen működtek a nagy SUV-ok.

Vezettük a legjobb Porschékat!

A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ

MNB Intézet

A szignifikanciatesztelés logikája

Egy viselkedéses közgazdaságtan területén végzett kutatás során arra voltak kíváncsiak a kutatók, hogy a reptéri piszoárok belsejébe ragasztott legyet ábrázoló matrica növeli-e annak az e

GDPR

Nagy nyelvi modellek és adatvédelem

Az elmúlt bő másfél évben, mióta a ChatGPT széles körben elérhetővé vált, a nagy nyelvi modelleken (Large Language Model, LLM) alapuló megoldások hihetetlen tempóban váltak mind a munkahely

Kiszámoló

Olajkrízis várható Magyarországon?

Egy múlt heti hír nem annyira bolygatta fel az ország közvéleményét, mint kellett volna. Az ukránok megtiltották a Lukoilnak, hogy Ukrajnán keresztül szállítsák a kőolajat Európába. Az ukr

Holdblog

Mi az értelmetlen befektetés?

Értelmetlen befektetés az, ami a dráguláson kívül semmire sem képes? Vagy önmagában a drágulás tényétől máris nem lehet az? Egyik olvasónk vendégcikkben elmélkedik arról, lehet-e... The

Holdblog

Egyre kevesebb emberre számítanak

Azt sem tudjuk pontosan, hány ember él a Földön, pláne nehéz megbecsülni, hányan fognak száz év múlva. Az ENSZ azért pár évente megteszi, a jelen... The post Egyre kevesebb emberre számítan

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Európa legrosszabb rémálma válhat valóra Donald Trumppal – Tényleg Kamala Harris maradt a kontinens utolsó reménysége?
Díjmentes előadás

Kereskedés a magyar piacon kezdőknek

Minden, amit a hazai parkettre lépés előtt tudni érdemes.

Díjmentes előadás

Tőzsdei megbízások helyes használata

Kérdések és válaszok azzal kapcsolatban, hogy mire figyelj, ha kezdő befektető vagy!

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Sustainable World 2024
2024. szeptember 4.
Követeléskezelési trendek 2024
2024. szeptember 18.
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
2024. szeptember 18.
Budapest Economic Forum 2024
2024. október 17.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
tőzsde