Az isztambuli Forma 1-es pályára kaptunk meghívást a Porschétól. A feladat az volt, hogy vezessük a cég csúcsmodelljeit. Nem kis élmény volt.
Májusban rendezte meg idén a Porsche a már szokásosnak mondható Media Driving Academy-jét, ahol újságírók próbálhatják ki a csúcs-Porschékat, miközben változatos körülmények között a vezetési képességeiket is fejleszthetik. Nem csak a ma már csak elsősorban tesztelésre használt F1-es pályán vezethettünk, de rázópados, szlalomos és terep-feladatokat is kaptunk, amivel a szervezők célja persze az volt, hogy megmutassák, extrém körülmények között is helytállnak a Porschék. A következőkben egy kis élménybeszámoló következik az autós paradicsomból, a Porsche sajtóeseményéről, az isztambuli F1-es pályáról.
Az első nap az elméleti oktatás után ragyogó időben a Panamerát, a Cayenne-t és a Macant próbálhattuk ki. A sorrend talán azért is volt jó így, mert második napra jutottak a jóval könnyebb, és gyorsabb autók, a 718-asok és a 911-esek, így volt időnk hozzászokni a gyorsuláshoz és a sebességhez. Amiben már a Panamera sem volt semmi, a Turbo változat 550 lóerős, 3,6 másodperc alatt gyorsul 100-ra.
A következő feladat az volt, hogy egy 718-assal illetve egy 911-essel gyakoroljuk a fékezést és a bóják közötti gyors irányváltást száraz és nedves aszfalton.
Arra is volt lehetőségünk, hogy kipróbáljuk a legerősebb sportautót, az 580 lóerős 911 Turbo S-t, amivel 0-ról 100-ra gyorsultunk, majd azonnal 0-ra fékeztünk. Mindezt közel 5 másodperc alatt. Ebből a gyorsulás 2,8 másodperc volt a rajtelektronikával.
A 718-asok is nagyon mennek, egy ilyennel szlalomozhattunk bóják között. Érzésre jobban feküdt ennek a modellnek a gyors fordulókkal tarkított pálya, mint egy 911-esnek, ami azért jóval nehezebb, rővidebb távokon könnyebb manőverezni a könnyű Boxterekkel.
Másnap esős időben indult a tesztelés, de hamar felszáradt az aszfalt, és az előző napi Panamera, Cayenne és Macan után végre a sportautókat, a 718-asokat és a 911-eseket is kipróbálhattuk az F1-es pályán. A sorrend itt is jó volt, a 718-asokkkal kezdtük, a gyorsabb 911-esek ezek után jöttek.
Közben azt tesztelhettük, milyen egy Macannal csúszós úton közlekedni, a rázópados teszten egy újságíró sem ment át aznap.
A nap egyik csúcspontja az volt, amikor végre körözhettünk az F1-es pályán a 911-esekkel, volt itt GTS és Turbo S is. Az élmény leírhatatlan.
A nap végén volt még egy kis offoadozás is, ahol kipróbálhattuk, mit tudnak terepen a Cayennek, azok az autók, amiket a tulajdonosaik szinte soha nem kormányoznak le az aszfaltozott utakról. Az autók tudása félelmetes volt, a közel 40 fokos emelkedőn minimális csúszás nélkül indultak felfelé, a fotókon nem jön át, az autóban ülve igencsak meredek volt az emelkedő, hihetetlen volt, ahogy erölködés nélkül megindultak rajta a Cayenne-ek,
és az is, ahogy aztán lefelé jöttek,
de extrém oldaldőlés,
és hullámos domborzati viszonyok között is tökéletesen működtek a nagy SUV-ok.
A jelen írás nem minősül befektetési tanácsadásnak vagy befektetési ajánlásnak. Részletes jogi információ
A családjogi kérdéseket feldolgozó blogsorozatunkban a házasság és annak megromlása, a válás, a válóper, a vagyonjogi kérdések és a gyermekelhelyezés témaköreiben segítünk eligazodni. D
Egy viselkedéses közgazdaságtan területén végzett kutatás során arra voltak kíváncsiak a kutatók, hogy a reptéri piszoárok belsejébe ragasztott legyet ábrázoló matrica növeli-e annak az e
Érdekel, hogyan kezeljük a pénzed a HOLD-nál? Nem tudod, kik választják ki a neked megfelelő portfóliót? Megértenéd, miért kérjük tőled, hogy ne csinálj semmit? A...
The post Tabuk nélkül
Az elmúlt bő másfél évben, mióta a ChatGPT széles körben elérhetővé vált, a nagy nyelvi modelleken (Large Language Model, LLM) alapuló megoldások hihetetlen tempóban váltak mind a munkahely
Egy múlt heti hír nem annyira bolygatta fel az ország közvéleményét, mint kellett volna. Az ukránok megtiltották a Lukoilnak, hogy Ukrajnán keresztül szállítsák a kőolajat Európába. Az ukr
Értelmetlen befektetés az, ami a dráguláson kívül semmire sem képes? Vagy önmagában a drágulás tényétől máris nem lehet az? Egyik olvasónk vendégcikkben elmélkedik arról, lehet-e...
The
Azt sem tudjuk pontosan, hány ember él a Földön, pláne nehéz megbecsülni, hányan fognak száz év múlva. Az ENSZ azért pár évente megteszi, a jelen...
The post Egyre kevesebb emberre számítan
Sok kérdést kapunk olvasóinktól és ügyfeleinktől a HOLD vagyonkezelésére, a számlákra és szolgáltatásainkhoz kapcsolódó egyéb fogalmakra vonatkozóan. Ezekre válaszolunk egy sorozatban, e