Az amerikai Nemzeti Autópályabiztonsági Hatóság (NHTSA) szerint 2010-ben az Egyesült Államokban 242 milliárd dollárt tett ki az autóbalesetekből fakadó gazdasági kár. Emellett az USA-ban egyetlen nap sem telik el halálos baleset nélkül. A német Szövetségi Statisztikai Hivatal szerint pedig 1953 óta 750 000 ember vesztette életét autóbalesetben Németországban, ami jóval több mint Frankfurt jelenlegi lakossága. A jelenlegi statisztikai adatok szerint 2013-ban 3 339 személy vesztette életét, míg 2014-ben 3 377 ember halt meg súlyos közlekedési balesetben Németországban. Ez azt jelenti, hogy naponta átlagosan tíz ember veszti életét a német utakon.
Télen jelentősen növekednek a kockázatok - bár a rosszabb körülmények miatt az átlagsebesség, így a balesetek súlyossága alacsonyabb -, a megváltozott útviszonyok veszélyeire nem lehet elégszer felhívni a figyelmet. A Magyarországon is jelentős K+F és gyártóbázissal rendelkező Continental egy négynapos - két hétvégét érintő - rendezvénnyel hívja fel minderre a figyelmet, melyen a Vision Zero koncepciót is bemutatják. A WinterContact™ Családi Biztonságtechnikai Napokon (november 7-8., 14-15.) a vezetéstechnikai tréningek mellett a vezetéstámogató rendszereket is meg lehet ismerni, melyek segítenek abban, hogy belátható időn belül nullára csökkenjen a halálos kimenetelű balesetek száma. A koncepció fontos alappillérei közé tartozik a veszélyes közlekedési szituációk elkerülése, emellett a vezetéstámogató rendszerek fejlesztése és azok hatékonyságának növelése.
A Continental-nál úgy gondoljuk, hogy a halálos balesetek számának eddigi csökkenéséhez nagymértékben hozzájárult az, hogy az elmúlt évtizedekben kötelezővé vált a biztonsági öv, az ABS, valamint a gumiabroncs-nyomás ellenőrző rendszer (TPMS)
- jegyezte meg Fodor Mónika, a Continental Konszern magyarországi kommunikációs és EBRD országkoordinátora.Ebben az évtizedben a számtalan biztonsági rendszernek köszönhetően (ABS, ESC, TPMS, AEBS stb.) az újonnan forgalomba helyezett autók jóval biztonságosabbá váltak. Ennek ellenére - az Európai Unió 28 tagállamának statisztikáit is figyelembe véve - még mindig nagyon sok halálos, vagy súlyos sérüléssel járó baleset történik az európai utakon, ami elsősorban arra vezethető vissza, hogy a biztonsági rendszerek egy bizonyos része nem tartozik hozzá az alapfelszereltséghez. A legtöbb vezetéstámogató rendszer azonban képes arra, hogy még az ütközés előtt felhívja a vezető figyelmét a balesetveszélyre.
Több tanulmány is bebizonyította, hogy például az elektronikus menetstabilizáló (ESC) akár 40%-kal képes csökkenteni a balesetek bekövetkezésének kockázatát.
- hívta fel a figyelmet Fodor Mónika.Hazánkban is folytat fejlesztéseket és gyárt olyan vezetéstámogató rendszereket a Continental, amelyek segítik a Vision Zero koncepció megvalósítását.
A Continental Automotive Hungary veszprémi gyára egy kiállított tesztautóval is készült az esemény első hétvégéjére, melyben szimulációval mutatják be a sofőrök fékezési reakcióidejét. Emellett a gyár mérnökeinek segítségével a fékvezérlőket, valamint a legújabb fejlesztési irányvonalakat is megismerhették az érdeklődők. Az automotive üzletág budapesti és veszprémi gyárának szakemberei betekintést adtak a látogatóknak azon fejlesztésekbe és gyártási folyamatokba, melyek a két telephelyen a biztonságos közlekedés támogatásának jegyében zajlanak. A veszprémi telephely tesztautón mutatta be azon fékvezérlőket, amelyekhez szoftvereket fejlesztenek és tesztelnek a gyárban. A legújabb fejlesztési irányvonallal - az MKC1 fékvezérlővel - is találkozhattak a látogatók. A budapesti gyár, ahol autóelektronikai részegységek és mikroelektronikai áramköri modulok gyártása folyik az esemény sajtótájékoztatóján bemutatta azon technológiáit, amelyek a járműelektronika szinte minden területén jelen vannak és a biztonságos közlekedést támogatják.
Az '50-es évektől kezdve napjainkig az autóval évente megtett átlagos futásteljesítmény ezerről 12 ezer kilométerre nőtt. Ennek hátterében nemcsak a technikai fejlődés áll, hanem az az egyszerű tény is, hogy a mobilitás egyre nagyobb kényelmet és biztonságot nyújt az embereknek.
- jegyezte meg Musztrai Ferenc, a Continental Hungaria Kft. marketing vezetője.A Német Állami Közlekedési Hatóság szerint jelenleg csak Németországban 44 millió autó fut az utakon. Ezt azt jelenti, hogy a több mint 40 millió német háztartásban 1,1 darab autó jut minden egyes lakosra. A világ néhány országában ugyanakkor csak ezer lakosra jut egy darab.