Tizenöt százalékkal emelték az alapbért és bruttó 230 millió forint jutalmat osztottak szét a sátoraljaújhelyi dohánygyárában dolgozó munkavállalóknak, közölte a Continental Dohányipari Zrt.
A Continental az elmúlt pénzügyi évben teljesítette terveit, így a DAX-on jegyzett, Magyarországon is többezer munkavállalót foglalkoztató vállalat a kedvezőtlen gazdasági környezet ellenére is közelebb került középtávú céljaihoz. A korrigált üzemi eredmény 31,6 százalékkal nőtt 2023-ban, a nettő eredmény pedig 1,2 milliárd euróra emelkedett. 2024-ben is a piaci szintet meghaladó növekedést tűzte ki az autóipari óriás, és az automotive szektor további erősödését várja.
A globális autóipari trendek egyre erősebb nyomás alatt tartják a beszállítókat, az elektrifikáció, az autonóm közlekedés és a szoftver által meghatározott autók térnyerése miatt lépéskényszerbe került a szektor, a belsőégésű motorokhoz gyártott alkatrészek iránti kereslet csökkenőben van, a fejlesztési ciklusok tempója is jelentősen felgyorsult. A kínai márkák erősödésével ráadásul új versenytársak is megjelentek: a távol-keleti gyártók elsősorban saját beszállítóikkal dolgoznak, ezért külön kihívást, de egyben nagy lehetőségeket is hordoz a partnerségek kialakítása. A technológiai függetlenséget és a globális ellátási láncok rövidítését célzó európai törekvésekből a kelet-közép európai régió országai, így Magyarország is profitálhat, azonban a munkaerőhiány rontja a térség versenyképességét. A külföldi vendégmunkások foglalkoztatása egyre hangosabb társadalmi vitát szül, azonban úgy tűnik, hogy nélkülözhetetlen a szektor hosszútávú fennmaradása érdekében. A Portfolio Business Podcast legújabb adásában Keszte Róberttel, a Continental országigazgatójával a drasztikusan megváltozott autóipari trendekről, a beszállítói szektor előtt álló kihívásokról, és vállalat magyarországi terveiről beszéltünk.
Tavaly november végén jelent meg a hír, hogy elbocsátások jönnek a Continental makói gyárában, a Népszava akkor azt írta, hogy az elbocsátásokról az üzem dolgozói a faliújságról szereztek tudomást, és a szakszervezet szerint a hazai munkavállalók elküldésével a külföldiek előtt nyitnák meg a lehetőséget. Ezeket az állításokat közleményben cáfolta a cég vezetése, amellyel december közepén Nagy Márton találkozott, most pedig Lázár János mondott véleményt a kialakult helyzetről a Rádió 7-nek nyilatkozva, írja a Délmagyar.
Két hete jelent meg a hír, hogy elbocsátások jönnek a Continental makói gyárában, a Népszava akkor azt írta, hogy az elbocsátásokról az üzem dolgozói a faliújságról szereztek tudomást, és a szakszervezet szerint a hazai munkavállalók elküldésével a külföldiek előtt nyitnák meg a lehetőséget. Ezeket az állításokat közleményben cáfolta a cég vezetése. Most Nagy Márton találkozott a Continental Automotive Hungary vezetőségével, köztük Keszte Róbert ügyvezetővel, ahol a makói üzem létszámcsökkentéséről is beszéltek.
Hétfőn írt arról a Népszava, hogy elbocsátások jönnek a Continental makói gyárában, a közel 1800 dolgozót foglalkoztató ContiTech Fluid Automotive Hungáriánál. A lap azt írta, hogy az elbocsátásokról az üzem dolgozói a faliújságról szereztek tudomást, és a szakszervezet szerint a hazai munkavállalók elküldésével a külföldiek előtt nyitnák meg a lehetőséget. Ezeket az állításokat közleményben cáfolta a cég vezetése.
Makón a Continental, Hódmezővásárhelyen a Villeroy&Boch bocsát el 50-50 embert. Az általános munkaerőhiány közepette ritka jelenségnek számító leépítésekre a nemzetközi megrendelések csökkenése miatt volt szükség.
A Continental azt tervezi, hogy 2025-től évi 400 millió euró megtakarítás érdekében világszerte több ezer munkahelyet szüntet meg autóipari részlegénél.
Ellentétben a kínai konkurenciától tartó nyugati autógyárakkal, a német autóipari beszállítók szívesen veszik a kínai elektromos autógyártók európai terjeszkedését, tovább bővítenék velük a Kínában a helyi cégekkel már kialakított együttműködést.
Utoljára a koronavírus-járvány elején került sor a Continental kétéves rendszerességű technológiai expójára, a Continental TechShowra, ahol a világ egyik legnagyobb járműalkatrész-beszállítója bemutatja a befektetőknek és az újságíróknak, hogy melyek azok a fejlesztés alatt álló technológiák, amelyek szerintük meghatározzák majd a közlekedés jövőjét. Három év kihagyás után idén Frankfurt am Mainban állították ki a német autóipari konszern mérnökei a legérdekesebb járműtechnikai alkatrészeket és prototípusokat. Az esemény lényege, hogy a sajtó munkatársai ilyenkor szabadon kérdezhetik a szakértőket, és ha az fizikailag lehetséges, ki is próbálhatják az egyes modelleket.
A Continental globális és hazai pénzügyi mutatói sem alakultak túl jól a tavalyi évben, de kiszámíthatatlan gazdasági környezet ellenére 17 százalékkal tudták növelni az árbevételüket. Tavaly ősszel jelentették be, hogy Szegeden és Debrecenben is új fejlesztőközpontot hoznak létre, ahol vezetéstámogató és az automatizált járművezetéshez kapcsolódó technológiákat fejlesztenek. Az immár 8 városban működő vállalat tavaly megvalósult beruházásait, vidéki bővülését, valamint a K+F területen nyújtott teljesítményét „Az év K+F beruházója” elismeréssel díjazta a Nemzeti Befektetési Ügynökség. A Portfolio Keszte Róbertet, a Continental országigazgatóját és Lóránd Balázst, a cég autonóm mobilitás üzleti területének magyarországi vezetőjét kérdezte az üzleti eredményekről, beruházási tevékenységekről és a munkaerőhiányos környezet kezeléséről.
Szabálytalanul tárolták és a veszélyességet jelző kódját is eltüntették annak a komáromi akkumulátorgyárból származó 83 tonna nehézfém-tartalmú anyagnak, melyet egy hulladékfeldolgozó cég mocsai telephelyén fedezett fel korábban a hatóság - írja az Átlátszó.
A dohányfelvásárlási alapár növelésével támogatja a hazai dohánytermesztést a Continental Dohányipari Csoport - közölte a vállalatcsoport kedden az MTI-vel.
A Continental gumiabroncsgyártó 400 négyzetméternyi térkövet adományoz egy Hannover-Lindenben található ifjúsági kosárlabdapálya számára. A pálya építéséhez az Extreme E autóverseny-sorozat első szezonjában használt mintegy 200 versenyabroncsot hasznosítják újra - áll a cég közleményében.
A Continental technológiai vállalat ünnepélyes keretek között bejelentette, hogy a vezetéstámogató és automatizált járművezető megoldásokon dolgozó budapesti székhelyű üzleti területe, a Continental Autonomous Mobility Hungary új csapatokat hoz létre Szegeden a következő hónapokban.
A Continental technológiai vállalat ünnepélyes keretek között nyitotta meg új Alkalmazásfejlesztési Központját Budapesten. Az új beruházással tovább bővült a vállalat autonóm mobilitási tevékenysége Magyarországon, amely a 2018-ban átadott Mesterséges Intelligencia Fejlesztési Központtal indult útjára. Ezzel a lépéssel a Continental tovább erősíti tevékenységét a kutatási és fejlesztési területen, így hozzájárul a biztonságos és fenntartható mobilitás erősítéséhez világszerte.
Az ukrajnai háborúról, az EU-val ápolt viszonyról és a magyar gazdaságról is beszélt a kormányfő.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Végső megoldás: atombomba?
A Szilícium-völgy legnagyobb vállalatai fognának össze.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?