A cégcsoport a Continental TechShow 2015 nevű nagyszabású sajtórendezvény részeként sort kerített egy szokatlan összehasonlításra. Ennek során egy idei évjáratú BMW 1 típusú autó kerekeire 2000-es, az akkori technológiának megfelelő szerkezeti felépítésű és futófelületi kialakítású ContiPremiumContact™ gumiabroncsokat szereltek, míg egy 2000-es évjáratú autó a legújabb fejlesztésű ContiPremiumContact™ 5 abroncsokat kapta. A Continental saját tesztpályáján, a Contidrom létesítményben végrehajtott vizes útfelületi fékteszt során a 15 éves autó jelentős teljesítményjavulást mutatott a modern gumiabroncsok nagyobb tapadásának köszönhetően. Ez nem csak a rövidebb fékút és a pontosabb kormányozhatóságnál mutatkozott meg, de összességében a biztonságosabb kezelhetőség terén is. A teljesítményjavulás olyan mértékű volt, hogy enyhíteni tudta - legalábbis részben - a koros autóhoz nem elérhető elektronikus menetstabilizáló hiányát. Ezzel szemben a korai abroncsokon futó új autó teljesítménye nagyon visszaesett, azaz még a legkifinomultabb biztonsági elektronikák sem tudták eltüntetni a régi és az új abroncsok között meglévő óriási fejlesztési különbséget.
A gumiabroncsok aktív biztonságban játszott szerepe megkerülhetetlen. Csak a fejlett technológiát alkalmazó prémium termékek képesek garantálni a rövid fékutat, a precíz irányíthatóságot, a biztos iránytartást, valamint a lehető legmagasabb szintű vízre felúszás elleni védelmet. A Continental ezért az idősebb autók tulajdonosainak is prémium abroncsok használatát javasolja, hiszen azok valamelyest pótolni tudják a hiányzó aktív biztonsági rendszereket.
Az összehasonlító teszt arra is rámutatott, hogy még az aktív biztonsági rendszerek egész garmadájával rendelkező járművek is csak akkor tudnak kifogástalan teljesítményt nyújtani, ha abroncsaik hatékonyan tudják tapadásra váltani a menet közben fellépő dinamikus erőhatásokat.