Szentendrei sikersztori: 3000 Ford Transittal újul meg a grúz főváros tömegközlekedése
Portfolio
A szentendrei központú, Magyarországról mintegy 29 ország értékesítési, vevőszolgálati, marketing és oktatási tevékenységét irányító Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft. nem mindennapi sikert könyvelhet el Grúziában: a jövő év végéig mintegy 3000 db 16+1 üléses Ford Transit-ot szállíthatnak majd Tbiliszi, Grúzia fővárosának tömegközlekedési vállalata számára.
A Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft. tevékenységi területe az úgynevezett Közvetlen Értékesítési Piacok, amelybe 29 ország tartozik: Albánia, Algéria, Andorra, Azerbajdzsán, Bosznia, Bulgária, Ciprus, Egyiptom, Fehéroroszország, Gibraltár, Grúzia, Horvátország, Kazakhsztán, Kirgizisztán, Líbia, Macedónia, Marokkó, Málta, Moldova, Montenegró, Örményország Szerbia, Szlovákia, Szlovénia, Tadzsikisztán, Tunézia, Türkmenisztán, Ukrajna és Üzbegisztán. Ez a hatalmas, kulturálisan rendkívül összetett régió hét időzónát és 11,4 millió négyzetkilométert ölel fel, és mintegy 320 millió embernek ad otthont, így mind kiterjedésében, mind lélekszámában nagyobb, mint az Amerikai Egyesült Államok. A piac mérete, amely idén várhatóan nagyságrendileg 1,15 millió új gépjármű lesz, természetesen elmarad ez utóbbiétól (az USA piacát idén 13 millió új gépjármű környékére várják), ám az Egyesült Államokkal szemben, amely érett piacnak számít, ebben a régióban a szakértők az elkövetkező évtizedben rendkívüli növekedést prognosztizálnak.
A 29 korábban említett piac egyike a 67 200 km2 területű Grúzia, amelynek lakossága mintegy 4,6 millió főt számlál. Grúziában, a kaukázusi régió több országához és sok egyéb szovjet utódállamhoz hasonlóan a tömegközlekedést jellemzően 15-20 személyes, "Marsrutka" névre hallgató minibuszokkal látják el, aminek oka rendkívül egyszerű: rendkívül szerteágazóak az útvonalak és meglehetősen kicsi a napi ingázók száma, így nem volna gazdaságos többnyire üresen közlekedő nagy buszokat üzemeltetni. A nagyobb méretű buszok emellett, különösen a hegyvidéki régiókban, amilyennek az 1,1 millió lakosú grúz főváros, Tbiliszi, óvárosának nagy része is számít, egyszerűen nem is férnének el.
A Tbiliszi tömegközlekedési feladatait ellátó minibuszállomány olyannyira elöregedett, hogy a városvezetés a teljes flotta cseréje mellett döntött. Az első 1200 busz még idén, a fennmaradó mennyiség a jövő év során kerül leszállításra.
Amint Molnár Viktor, a Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft. regionális igazgatója fogalmaz: "Ehhez a kiemelkedő sikerhez a Magyarországon, a törökországi gyárban, illetve grúziai importőrnél, a GT Mororsnál dolgozó kollégák nem mindennapi együttműködésére volt szükség. Büszkék vagyunk arra, hogy Tbiliszi önkormányzatának a Ford Transit-ra esett a választása, és bízunk abban, hogy járműveink megbízhatóságának és alacsony üzemeltetési költségeinek köszönhetően a jövőben lehetőségünk lesz további Transit-okat szállítani Grúzia és a régió többi nagyvárosának tömegközlekedése, illetve a regionális közlekedési vállalatok számára."
A tender során leszállításra kerülő 3000 darabos kontingens azért is említésre méltó, mert 2010-ben a teljes grúz újautó piac nem haladta meg a 2500-as darabszámot (az országban az egy főre jutó GDP valamivel több, mint 2600 dollár, ami nagyságrendileg egyötöde a magyarországinak.
A Bankmonitor új kalkulátorának segítségével most mindenki könnyedén megnézheti, hogy reálisan mennyi nyugdíjra számíthat a magyar államtól. Tippeld meg te is, hogy mennyi lesz a nyugdíjad,
Egy múlt heti hír nem annyira bolygatta fel az ország közvéleményét, mint kellett volna. Az ukránok megtiltották a Lukoilnak, hogy Ukrajnán keresztül szállítsák a kőolajat Európába. Az ukr
A vállalatok sikeressége nagymértékben a vezetőik kompetenciáin alapul, ezért nagyon fontos a vezetők folyamatos fejlesztése, fejlődése, a vezetői utánpótlás kinevelése, biztosítása. Ez a
Értelmetlen befektetés az, ami a dráguláson kívül semmire sem képes? Vagy önmagában a drágulás tényétől máris nem lehet az? Egyik olvasónk vendégcikkben elmélkedik arról, lehet-e...
The
Azt sem tudjuk pontosan, hány ember él a Földön, pláne nehéz megbecsülni, hányan fognak száz év múlva. Az ENSZ azért pár évente megteszi, a jelen...
The post Egyre kevesebb emberre számítan
Sok kérdést kapunk olvasóinktól és ügyfeleinktől a HOLD vagyonkezelésére, a számlákra és szolgáltatásainkhoz kapcsolódó egyéb fogalmakra vonatkozóan. Ezekre válaszolunk egy sorozatban, e
Sok kérdést kapunk olvasóinktól és ügyfeleinktől a HOLD vagyonkezelésére, a számlákra és szolgáltatásainkhoz kapcsolódó egyéb fogalmakra vonatkozóan. Ezekre válaszolunk egy sorozatban, e
Lassan hozzászokunk, hogy már nemcsak Brazília és Kalifornia szerepel visszatérően a hírekben pusztító erdőtüzekkel, hanem a jelenség egyre gyakrabban üti fel a fejét