A több képernyős médiafogyasztás, a digitalizáció előrehaladása folyamatos kihívások elé állítja a piaci szereplőket, hiszen egyensúlyt kell találniuk a klasszikus és digitális felület-tervezés és márkaélmény terén. Az idei BrandFestival-on a jelen tendenciái alapján vizsgáljuk a jövő marketingkommunikációs trendjeit: a branded content-től egészen a multi-screen médiafogyasztásig.
A kétnapos eseményen a nemzetközi márkaépítés világából ismert nagy nevek társaságában, Idén a több mint 100 neves előadót felvonultató márkafesztiválon itt lesz többek között Maria Garrido, a Havas médiaügynökségi csoport globális CMI-igazgatója is, aki márkák emberek életminőségére gyakorolt hatásáról tart majd előadást. A jól felépített, erős márkákkal szemben nagyobb a vásárlók bizalma, lojalitása, ugyanakkor kisebb az árérzékenységük.
A márkák értékelését több szempont szerint végezhetjük. A Havas Media 2008 óta zajló Meaningful Brands (MB) kutatásának fő célja, hogy megtalálja azokat a márkákat, amelyek pozitív hatással vannak az emberek életminőségére és bebizonyítsa azt, hogy e "jelentőségteljes" márkák üzletileg sokkal értékesebbek. A grandiózus kutatás keretében 300 ezer embert kérdeznek meg 33 országból, összesen 1500 márkáról, 15 piaci szegmensről. A 2017-es lista élmezőnyében a Google, a Paypal, a Whatsapp, a YouTube, és a Samsung áll.
Maria Garrido: "A vállalatok közötti versenyben egyre nagyobb létjogosultsága van a jelentőségteljes attribútumnak. Ha a márka ún. jelentőségteljes "Meaningful Performance (MP)" mutatója növekszik akkor nő a márka bevétele, tőzsdei árfolyama, illetve a marketing eredményességét jelző mutatói is (pl. ismertség, eladások száma). Minden 10%-os növekedés az MP indexben átlagosan 3%-kal növeli az ismertséget, 7%-kal az ajánlási, 10%-kal a vásárlási hajlandóságot, míg több mint 12%-kal magasabb árelfogadást tesz lehetővé."
(x)