A fenti számokból látható, hogy óriási verseny várható az uniós pénzekért, amelyet tovább nehezít, hogy ezúttal a pályázók köre jobban behatárolt, mint az előző ciklusban, a sikerhez pedig elengedhetetlen a felkészültség és a gyorsaság, hiszen a cégeknek a pályázat kiírásától számítva mindössze 30 napjuk lesz, hogy a részletes pályázati feltételekkel megismerkedjenek. A pályázati felületek megnyílása után azonnal kell lépniük az indulóknak, ugyanis az elbírálás során elsődleges szempont lesz a pályázatok beérkezési sorrendje, a keretek kimerülése után pedig a pályázat automatikusan felfüggesztésre kerül. Azok lesznek tehát előnyben, akik időben felkészültek, és a felületek megnyitásakor már leadásra kész, megfelelő szakmai tartalommal bíró pályázati anyagokkal rendelkeznek. Mivel ezúttal a pályázati anyagokra is komplexebb előírások vonatkoznak, ezért a gyakorlatban a cégeknek már a részletes kiírások megjelenése előtt kiforrott beruházási elképzelésekkel, még optimálisabb esetben előrehaladott koncepcióval és pénzügyi tervvel kell rendelkezniük.
A Budapest Bank a hazai kkv-k partnereként mindent megtesz azért, hogy segítse ügyfeleit a sikeres pályázásban, e célra a bank működési keretein belül önálló projektirodát alakított ki EU Bázis 2020 néven. "Korábbi tapasztalataink azt mutatják, hogy azok a cégek, amelyek külső segítséggel vágnak neki a pályázásnak, jobban szerepelnek az eredményhirdetéseken. Ezért a Budapest Bank az önerő és a megvalósítás előfinanszírozásán túl a megpályázható források felkutatásában, a sikeres pályázatok összeállításában, sőt, igény esetén akár a megvalósításban is támogatja ügyfeleit szerződött pályázatíró partnerei segítségével. Fontosnak tartjuk ugyanakkor, hogy a források bőséges rendelkezésre állása mellett is felhívjuk ügyfeleink figyelmét arra, hogy csak valódi piaci igényre válaszoló, hosszú távon működtethető beruházásokba fogjanak bele" - mondta el Tóth Viktor, a Budapest Bank vállalati üzletágának vezetője.
* A kutatást a Budapest Bank megbízásából a GfK Hungária készítette. Az adatfelvétel 2015 februárjában és márciusában készült mikro-, kis- és közepes vállalatok (1 és 10 000 millió Ft közötti éves árbevétel) megkérdezésével.
(x)