Urbán Miklós: 1996-ban alakult a cég, eredetileg a társam, Bertók Attila családi vállalkozásaként, de az alapító tagok ekkor már évek óta weblapokat készítettek. Ez az időszak még a hőskorszak volt, amikor a vállalatokat még arról kellett meggyőzni, hogy akarjanak honlapot. Kezdetben csak ilyen céges oldalak készítésével foglalkoztunk, főleg Pécsett. Az itteni nagyobb cégeket tudtuk elérni, a Pécsi Kesztyűnek, a Délhúsnak, a Pécsi Sörfőzdének és a Zsolnaynak készítettünk weblapokat. Akkoriban hárman-négyen dolgoztunk a cégnél, mára 25 alkalmazottunk van.
P.: Mitől lettek sikeresek?
U. M.: Szerintem egyrészt azért, mert jókor indultunk el a piacon, nem volt még olyan éles a verseny, mint most. Másrészt azért, mert szerelemből csináltuk az egészet, élvezetből - ezzel keltünk, ezzel feküdtünk. Nem klasszikus értelemben vett üzleti vállalkozásként indult a cég, sokkal inkább hobbiprojektként, amit a számlaadási kényszer tett vállalkozássá. Technológia-orientáltak voltunk, fejlődni akartunk. Azt is hamar észrevettük, hogy milyen irányban kell fejlesztéseket végrehajtani. Kezdetben ugyanis a weblapok teljesen statikusak voltak, nem hajtotta őket portálmotor. De hamar rájöttünk, hogy a mi életünk is egyszerűbb, ha írunk egy ilyet, és nem kell minden weblapot a nulláról felépíteni.
Jelenleg már nem céges honlapokat készítünk, sokkal inkább egyedi webes szoftvereket építünk. Ezek főleg nagyvállalatoknak és közintézményeknek fejlesztett komplex webes nyilvántartó rendszerek. Közös tulajdonságuk, hogy böngészőn keresztül lehet elérni őket, valahol a felhőben, szervereken üzemelnek, bonyolult üzleti logikát tesznek hozzáférhetővé és sok felhasználóra optimalizáltak. Jelenleg egy új saját termék fejlesztésén is dolgozunk, egy olyan sportmenedzser alkalmazáson, amelyet az utánpótlás-neveléssel foglalkozó sportegyesületek számára terveztünk. A termék induló verzióját már az idén piacra fogjuk dobni. Emellett célul tűztük ki, hogy külföldi projekteket is csináljunk, kilépjünk a nemzetközi porondra.
A sikerünkhöz egyébként az is hozzájárul, hogy nagyon fontos számunkra a szervezeti-, és munkakultúra folyamatos fejlesztése, mert tisztességes minőséget elérni, magas színvonalú projektmunkát végezni, csak az ezeket támogató környezetben lehet.
U. M.: A válság később ért el minket, nem rögtön, mivel mi elsősorban nem marketing típusú megrendeléseket kaptunk. Az informatikai fejlesztéseket egy későbbi hullámban vágták vissza a piaci szereplők. Épp ebben az időszakban egyébként a közintézményi projektjeink is elindultak, ami szintén késleltette a válság hatását. A CIB Bank abban segített nekünk, hogy a vállalkozói hitelezés lehetőségét magunk mögött tudva, biztos védőháló vett körül minket. Tudjuk: ha likviditási problémáink adódnának, akkor a CIB-re számíthatunk.
P.: Készülnek már a stafétabot átadására?
U. M.: Egyelőre nem érezzük úgy, hogy foglalkoznunk kellene ezzel a gondolattal - a nyugdíjig még van jó néhány produktív évünk, és eladni sem tervezzük a céget. A cég fejlesztésében még rengeteg lehetőséget látunk, ami motivál minket abban, hogy ezeket a feladatokat saját magunk végezzük el.
A megjelenés támogatója a hazai vállalatok szakértő partnere, a CIB Lízing Zrt.
Mit mond a szakértő?
Sikertényezők Szabados Richárd, a CIB KKV és Lízing Üzletágak vezetőjének szemével:
- Motivált menedzsment
- Folyamatos fejlesztés
- Profi folyamatrendszerek
(x)