Milyen területeket, termékcsoportokat, iparágakat és piaci szegmenseket ölel fel az Avaya termék- és szolgáltatáskínálata?
Gombár György: Stratégiánkat négy pillérre építjük. Kettőt közülük - az egységes kommunikációt (unified communication) és a contact, illetve call centerek területét - hagyományosan a magyar vállalati felhasználók is első kézből ismerik. Független elemzők adatai szerint a 400 főnél nagyobb call centerek szegmensében közel 100 százalékos a piaci részesedésünk Magyarországon.
Sikeres akvizíciók révén azonban az elmúlt években két további területen is megerősítettük jelenlétünket. A két éve felvásárolt Radvision technológiájával fejlett videokonferencia rendszereket szállítunk. A Nortel nagyvállalati üzletága korábban került portfóliónkba, és erre alapozva élvonalbeli adatkommunikációs kínálatot alakítottunk ki. Az Avaya e két területen viszonylag kevéssé ismert Magyarországon, de bízunk abban, hogy ez hamar változni fog.
A felhőszolgáltatások és a mobil eszközök hihetetlenül népszerűek a lakosság körében, így nem meglepő, hogy a kapcsolattartás és tartalommegosztás fogyasztói piacra szánt eszközei a munkavégzés módjára is kihatnak. A fiatalabb munkavállalók számára már fontos szempont, hogy munkahelyükön azokat miként, milyen támogatás és feltételek mellett használhatják. Az Avaya milyen megoldásokat kínál a video- és a felhőalapú kommunikáció területén?
GGY: A videokommunikáció szerepe, a köré épülő kollaborációs technikákkal együtt, rohamosan nő a kapcsolattartás és az együttműködés területén. Az irántuk mutatkozó igény a legszélesebb körben elterjedt, kamerát tartalmazó digitális eszközökkel és ingyenes, felhőalapú megoldásokkal is kiszolgálható, méghozzá bárhol és bármikor.
Az üzleti felhasználás azonban gyakran nagyobb sávszélességet, jobb kép- és hangminőséget, az információcsere erősebb védelmét követeli meg. Mi ilyen helyzetekre is kínálunk fejlett videokonferencia rendszereket, sőt rájuk épülő, vertikális megoldásokat például az egészségügy és az oktatás számára. Élő videoközvetítés útján ezek a megoldások az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és Izraelben már a gyakorlatban is segítik orvosi konzíliumok megtartását, a távműtétek elvégzését, valamint az orvostanhallgatók képzését. A fiatal munkavállalók által preferált videokommunikáció, valamint a kapcsolattartás és együttműködés más, közösségi eszközei, szolgáltatásai mellett az ilyen iparági megoldások is létjogosultak a magyar piacon, ezért nagyobb térhódításukra számítunk a továbbiakban.
Mindehhez egyre nagyobb sávszélesség, lefedettség és térerő szükséges. Milyen adatkommunikációs megoldásokat szállít az Avaya?
GGY: Az eddigiekben tárgyalt, három területen - egységes üzenetkezelés, call center és videokommunikáció - kínált megoldásaink mindegyikét a nyilvános felhőben, szolgáltatásként is elérhetővé tettük, kis- és középvállalatok számára is. Májusban jelentettük be Collaboration Pod integrált megoldásunkat, amellyel a távközlési cégek Unified Communication as a Service (UCaaS) és Call Center as a Service (CCaaS) szolgáltatásokat adhatnak ügyfeleiknek, például menedzselt magánfelhőként, illetve a nagyvállalatok házon belül üzemelő magánfelhő környezetet is ugyanilyen könnyen kialakíthatnak kommunikációs szolgáltatásaikhoz.
Miután egyre több funkció kerül a felhőbe, az adatkommunikációs hálózatok olyan összetetté és drágává váltak, hogy a szállítók ma már szoftveres vezérléssel, automatizálás útján igyekeznek csökkenteni az infrastruktúrák kialakításával és üzemeltetésével járó költségeket.
Ilyen SDN (Software Defined Network) infrastruktúrát épített az Avaya nemrég a Szocsiban megrendezett téli olimpia szervezőinek. Az ottani hálózat - amelynek telepítésében magyar szakemberek is közreműködtek - mindössze pár hét alatt elkészült, 90 kilométer optikai kábelt, 2500 wifi hozzáférési pontot tartalmazott, 40 ezer felhasználót, 120 ezer mobil eszközt szolgált ki, és 54 tbps-os sávszélességet biztosított, ami a zökkenőmentes, valós idejű HD videoátvitelhez is elegendőnek bizonyult.
Magyarországon az Avaya az említett négy terület mellett egy ötödik kompetenciát is kiépített, régiónkban a Budapesten működő Nemzetközi Támogató Központból szolgálja ki ügyfeleit, immár tíz éve. Mekkora ez a központ ma, és miként fejlődhet tovább?
GGY: Már korábban is hallottam az Avaya Nemzetközi Támogató Központjáról, mielőtt idén februárban a céghez csatlakoztam, mégis váratlanul ért valódi mérete és dinamikája. Ma már 120 szakember dolgozik itt, munkájuk Írországtól Kamcsatkáig kihat az ügyfeleknek adott szolgáltatások minőségére. A létszámot idén további 20 kollégával bővítjük, az Avaya ezzel is kifejezésre juttatja elkötelezettségét Magyarország irányában.
Támogató központunk működését a magyar tudás exportjának is felfoghatjuk, amely a hazai felsőoktatás eredményeire épít. A tudásáramlás ugyanakkor kétirányú, professzionális szolgáltatásokat adó szakembereink külföldi tapasztalatokat hoznak haza, így az Avaya a magyar piacon jelen levő cégek között az egyik legfelkészültebb mérnökgárdával büszkélkedhet.
Termékinformációk: www.avayacenter.hu
(x)