Prémium

AVAYA - szolgáltatások a call centeren túl (x)

Portfolio
Videokommunikációban, a felhőben és szoftverrel vezérelt hálózatokban erősít, és bővíti Budapesten működő, nemzetközi szolgáltató központját az Avaya. Interjú Gombár Györggyel, a cég magyarországi country managerével.
Avaya - az ismert, jól csengő név hallatán sokan ma is az IP telefóniára, nagyvállalati vezetők a call center megoldásokra asszociálnak, pedig a cég portfóliója ennél sokkal szélesebb. Gombár György a HP, a Motorola, a Sun és a Teradata után 2014 februárjában azzal az elhatározással vette át a magyar leányvállalat vezetését, hogy erre a hazai piac figyelmét is felhívja.

Milyen területeket, termékcsoportokat, iparágakat és piaci szegmenseket ölel fel az Avaya termék- és szolgáltatáskínálata?



AVAYA - szolgáltatások a call centeren túl
Gombár György: Stratégiánkat négy pillérre építjük. Kettőt közülük - az egységes kommunikációt (unified communication) és a contact, illetve call centerek területét - hagyományosan a magyar vállalati felhasználók is első kézből ismerik. Független elemzők adatai szerint a 400 főnél nagyobb call centerek szegmensében közel 100 százalékos a piaci részesedésünk Magyarországon.

Sikeres akvizíciók révén azonban az elmúlt években két további területen is megerősítettük jelenlétünket. A két éve felvásárolt Radvision technológiájával fejlett videokonferencia rendszereket szállítunk. A Nortel nagyvállalati üzletága korábban került portfóliónkba, és erre alapozva élvonalbeli adatkommunikációs kínálatot alakítottunk ki. Az Avaya e két területen viszonylag kevéssé ismert Magyarországon, de bízunk abban, hogy ez hamar változni fog.

A felhőszolgáltatások és a mobil eszközök hihetetlenül népszerűek a lakosság körében, így nem meglepő, hogy a kapcsolattartás és tartalommegosztás fogyasztói piacra szánt eszközei a munkavégzés módjára is kihatnak. A fiatalabb munkavállalók számára már fontos szempont, hogy munkahelyükön azokat miként, milyen támogatás és feltételek mellett használhatják. Az Avaya milyen megoldásokat kínál a video- és a felhőalapú kommunikáció területén?

GGY: A videokommunikáció szerepe, a köré épülő kollaborációs technikákkal együtt, rohamosan nő a kapcsolattartás és az együttműködés területén. Az irántuk mutatkozó igény a legszélesebb körben elterjedt, kamerát tartalmazó digitális eszközökkel és ingyenes, felhőalapú megoldásokkal is kiszolgálható, méghozzá bárhol és bármikor.



AVAYA - szolgáltatások a call centeren túl
Az üzleti felhasználás azonban gyakran nagyobb sávszélességet, jobb kép- és hangminőséget, az információcsere erősebb védelmét követeli meg. Mi ilyen helyzetekre is kínálunk fejlett videokonferencia rendszereket, sőt rájuk épülő, vertikális megoldásokat például az egészségügy és az oktatás számára. Élő videoközvetítés útján ezek a megoldások az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban és Izraelben már a gyakorlatban is segítik orvosi konzíliumok megtartását, a távműtétek elvégzését, valamint az orvostanhallgatók képzését. A fiatal munkavállalók által preferált videokommunikáció, valamint a kapcsolattartás és együttműködés más, közösségi eszközei, szolgáltatásai mellett az ilyen iparági megoldások is létjogosultak a magyar piacon, ezért nagyobb térhódításukra számítunk a továbbiakban.

Mindehhez egyre nagyobb sávszélesség, lefedettség és térerő szükséges. Milyen adatkommunikációs megoldásokat szállít az Avaya?

GGY: Az eddigiekben tárgyalt, három területen - egységes üzenetkezelés, call center és videokommunikáció - kínált megoldásaink mindegyikét a nyilvános felhőben, szolgáltatásként is elérhetővé tettük, kis- és középvállalatok számára is. Májusban jelentettük be Collaboration Pod integrált megoldásunkat, amellyel a távközlési cégek Unified Communication as a Service (UCaaS) és Call Center as a Service (CCaaS) szolgáltatásokat adhatnak ügyfeleiknek, például menedzselt magánfelhőként, illetve a nagyvállalatok házon belül üzemelő magánfelhő környezetet is ugyanilyen könnyen kialakíthatnak kommunikációs szolgáltatásaikhoz.

AVAYA - szolgáltatások a call centeren túl
Miután egyre több funkció kerül a felhőbe, az adatkommunikációs hálózatok olyan összetetté és drágává váltak, hogy a szállítók ma már szoftveres vezérléssel, automatizálás útján igyekeznek csökkenteni az infrastruktúrák kialakításával és üzemeltetésével járó költségeket.



AVAYA - szolgáltatások a call centeren túl
Ilyen SDN (Software Defined Network) infrastruktúrát épített az Avaya nemrég a Szocsiban megrendezett téli olimpia szervezőinek. Az ottani hálózat - amelynek telepítésében magyar szakemberek is közreműködtek - mindössze pár hét alatt elkészült, 90 kilométer optikai kábelt, 2500 wifi hozzáférési pontot tartalmazott, 40 ezer felhasználót, 120 ezer mobil eszközt szolgált ki, és 54 tbps-os sávszélességet biztosított, ami a zökkenőmentes, valós idejű HD videoátvitelhez is elegendőnek bizonyult.

Magyarországon az Avaya az említett négy terület mellett egy ötödik kompetenciát is kiépített, régiónkban a Budapesten működő Nemzetközi Támogató Központból szolgálja ki ügyfeleit, immár tíz éve. Mekkora ez a központ ma, és miként fejlődhet tovább?

GGY: Már korábban is hallottam az Avaya Nemzetközi Támogató Központjáról, mielőtt idén februárban a céghez csatlakoztam, mégis váratlanul ért valódi mérete és dinamikája. Ma már 120 szakember dolgozik itt, munkájuk Írországtól Kamcsatkáig kihat az ügyfeleknek adott szolgáltatások minőségére. A létszámot idén további 20 kollégával bővítjük, az Avaya ezzel is kifejezésre juttatja elkötelezettségét Magyarország irányában.

Támogató központunk működését a magyar tudás exportjának is felfoghatjuk, amely a hazai felsőoktatás eredményeire épít. A tudásáramlás ugyanakkor kétirányú, professzionális szolgáltatásokat adó szakembereink külföldi tapasztalatokat hoznak haza, így az Avaya a magyar piacon jelen levő cégek között az egyik legfelkészültebb mérnökgárdával büszkélkedhet.

Termékinformációk: www.avayacenter.hu

(x)
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Nukleáris bázis mélyen Grönland jege alatt? Szupertitkos támaszpontra bukkant az Egyesült Államok repülőgépe
Díjmentes előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Díjmentes előadás

Kereskedés a magyar piacon kezdőknek

Minden, amit a hazai parkettre lépés előtt tudni érdemes.

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Agrárszektor Konferencia 2024
2024. december 4.
Mibe fektessünk 2025-ben?
2024. december 10.
Property Warm Up 2025
2025. február 20.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
IMG_2847