A Kapsch által megalkotott ICT Market Readiness Index az egyes országok jelenlegi teljesítményét hasonlítja össze: Magyarország a negyedik helyen szerepel, de a jövőbeli várakozásokat vizsgáló index összehasonlításánál már a harmadik helyen áll. A Kapsch megbízásából készített felmérés keretében osztrák, cseh, magyar, lengyel, román, szlovák és török IT vezetőket kérdeztek a különféle infokommunikációs kihívásokkal és a büdzsével kapcsolatos álláspontjukról.
A felmérés fontosabb megállapításai, üzenetei:
- Magyarország listavezető az IT outsourcing szegmensben és az outsourcing szolgáltatók iránti elégedettség nagyon magas értékeket mutat,
- A megkérdezettek 46%-a használ virtualizációt feltételező megoldásokat, Magyarországon ez az arány csupán 38%,
- A megkérdezettek 27%-a válaszolta, hogy használ felhőalapú szolgáltatásokat,
- A magyar cégek a helyi privát felhőalapú szolgáltatásokat választják nagy arányban (47%),
- Az összes cég 44%-a szervezi ki az IT szolgáltatásait, csaknem háromnegyedük (72%) helyi szolgáltatóval dolgozik. Az IT vezetők által az outsourcing mellett felhozott legfőbb érv a minőség javulása volt.
- A felmérésben résztvevők mindössze 21%-a végez strukturált elemzést a céges adatokban. A magyar IT menedzserek 61%-a még nem látja az üzleti analitikai megoldások előnyeit, saját bevallásuk szerint nincs szükségük ilyen jellegű eszközökre,
- Az összes megkérdezett 56%-a úgy gondolja, hogy a következő három évben több pénzt fognak költeni biztonsági megoldásokra,
- 42% azon cégek aránya, ahol az e-mail mellett más IT alkalmazások is elérhetők mobil eszközökön, ám csak 11%-uk engedi valamennyi munkatársa számára a hozzáférést.
“A tanulmány is megerősíti, hogy a szektor további árbevétel-növekedést fog elérni. A fejlődésből a lehető legnagyobb előnyt szeretnénk kovácsolni, ezzel összefüggésben pedig az egyik adat nagy figyelmet érdemel: számos területen, mint például az outsourcing, a megkérdezett cégek képviselői előnyben részesítik az erős helyi jelenléttel bíró szolgáltatókat a nagy nemzetközi cégekkel szemben. Ez is mutatja számunkra, hogy helyes stratégiát választottunk a környező országokban, ahol az Ausztriában már bevált gyakorlatot folytatjuk" - magyarázza Jochen Borenich. A Kapsch 1991 óta van jelen a magyar piacon. A Kapsch BusinessCom Kft. a magyar infokommunikációs piac egyik meghatározó szereplője, professzionális ICT szolgáltató partnerként teljes körű megoldásokat kínál az IT és távközlés területén.
(x)