- Sokakat érdekelhet, hogy van-e olyan fejlett a mobileszközpiac Magyarországon, hogy érdemes mobilizálni a vállalati folyamatokat?
V. A.: Becsapós a dolog. Mi, akik az üzleti világban okos eszközöket használunk, hajlamosak vagyunk elhinni, hogy mindenki ilyen eszközökkel éli a mindennapjait. Egy éve, amikor elkezdtünk a mobil fejlesztéseken gondolkozni, végeztünk egy 35 000 válaszadó bevonásával készült kutatást. Ennek a tapasztalata, hogy idehaza még alacsony az ún. "smart device-ok" penetrációja, de sokak terveznek vele a jövőben. A tendencia javul és óriási növekedési potenciál van benne, amit hiba lenne figyelmen kívül hagyni. Hogy mást ne mondjak, nemrég az édesanyám is okostelefonra váltott, aminek oka, hogy a mobilszolgáltatók egyre kedvezőbb feltételekkel kínálják okos telefonjaikat és a tarifákat. Optimizmusunkat a fejlesztések megkezdése előtt a nemzetközi piac is táplálta: az okostelefonok elterjedtsége a fejlett országokban ugyanis átlépi az összes telefonok számának 50 százalékát, erre pedig már lehet építeni.
AFF Group 12 év mobil fejlesztési tapasztalat Több mint 200 mobil alkalmazás és mobil weboldal számos iparág számára: pénzintézetek, biztosítók, gyógyszergyárak, media vállalatok Microsoft, Samsung, Nokia stratégiai partnere Kiemelt partnerek: Aegon, OTP, Erste Broker, Portfolio.hu, Index.hu, Roche, Janssen-Cilag www.aff-group.com
- Ha vállalati folyamatok mobilizálásáról van szó, melyek a legtipikusabb megoldások?V. A.: Tipikus megoldás a weben elérhető ügyfélszolgálat, a termékbemutatás, a szerződéskötés, a kalkuláció, a friss vállalati hírek mobiltelefonra optimalizált módon történő disztribúciója. Minden olyan cég esetén hasznos lehet a vállalati folyamatok mobilizálása, ahol a kollégák ügyfelekkel tárgyalnak, terepen dolgoznak és fontos, hogy valós időben tudjanak adatokhoz jutni, illetve információt szolgáltatni. Mobileszközök bevonásával kevesebb idő megy el az adminisztrációval és több a hatékony munkával, valamint a hibalehetőség is kisebb.
- Felismerve az előnyöket, mely területeken mobilizálták a vállalati folyamatokat?
V. A.: Fejlesztéseink két főcsapásirány mentén történtek: ügyfeleink (B2C) illetve partnereink részére (B2B). Lakossági ügyfeleink részére az Online Ügyfélszolgálatunk mobilra optimalizált megoldásával jelentünk meg. B2B relációban az értékesítési partnereink számára az eladást segítő, támogató alkalmazásokkal (igényfelmérő, -felkeltő, kalkuláló, ajánlatkészítő). Kárrendező partnereink részére pedig kárfelvételt támogató alkalmazással jöttünk ki.
- Hogyan könnyítik meg ezek a mindennapokat?
V. A.: A kárszakértők életének megkönnyítésére az AFF Group-ot bíztuk meg egy kárrendezést támogató program fejlesztésével. Kárszakértőink a mobil technológia segítségével cserélnek adatot a központi rendszereinkkel és a Kárrendezési Központban dolgozó ügyintézőkkel. Használják a gép GPS-ét, kameráját, hangrögzítő és adatátviteli lehetőségeit. A papíralapú adminisztráció így szinte a nullára zsugorodik, egy-egy kárrendezés pedig mindössze 5-6 percet vesz igénybe. A káraink több mint 60 százalékát ezen eszközök támogatásával intézik a kárszakértők, ami nagy könnyebbség, hiszen évente százezres nagyságrendű káreseményt szemléznek. A kárrendezők maximálisan elégedettek, mert a mobilizációval az otthoni papírmunkát illetve utómunkát spórolják meg.
- A biztosítási ajánlatkészítő alkalmazás pontosan kiknek készült?
V. A.: Egyik kiemelt alkuszi partnerünk igénye volt, hogy iOS platformon keresztül szeretnének biztosításokat értékesíteni. A technológia választást az határozta meg, hogy partnereink már korábban is Apple eszközparkkal rendelkeztek.
- Az ügyfelek közvetlenül hogyan találkozhatnak a fejlesztésekkel?
V. A.: Az Aegon Ügyfélszolgálati applikációja iOS és Android platformon elérhető, ennek segítségével ügyfeleink tájékozódhatnak termékeinkről, szolgáltatásainkról. Regisztrációval rendelkező ügyfeleink többek között megtekinthetik saját biztosítási portfóliójukat, díjat fizethetnek, időpontot is foglalhatnak ügyfélszolgálati irodánkban.
- Ennyi fejlesztés kapcsán felmerül a kérdés, hogy végeztek-e számításokat a megtérülés kapcsán?
V. A.: Klasszikus megtérülés-számítás csupán megérzés alapú lehet ilyen úttörő fejlesztéseknél, ez utóbbi dominált a döntésnél is. Hiszünk a technológiában, s abban, hogy csak innovatív lépésekkel lehet megőrizni vezető pozíciónkat a piacon.
- Az világos, hogy előzetes számítások nem történtek, de kimutatható már direkt hatékonyság növekedés a termékek értékesítése, illetve az ügyfelek kezelése tekintetében?
V. A.: Ahol egyértelműen kimutatható a hatékonyság növekedés, az a kárszakértői vonal. Nem kényszerítettük a kárszakértőinket a tablet használatára. Az oktatásokat követően 1-2 hónap alatt 60 százalék fölé nőtt a mobil technológiával rendezett károk aránya. A kárszakértőink egyértelműen felismerték, hogy az eszköz nemcsak divatos, hanem hatékony is, és az ügyfelek felé hitelességet közvetít.
- Milyen nehézségekkel kell számolni, ha mobil eszközzel látja el egy cég a kollégáit?
V. A.: Számolni kell néhány órás oktatással, mert noha látszólag egyszerű ezeket a tableteket és alkalmazásokat használni, de az oktatás nem mellőzhető. Fontos ugyanakkor a mobileszköz management. A munkatárs elhagyhatja vagy ellophatják tőle az eszközt, a biztosítási titok márpedig kényes dolog. Meg kellett oldani, hogy ilyen esetekben se érje kár az ügyfeleket. Ezért az eszközön belül titkosítottak az információk, a gépen lévő adatokat távolról törölni tudjuk, amennyiben szükséges.
- Volt-e példa hasonló fejlesztésekre a vállalatcsoporton belül más országokban?
V. A.: Az Aegon csoport stratégiájában kiemelt szerepe van az online fejlesztéseknek. Ezzel együtt a mi széles kört lefedő alkalmazáscsomagunkat komoly megbecsülés és érdeklődés övezi, és az innovátorok táborába tartozunk a vállalatcsoporton belül is.
Biztosítói folyamatok mobilizálása esettanulmány (letöltés)
AFF Group - enterprise mobility
www.aff-group.com
+36 1 481 4682
(x)