A Honda a kezdetektől fogva nagy hangsúlyt helyezett arra, hogy olyan járműveket, autókat készítsen, amelyek többek egyszerű közlekedési eszköznél. A Honda filozófiája szerint az ember a legfontosabb az autóban, így őt kell megvédenie az autónak, minden lehetséges módon. A Honda felsőkategóriás autójával, a Legenddel ismét bebizonyítja, hogy a jövő technológiája már ma is elérhető.
Az új Honda Legend több területen is kiemelkedik nem csak kategóriatársai, hanem egyáltalán az autók közül. Állandó összkerék-hajtást más márkák is beépítenek autóikba, de a Honda a saját fejlesztésű SH-AWD rendszere egészen más. Nem csak az első és a hátsó tengely közötti nyomatékelosztást szabályozza, hanem a két hátsó kerék között oldalanként is. Ezt a nem mindennapi megoldást egy számítógéppel vezérelt tengelykapcsoló rendszer valósítja meg. A gyakorlatban a vezető ebből annyit érez, hogy a Honda Legend segíti a bekanyarodást. A külső íven futó hátsó kerékre ugyanis több nyomatékot ad a rendszer, és így a lánctalpas járművek kanyarodásához hasonló hatást ér el.
Az aktív biztonságot egy speciális radaros távolságérzékelővel is szolgálja a Legend. Nem csak a sebességtartó automatikát vezérli, azaz tartja az előre beállított távolságot az elöl haladó járműhöz képest, hanem annak hirtelen lassítása esetén hangjelzéssel és a biztonsági öv finom rángatásával figyelmezteti is a vezetőt a fékezés szükségességére. Mindeközben a fékbetéteket is a féktárcsához szorítja, hogy a fékpedál lenyomásakor a lassulás azonnal megkezdődjön. Amennyiben a vezető nem, vagy nem elég gyorsan reagál, akkor a CMBS nevű rendszer automatikusan megkezdi a Honda Legend lassítását.
A gyalogosvédelem fontosságát sem csak szavakban emeli ki a Honda, hanem a Legend esetében szó szerint is. Ütközés esetén a motorháztető automatikusan megemelkedik. Az így nyert tér mérsékli a rá zuhanó gyalogos sérüléseit, ugyanis az nem éri el a puhább motorháztető alatti kemény alkatrészeket.
A Honda Legend egy olyan autó, ami nem csak a benne ülők, hanem a környezetében élők egészségére is vigyáz.
(X)