Prémium

Lakóhajóval nyaralni - az úszó apartman (x)

Az utolsó forduló nyertese

Portfolio
Az utolsó napi játékunk szerencsés nyertese: Kecskeméti Attila, Budapest, aki az "Írország" - Útitárs sorozat értékes könyvét nyerte. Gratulálunk!

A játékban résztvevők közül az első három, aki 2006-ban rendel lakóhajós üdülést a Benaco Yachtingtól, 10% kedvezményben részesül.

Barátunk az ajtóban vár Sir Livingstonnal, a németjuhásszal. Neve nem véletlen, hiszen Chris távoli rokona a híres Afrika kutatónak. (...) Régen találkoztunk, legutoljára egy holland csatornahajózáson az egyik zsilipben hajójuknak tolattunk, Sir Livingstone azonnal beleesett a vízbe, a zsilipőr idegesen rohangált, persze Chris is pipa volt. Azóta vagyunk barátok. Későn kerültünk ágyba, csak másnap a reggelinél derült ki, hogy Chris lefoglalt egy lakóhajót a Shannon-on, így egy hétig Írország legnagyobb folyójának vidékét fogjuk bejárni.

A lakóhajó olyan, mint egy úszó apartman: itt lakhatunk, itt pihenhetünk, békés, nyugodt, pihentető a környezet - maga a földi paradicsom. És persze hatalmas kaland is. Igaz, nem vadvízi evezés, nem tartozik az extrém sportok lélekemelő, ámde fárasztó kikapcsolódásához. A lakóhajózás egy életforma. Arra az egy-két hétre kikapcsolhatjuk a világot, és pihenhetünk, együtt lehetünk a családdal, barátokkal, miközben lassan csorgunk le valamelyik csodálatos európai csatornán.

' title='
A lakóhajózást Európában az angolok honosították meg több mint 50 évvel ezelőtt. A lényege már akkor is ugyanaz volt, mint napjainkban, mégpedig egy olyan nyaralási formát kialakítani, amely a vízen történik, de ne kötődjön feltétlenül vízijártassági engedélyhez, viszont lehessen haladni vele. Így született a lakóhajózás.

A behajózás Portumna kikötőjében történt, míg a feleségek a 20 évre hozott étkészletet helyezték el a konyhában, mi Chrissel a túléléshez szükséges nem kevés whiskyt és sört helyeztük biztonságba. Sir Livingstone elfoglalta helyét a hajó orrában - azt hiszi az a kapitány helye - és lassan elhagytuk a kikötőt.

A lakóhajó egy békés vízi jármű. Nem megy gyorsan, 15 km óránként a maximális sebessége. Cserébe még vízijártassági sem kell hozzá. Amikor a hajót átvesszük, egy-két óra alatt megtanítják a használatát, és onnantól kezdve már kapitány sincs a hajón! Csak mi, a magunkkal hozott készleteink, a víz, az ég, a szabadság és a nyugalom!

Aki nagykorú, az már vezetheti a hajót, hiszen kisforgalmú csatornákon közlekedhetünk, szerte Európában. Ezek a hajók nem tengerre valók, ezek a hajók a vadregényes tájak, művelt földek, csalitos dombságok között meghúzódó lassú folyók, csatornák vándorai.

A Shannon vidéke varázslatos táj, hosszú kilométereken keresztül folyó, aztán kiszélesedő nagy tó, mesebeli szigetek a part mentén, mindig változó égbolt és örökké zöld növényzet, vízimadarak sokasága. Estére egy szigeten kötünk ki néhány lakóhajó mellé. Szomszédaink a William házaspár áthívnak egy pohár Guiness-re s mikor megtudják, honnan jöttünk, véget nem érő mesébe kezdenek hazájukról.

A folyami hajózás kicsit olyan, mint egy csillagtúra. Megérkezünk autóval egy bázisra (amit egy őrzött parkolóba fogunk hagyni), átvesszük az előre lefoglalt hajót, átpakolunk a hajóra, megtanuljuk használni, és máris birtokba vettük a saját úszó apartmanunkat. Egy-két hétre a sajátunk lesz a hajó, aminek mi leszünk a kapitánya és a személyzete is. Mehetünk akár ketten is (hiszen van 2 személyes lakóhajó), de akár 12 fős hajót is bérelhetünk. És útközben bárhol megállhatunk (bár igénybe vehetjük a kikötőket), úszkálhatunk, pecázhatunk - vagy csak elvonulva olvashatunk egy csendes zugban a hajón.

' title='
Chris szereti a vihart, it's wonderful most kell hajózni. Süvít a szél, a tó közepén megyünk, erősen kell tartani a kormányt, de szélirányban gyorsan haladunk. Dél felé aztán csillapodik, Killaloe kikötője már barátságosan fogad. Sir Livingstone, legyen szíves leszállni végre a kikötőkötélről, hogy kiköthessünk! Ugyan vicsorog, de lelép, kikötünk s egy part menti pubban ebédelünk, majd körbejárjuk a városkát feltűnik, hogy minden ház kőből épült, s az ablakok, ajtók, boltívek a kőfaragók ízlését és művészetét dicsérik. Sok a zöld, a virág, kedvesek az emberek. Délutánra kisüt a nap, meleg van, Sir Livingstone után mi is bemerészkedünk a vízbe, de azért az lehetne pár fokkal melegebb.

Hajózni Európában egyre több helyen lehet. Anglián kívül Írországban - az idézett élménybeszámoló is onnan származik -, Skóciában, a szigeteken kívül pedig Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Belgiumban, Hollandiában, Portugáliában és idéntől Finnországban is bérelhetünk lakóhajót és választhatjuk a nyaralás ezen különleges módját.

Ha felkeltettük az érdeklődését, kérem nézze meg részletes ajánlatunkat weblapunkon (www.benacoyachting.hu ), és tervezze meg nyaralását!
(X)
Ricardo

Könyvet Orbánnak

Ruchir Sharma A sikeres nemzetek tíz szabálya című kötete tanulságos olvasmány. A valuta- és adósságválságról szóló fejezetek teljesen jók, de a további részek is megfontolásra érdemese

Kiszámoló

Ez történt a héten 07.28

A megkérdezett amerikaiak közel 60%-a úgy vélekedett, hogy az amerikai gazdaság recesszióban van, ami messze nincs így, de az emberek ezt gondolják, ráadásul szerintük átlagosan már 2023 márc

Holdblog

Egyre nagyobbak az olimpikonok

Ahogy egyre több az olimpiai sport, úgy lesznek egyre nehezebbek és magasabbak az olimpikonok. Különösen a férfi sportolóknál látványos a növekedés, az Olympedia szerint például... The post

KonyhaKontrolling

Mi a legjobb befektetés ma?

Az ügyfeleim gyakran kérdezik tőlem, hogy mi a legjobb befektetés. Ez a kérdés mindig elszomorít, hiszen azt kell válaszolnom, hogy ilyen nem létezik. Ráadásul rámutat a kérdező rossz elvár

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Új ajándék érkezik az Orbán-kormánytól - Mennyi pénzt kapnak a családok?

Likviditási szakértő - Vezető modellező

Pénzügyi modellező/vezető modellező

Díjmentes előadás

Kereskedés külföldi részvényekkel

Kezdőként hogyan tudsz külföldi részvényekkel kereskedni? Melyek lehetnek a kiválasztás szempontjai?

Tőzsdei megbízások helyes használata

Kérdések és válaszok azzal kapcsolatban, hogy mire figyelj, ha kezdő befektető vagy!

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu Infostart.hu

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Sustainable World 2024
2024. szeptember 4.
Követeléskezelési trendek 2024
2024. szeptember 18.
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
Budapest Economic Forum 2024
2024. október 17.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!