Tavalyelőtt ünnepelte 30. évfordulóját az Audi Hungária, teljesítményére pedig 2024-ben sem lehetett panasz. Novemberben legördült a 2 222 222-dik jármű is a gyártósorról, és bár néhány ikonikus modelltől, mint például az első, Győrben gyártott autótól, az Audi TT-től el kellett búcsúzni, mégsem lehet panaszra ok: az üzem történetében először egy nem Audi modell, a Cupra Terramar gyártása is megkezdődött.
Az évben elkészült a 45 milliomodik motor is,
amely egy 220 kW-os hajtásrendszer volt, amit egy Audi Q6 e-tronba szereltek be. 2018 óta gyártanak elektromos hajtásokat, Premium Platform Electric (PPE) villanymotorok következő generációja a MEBeco új e-hajtás teljes gyártása is Győrben történik majd. A szükséges berendezések telepítése és a közel 2000 munkatárs képzése folyamatos, így
minden adott ahhoz, hogy a győri gyár még nagyobb szerepet kapjon az elektromobilitás területén.
A kérdés, hogy milyen sikerrel tudják felvenni a versenyt az elektromos autók piacán az európai gyártók az ázsiai konkurensekkel szemben, és ebben milyen szerep hárulhat Győrre. A Portfolio – MAGE Járműipar 2025 konferencia egyik központi témája is az európai autóipar versenyképessége lesz, előadóként pedig többek között az Audi Hungaria tavaly kinevezett igazgatóságának elnöke, Michael Breme és a vállalat járműgyártásért felelős igazgatósági tagja, Les Zoltán is beszélni fog az Audi stratégiájáról és Győr további szerepéről.
A konferencia második napján, március 27-én az Audi gyárlátogatásán pedig élőben is meg lehet győződni az üzem versenyképes termeléséről.
Címlapkép forrása: Getty Images