Tömeges felmondások az építési tárca háttérintézményeinél

Tömeges felmondások az építési tárca háttérintézményeinél

Teljesen központosította a kommunikációt a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium 2025. január 1-től. Az új struktúrában nem csak magának a tárcának, hanem minden háttérintézménynek egy szervezet intézi a sajtó, marketing és kommunikációs ügyeit. Lapunk úgy tudja, ez sokaknak nem tetszett.

Elmondták a brit tudósok, miért nem iszunk több alkoholmentes sört

Elmondták a brit tudósok, miért nem iszunk több alkoholmentes sört

Az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú italok egyre népszerűbbek a fogyasztók körében, de a társadalmi nyomás még mindig jelentős tényező az alkoholfogyasztásban. Egy új kutatás szerint bár sokan nyitottak az alkoholmentes alternatívákra, gyakran mégis az alkoholtartalmú italokat választják társaságban - jelentette a Financial Times.

„Magyar inváziót” emlegetett a lengyel sajtó: folytatódik 2025-ben is?

„Magyar inváziót” emlegetett a lengyel sajtó: folytatódik 2025-ben is?

2025-ben is folytatja magyarországi kampányát a Lengyel Idegenforgalmi Szervezet, „Lengyelország több mint gondolnád” szlogennel. Lengyelország egyre népszerűbb úti céllá válik a magyar turisták körében. Az elmúlt időszakban különösen Zakopane és környéke (Krakkó, Wieliczka) vonzotta a magyar látogatókat, de a cél, hogy az utazók figyelmét felhívják a távolabbi desztinációkra is.

Budapest még nem Barcelona, és nem is terv, hogy az legyen

Budapest még nem Barcelona, és nem is terv, hogy az legyen

A Portfolio Business Podcast legújabb adásában a Budapest Brand vezérigazgatója, Faix Csaba volt a vendégünk, akivel arról beszélgettünk, milyen kihívások tapasztalhatóak jelenleg a fővárosi turizmusban. Szó volt többek között a főváros túlturistásodásának veszélyeiről, az Airbnb szabályozás hatásairól, a melegedő nyarak előnyeiről és hátrányairól, és arról, hogy Magyarország és benne Budapest élen jár az adatvezérelt turisztikai kampányok vezetésében.

Szárnyal a reklámpiac, néhányan rommá keresik magukat

Szárnyal a reklámpiac, néhányan rommá keresik magukat

A globális reklámipar várhatóan történelmi mérföldkőhöz érkezik: a szektor idén először lépi át az 1 ezer milliárd dolláros bevételi határt. A piac több mint felét öt technológiai óriás uralja majd, köztük a Google, a Meta, az Amazon, az Alibaba és a ByteDance. A növekedés a nehéz gazdasági körülmények ellenére is folytatódik, különösen a digitális szektorban - írja a Financial Times.

Repiadó, Dél-Korea – Új piacok nyílnak a magyar bor előtt

Repiadó, Dél-Korea – Új piacok nyílnak a magyar bor előtt

A magyar bor világpiaci értékének növelése az elsődleges feladata a Magyar Bormarketing Ügynökségnek, amely a tervezést követően a megvalósítás szakaszába lépett 2024-ben. A szervezet emellett a hazai borászatok innovációjának támogatását, a fiatalabb generációk megszólítását és a belföldi forgalom növekedését is célként tűzte ki maga elé - utóbbiban segítségükre volt a reprezentációs adó tavaly novemberi felfüggesztése, amely a vállalatokat arra ösztönzi, hogy közvetlenül a hazai borászatoktól vásároljanak bort. Mindezekről a témákról, és a magyar bor aktuális helyzetéről Rókusfalvy Pál, nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztos beszélt a Portfolio Business podcast új adásában.

Technológia és jog: Az AI szerepe a modern jogászi munkában

Technológia és jog: Az AI szerepe a modern jogászi munkában

A mesterséges intelligencia gyors fejlődése alapjaiban formálja át számos szakma működését – de vajon hogyan érinti a jogászi hivatást? A jogi szakterület különleges kihívásokat rejt: miközben komoly elemzőkészséget és szakmai tapasztalatot igényel, az olyan nyelvi modellek, mint a ChatGPT, egyre inkább képesek összetett jogi szövegek generálására és feldolgozására. Az AI azonban nemcsak gyorsaságot és hatékonyságot hozhat a munkafolyamatokba, hanem alapvetően új lehetőségeket is teremthet a jogi adatok feldolgozásában. Hol van a mesterséges intelligencia helye a jövő jogi világában, és milyen feladatok maradnak meg az emberi szakértelem számára? Ezekről a témákról beszélgettünk a Wolters Kluwer Hungary Kft. két szakértőjével, Megyeri Andrea tartalomfejlesztési és innovációs igazgatóval és Cseh Balázs, marketing és sales igazgatóval, aki a technológiai termék menedzsmentért és ügyfélélményért is felel.

Nagy átalakítás jön a Nestlénél

Nagy átalakítás jön a Nestlénél

A Nestlé átfogó stratégiai változtatásokat jelentett be kedden. A vállalat célja, hogy felgyorsítsák a növekedést és növeljék a hatékonyságot. A cég az új vezérigazgató, Laurent Freixe vezetésével több területen is fontos lépéseket tervez, beleértve a marketing erősítését, a költségcsökkentést és a szervezeti átalakításokat is.

Ez a tökéletes céges ajándék: nemcsak a márkát építi, még repiadót sem kell utána fizetni

Ez a tökéletes céges ajándék: nemcsak a márkát építi, még repiadót sem kell utána fizetni

Alig egy év telt el a borok reprezentációs adójáról szóló kormányrendelet életbe lépésétől, amelyben a közvetlenül a termelőtől vásárolt, oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel, vagy oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott borászati termékek mentesülnek a reprezentációs adó fizetési kötelezettsége alól. Az intézkedés meghozta a pozitív hatását, a megkérdezett borászatok tavaly közel 20 százalékos eladásnövekedésről számoltak be, a Magyar Bormarketing Ügynökség pedig idén is nagy várakozással tekint az ünnepi időszakra. A trend egyértelmű: a fogyasztók egyre inkább az alacsonyabb alkoholtartalmú és „buborékos” termékeket keresik, ezért az Ügynökség nyáron nagyszabású kampányt indított a magyar pezsgők és habzóborok népszerűsítésére. Nemcsak Magyarországon, hanem a nemzetközi célpiacokon, Dél-Koreában, Kínában és az Egyesült Királyságban is különböző aktivitásokon keresztül növeli a magyar bor láthatóságát. A Portfolio Rókusfalvy Pált, a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztost kérdezte a borajándékozásról, mint vállalati identitásformáló eszközről, a magyar bor külföldi megítéléséről, illetve a natúrborokban, pét-natokban rejlő lehetőségekről.

Rettentő kellemetlen módon próbál védekezni egy fogyasztóvédelmi perben a népszerű luxuscsoki márka - Ennyit a minőségről?

Rettentő kellemetlen módon próbál védekezni egy fogyasztóvédelmi perben a népszerű luxuscsoki márka - Ennyit a minőségről?

A svájci Lindt csokimárka valószínűleg mindenki szemében úgy él, mint egy minőségi desszert, amely okkal jóval drágább más hasonló termékeknél. Egy az Egyesült Államokban zajló fogyasztóvédelmi per most alaposan meg fogja tépázni ezt a renomét, hiszen a cég ügyvédjei lényegében beismerték: üres reklámszöveg az egész - írja a Telex.

Áll a bál a McDonald's-nál – Magyarázkodik a cég

Áll a bál a McDonald's-nál – Magyarázkodik a cég

A McDonald's igyekszik semleges maradni az amerikai elnökválasztási versenyben, annak ellenére, hogy Donald Trump volt elnök nemrég meglátogatott egy Pennsylvania-i éttermet. A vállalat hangsúlyozza, hogy nem támogat politikai jelölteket - tudósított a Cnbc.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Érdekes időpontban kaphatnak
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.