Soha nem volt még ilyen, gyárat zárhat be Németországban a Volkswagen
Gazdaság

Soha nem volt még ilyen, gyárat zárhat be Németországban a Volkswagen

Portfolio
A Volkswagen a költségcsökkentési programja keretében már nem zárja ki azt sem, hogy üzembezárásokat és létszámleépítéseket hajtsanak végre Németországban, emellett az autógyártó felbontja a 2029-ig tartó foglalkoztatási garanciát is.

Gyárbezárás jöhet a Volkswagennél

A Volkswagen közleményében kifejtette, hogy kénytelen fontolóra venni az 1994 óta működő munkahelyvédelmi programjának megszüntetését is. A vállalat ugyanakkor hangsúlyozta, hogy minden tervezett intézkedést megvitatnak az üzemi tanáccsal.

A vezetőség pedig legalább egy nagyobb autógyár és egy alkatrészgyár bezárását tartja szükségesnek, de nem világos, hogy mely üzemeket érinthetik a tervek.

A VolksWagen célja jelenleg az, hogy 2026-ig tíz milliárd euróval növelje az eredményét, de a cég idén a vártnál csak kisebb mértékben volt eddig csökkenteni költségeit.

Oliver Blume, a VW vezérigazgatója elmondta, hogy az autóipar nehéz helyzetben van, és Németország versenyképessége romlik, ezért van szükség ezekre a drasztikus intézkedésekre.

Daniela Cavallo, az üzemi tanács elnöke azonban élesen kritizálta a döntést, és ellenállást ígért a tervezett üzembezárásokkal szemben.

Az igazgatótanács ma egy felelőtlen tervet terjesztett elő, amely alapjaiban rengeti meg a Volkswagen vállalatot, és hatalmas veszélyt jelent a munkahelyekre és a telephelyekre

- mondta Thorsten Groeger, az IG Metall képviselője a bejelentést követően.

A Volkswagen központi üzemei itt találhatók: Wolfsburg, Hannover, Braunschweig, Kassel, Salzgitter, Emden. További üzemek: Berlin, Chemnitz, Drezda, Frankfurt, München, Osnabrück, Zwickau.

vbw
Forrás: Volkswagen

Szenved idén a Volkswagen

Jól mutatja a Volkswagen szenvedését az első félév teljesítménye. Miközben a világpiacon 2,4 százalékkal nőttek az eladások, a Volkswagen értékesítése 1 százalékkal csökkent, vagyis piaci részesedést veszített. Eközben a bevételek 1,6 százalékkal nőttek, az igazán nagy dráma viszont a profit soron volt, az ugyanis 14 százalékkal zuhant. Az eredmény csökkenése mögött részben a K+F és a marketing költségek emelkedése áll, az elektromobilitásra való átállás rendkívül költséges, ráadásul az elektromos autók iránti kereslet növekedése jelentősen csökkent az elmúlt hónapokban.

profitvárakozás

Mindent megtesznek a személyi költségek csökkentéséért

A Volkswagen célja az, hogy jelentősen csökkentse a működési költségeket, ennek egyik eleme, hogy a dolgozói létszámot is visszavágnák. Múlt héten írtunk arról, hogy ennek az egyik eszköze az, hogy magas bónuszokat fizetnek azoknak, akik elhagyják a céget.

Április és június között a konszern 50 000 eurós (~19,7 millió forint) bónuszt ajánlott a dolgozóknak, ha beleegyeznek a végkielégítésbe. A Wolfsburger Allgemeine Zeitung szerint a tipikus ösztönzők mellett egyes alkalmazottak így akár 450 000 eurót (~177 millió forint) is kaptak, ha távoztak a cégtől.

El kell felejtenünk, hogy egy nap majd évente egymillió jármű gördül le a wolfsburgi futószalagról. Jelentősen kevesebb autóra kell felkészülnünk

- mondta a Wolfsburger Allgemeine Zeitungnak egy meg nem nevezett vezető.

A Volkswagen szóvivője nem kívánta kommentálni a német lap értesüléseit, de azt mondta, hogy ez a vállalat ambiciózus teljesítményprogramjának része, amelynek célja a VW üzemi marzsának a növelése.

A Volkswagen személyzeti költségcsökkentési akciójáról tavaly állapodott meg a konszern nagyhatalmú üzemi tanácsával, hangsúlyozva, hogy a létszámcsökkentést "társadalmilag felelős módon" kell végrehajtani. Ez magában foglalja az úgynevezett "demográfiai görbe" maximális kihasználását, mivel a Volkswagen megpróbálja arra ösztönözni az idősebb munkavállalóit, hogy korai nyugdíjba vonuljanak, így a vállalat néhány évnyi bért spórolhat meg az előttünk álló kritikus időszakban. 

Pozitívan fogadták a befektetők a bejelentést

A bejelentés hírére megugrott a Volkswagen árfolyama hétfő délután, és már 2 százalékos pluszban vannak a vállalat részvényei, míg az idei évben 12,7 százalékot esett a cég árfolyama.

vw0902

Címlapkép forrása: Julian Stratenschulte/picture alliance via Getty Images

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Berobbant a halálos járvány: egy gyors húzással elkerülhető még a katasztrófa

Vezető modellező

Vezető modellező
Sustainable World 2024
2024. szeptember 4.
Követeléskezelési trendek 2024
2024. szeptember 18.
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
2024. szeptember 18.
Budapest Economic Forum 2024
2024. október 17.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu Infostart.hu

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Díjmentes előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Ez is érdekelhet
Mol-Dunai Finomító-Dufi százhalombatta adria-vezeték kőolaj-ADRIA-VEZETÉK-NEM-BARÁTSÁG