Hónapok óta keresik a vevőt a Volkswagen csoporthoz tartozó Audi márka brüsszeli üzemére, most úgy tűnik, van egy potenciális vevő, a konszern tárgyalásokat folytat egy haszongépjármű gyártóval, írja a Reuters.
A Volkswagen jelentős költségcsökkentést tervez, amely akár a bérek csökkentését is magában foglalhatja. A német autógyártó óriás 4 milliárd eurós megtakarítást célzott meg, miközben a dolgozók és a vezetőség között feszültség tapasztalható a vállalat jövőbeli stratégiájával kapcsolatban.
A helyi rendőrség és a média beszámolói szerint a Volkswagen egyik magas rangú vezetőjét Kínából Németországba toloncolták, miután állítólagos kábítószer-fogyasztás miatt őrizetbe vették, miközben Brüsszel és Peking között egyre fokozódik a kereskedelmi feszültség.
A Volkswagen és az IG Metall szakszervezet közötti kollektív tárgyalások második fordulójára készülnek a felek. Az autógyártó és a munkavállalói érdekképviselet között feszült a hangulat, miután az első forduló eredménytelenül zárult. A szakszervezet béremelést és a munkahelyek hosszú távú biztosítását követeli, míg a vállalat a költségcsökkentés szükségességét hangsúlyozza.
A Volkswagen németországi üzemeinek megőrzéséért összefognak a tartományok, valamint a berlini kormány is segítséget ajánlott fel. A Stellantis autóipari konszern pedig figyelmeztet, hogy az EU ne adjon le e-autós ambícióiból, mégha válságban is van a szektor.
Finoman szólva sincsenek elragadtatva az európai autógyártók az EU mai döntésétől, amivel az Európai Unió büntetővámokat vet ki a Kínából importált elektromos autókra. Az európai cégeket egyrészt azért érinti negatívan, mert ők is gyártanak Kínában autókat és exportálnak is onnan, másrészt attól tartanak, hogy Kína esetleges válaszlépései az európai cégek kínai gyártását is nehéz helyzetbe hozzák. Itt vannak az első reakciók.
Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.
Jelentős kihívásokkal kell szembenézniük az európai autógyártóknak, ami abból is tükröződik, hogy az éves előrejelzéseiket egymás után vágják vissza ezek a cégek. Az elmúlt hetekben-hónapokban annyi profit warning érkezett, hogy lassan már tényleg nem marad olyan európai gyártó, aki ne kényszerült volna a tervei visszafogására. Az elektromos átállás már alapvetően is az autóipar történetének egyik legnagyobb változását hozta el, de a helyzetet tovább bonyolítja a kihívásokkal teli makrokörnyezet, a kínai piacon való helytállás nehézségei, és az újonnan megjelenő szereplők által támasztott verseny.
Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.
Az elmúlt hónapokban a Volkswagen vezetői több alkalommal is beszéltek arról, hogy a német konszern nem versenyképes, a költségeket pedig jelentősen csökkenteni kell. Jelentős létszámcsökkentésre és akár gyárbezárásokra is sor kerülhet. A Neue Osnabrücker Zeitung arról ír, hogy a Volkswagen osnabrücki üzemének a jövője bizonytalan, mert nem ott fogják gyártani a Porsche új elektromos modelljét.
A Stellantis hétfőn jelentősen lefelé módosította éves előrejelzését. A vállalat a globális iparági környezet romlására és az elektromos járművek piacán tapasztalható kínai versenyre hivatkozva kényszerült erre a lépésre.
A Volkswagen három hónap alatt már másodjára csökkentette éves eredményvárakozását.
A szakszervezeti vezetők szerdán figyelmeztették a Volkswagent, hogy ne kövessen el történelmi hibát a tervezettel elbocsátásokkal és üzembezárásokkal
Ma kezdik meg a Volkswagen és a szakszervezetek vezetői a tárgyalásokat a költségcsökkentésekről, az egyeztetéseken létszámleépítésről és akár gyárbezárásokról is szó lesz.
Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.
A Volkswagen 40 év után leállította a Polo széria európai gyártását, hogy a spanyolországi Pamplonában található gyárat felkészítse a megfizethető, teljesen elektromos kisautók gyártására - írja az Automotive News Europe.
A kínai autóipar fejlődése komoly kihívás elé állítja a német autógyártókat, amelynek nem csak az európai piacon kell megküzdeniük az újonnan megjelenő gyártókkal, hanem a kínai piacon is helyt kell állniuk. Utóbbi azonban nem könnyű, több gyártó is hangot adott már a világ legnagyobb autópiacon tapasztalt nehézségeknek, a napokban a BMW és a Mercedes-Benz is profit warningot adott ki, részben a kínai piac gyengesége miatt. A UBS legfrissebb elemzése szerint az elindult folyamatok jelentős változásokat, sőt, egyenesen paradigmaváltást hozhatnak az európai gyártók kínai működésében.
A Volkswagen AG megkezdte leépítését Kínában, hogy a következő három évben 20 százalékos globális kiadáscsökkentést hajtson végre, főként az Audi márkájánál. A lépésre azért kerül sor, mert az autógyártó a legnagyobb piacán a tartósan csökkenő eladásoktól szenved, amit a kereslet-visszaesés és az elektromos járművek felé történő gyors elmozdulás is súlyosbít.
Az elmúlt időszakban több találgatás is napvilágot arról, hogy mely gyárakban és hány munkavállaló veszítheti el állását a Volkswagen drasztikus költségcsökkentő lépéseinek következtében, a német Bild most összegyűjtötte, mely üzemekben fenyeget a munkahelyek megszűnése vagy akár a teljes bezárás veszélye. A leépítések következtében pedig akár 30 ezer ember is elveszítheti munkáját - számolt be a Világgazdaság.
A háború eszkalációjáról szóló tudósításunk folyamatosan frissül.
Dnyipró volt a célpont.
Nincs túszcsere, nincs tűzszünet.
Vegyes mozgások a világ tőzsdéin.
Megmutatjuk , hogy miért fontos a cégek tőkeellátottsága és hogyan lehet sikeres a tőkebevonás.
Mi lesz a nyugdíjakkal?
Hogy látja a cég jövőjét az elnök-vezérigazgató?
Bindulhat a trükközés?