A Volkswagen németországi üzemeiben hétfőn figyelmeztető sztrájkba lépnek a dolgozók az IG Metall szakszervezet felhívására. Ez az első jelentős munkabeszüntetés 2018 óta a vállalat hazai gyáraiban, ami jól mutatja a cég és alkalmazottai közötti feszültség fokozódását - írja a Reuters. A Volkswagen közleménye szerint a cég tett lépéseket az ügyfelek alapvető ellátásának biztosítására és a sztrájk hatásainak minimalizálására.
Az európai és amerikai autógyártók nyereségük akár 17%-át is elveszíthetik, ha az Egyesült Államok importvámokat vet ki Európára, Mexikóra és Kanadára - áll az S&P Global pénteken közzétett jelentésében, amely lehetséges hitelminősítésre figyelmeztet.
Nagyon nem úgy alakulnak az értékesítési és a profitszámok az európai autógyártóknál, mint ahogy arra a menedzsmentek számítottak, a kínai konkurencia hatékonyabban gyárt, erre reagálva sorra jelentenek be költségcsökkentési terveket az európai cégek. A Mercedes-Benz is komoly költséglefaragást tervez.
Hetek óta nagy a feszültség a Volkswagennél, a vállalat bevételei nem alakulnak rosszul, de a költségei masszív nyomás alatt vanna, a cégvezetés főként abban látja a problémát, hogy Németországban drágán termel a vállalat, emiatt már nem versenyképes a Volkswagen. Oliver Blume, a Volkswagen konszern első embere nyilatkozott a Bildnek, a cégvezér elmondta, hogy évtizedes strukturális problémák vannak a cégnél.
Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.
A kínai eladások csúnyán alakulnak, nem fogynak jól a konszern prémium és luxusautói, a marzsok szűkülnek, a likviditás fogy, a Volkswagen legfrissebb számai alátámasztják, hogy miért nyúlna a menedzsment drasztikus intézkedésekhez, gyárbezárásokhoz, elbocsátásokhoz, bércsökkentéshez.
Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.
Már meghallgatható a Portfolio Checklist keddi adása. A műsor első részében az amerikai kongresszusi választásról volt szó. Bár az elnöki tisztségre irányul nagyobb figyelem, a ház összetétele jelentős hatással van az elnök mozgásterére. Szabó Ákost, a Portfolio Globál rovatának elemzőjét kérdeztük. A második blokkban a Volkswagen helyzetét elemeztük, mivel felmerült, hogy a német autóipari konszern három gyárat is bezáratna, ami jelentős számú dolgozó elbocsátását vonná maga után. Vendégünk volt Nagy Viktor, a Portfolio vezető részvénypiaci elemzője.
Hónapok óta keresik a vevőt a Volkswagen csoporthoz tartozó Audi márka brüsszeli üzemére, most úgy tűnik, van egy potenciális vevő, a konszern tárgyalásokat folytat egy haszongépjármű gyártóval, írja a Reuters.
A Volkswagen jelentős költségcsökkentést tervez, amely akár a bérek csökkentését is magában foglalhatja. A német autógyártó óriás 4 milliárd eurós megtakarítást célzott meg, miközben a dolgozók és a vezetőség között feszültség tapasztalható a vállalat jövőbeli stratégiájával kapcsolatban.
A helyi rendőrség és a média beszámolói szerint a Volkswagen egyik magas rangú vezetőjét Kínából Németországba toloncolták, miután állítólagos kábítószer-fogyasztás miatt őrizetbe vették, miközben Brüsszel és Peking között egyre fokozódik a kereskedelmi feszültség.
A Volkswagen és az IG Metall szakszervezet közötti kollektív tárgyalások második fordulójára készülnek a felek. Az autógyártó és a munkavállalói érdekképviselet között feszült a hangulat, miután az első forduló eredménytelenül zárult. A szakszervezet béremelést és a munkahelyek hosszú távú biztosítását követeli, míg a vállalat a költségcsökkentés szükségességét hangsúlyozza.
A Volkswagen németországi üzemeinek megőrzéséért összefognak a tartományok, valamint a berlini kormány is segítséget ajánlott fel. A Stellantis autóipari konszern pedig figyelmeztet, hogy az EU ne adjon le e-autós ambícióiból, mégha válságban is van a szektor.
Finoman szólva sincsenek elragadtatva az európai autógyártók az EU mai döntésétől, amivel az Európai Unió büntetővámokat vet ki a Kínából importált elektromos autókra. Az európai cégeket egyrészt azért érinti negatívan, mert ők is gyártanak Kínában autókat és exportálnak is onnan, másrészt attól tartanak, hogy Kína esetleges válaszlépései az európai cégek kínai gyártását is nehéz helyzetbe hozzák. Itt vannak az első reakciók.
Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.
Jelentős kihívásokkal kell szembenézniük az európai autógyártóknak, ami abból is tükröződik, hogy az éves előrejelzéseiket egymás után vágják vissza ezek a cégek. Az elmúlt hetekben-hónapokban annyi profit warning érkezett, hogy lassan már tényleg nem marad olyan európai gyártó, aki ne kényszerült volna a tervei visszafogására. Az elektromos átállás már alapvetően is az autóipar történetének egyik legnagyobb változását hozta el, de a helyzetet tovább bonyolítja a kihívásokkal teli makrokörnyezet, a kínai piacon való helytállás nehézségei, és az újonnan megjelenő szereplők által támasztott verseny.
Hasonló témákkal is foglalkozunk a november 6-i Portfolio Investment Day 2024 konferenciánkon, amelyen a részvétel regisztráció után ingyenes. Jelentkezés és regisztráció itt.
Az elmúlt hónapokban a Volkswagen vezetői több alkalommal is beszéltek arról, hogy a német konszern nem versenyképes, a költségeket pedig jelentősen csökkenteni kell. Jelentős létszámcsökkentésre és akár gyárbezárásokra is sor kerülhet. A Neue Osnabrücker Zeitung arról ír, hogy a Volkswagen osnabrücki üzemének a jövője bizonytalan, mert nem ott fogják gyártani a Porsche új elektromos modelljét.
A Stellantis hétfőn jelentősen lefelé módosította éves előrejelzését. A vállalat a globális iparági környezet romlására és az elektromos járművek piacán tapasztalható kínai versenyre hivatkozva kényszerült erre a lépésre.
A Volkswagen három hónap alatt már másodjára csökkentette éves eredményvárakozását.
Szárnyal a dollár mindennel szemben. Például már 400 forintot ér egy amerikai dollár.
Alaposan lefordultak a főbb kriptoeszközök a hétvégén.
Washington cselekedni fog jogai védelme érdekében.
Folytatódik az olasz bankpiaci sakkjátszma.
Indokolatlan amerikai vámokról beszélnek.
Ez vár arra, aki tisztességtelenül vagy önkényesen vámokat vet ki az uniós árukra
Hol tart az AI-csata?
Egy biztos: az áthúzódó hatásban Virovácz Péter szerint nem bízhatnak.
Tovább erősödik a hazai fizetőeszköz?