A cikk megjelenését a Lidl Magyarország támogatta.
A háború, valamint az energiaárak emelkedéséből fakadó többletköltségek következtében tavaly átlagosan 31,5%-kal nőtt az élelmiszerek ára a KSH adatai szerint. “Magyarország kormányának törekvéseivel összhangban kulcsfontosságú számunkra az infláció letörése. Ennek értelmében, tekintve a hivatalosan közzétett beszámolókat, egyértelműen elmondható, hogy kevésbé hárítottuk át a többletköltségeket, ezzel is védve a magyar fogyasztók érdekeit” – emelte ki a Portfolio-nak Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.
Az elmúlt gazdasági év során a vállalat az árstop révén több mint 19 milliárd forint költséget vállalt át a magyar családoktól.
A piacvezető kiskereskedelmi áruházlánc elsők között döntött úgy év elején, hogy folyamatos és tartós árcsökkentésbe kezd, amelyet a beszerzési árak csökkenéséből adódó, valamint azon is túlmutató árelőny azonnali továbbadásával tud megvalósítani. Összesen több mint 500 termék árát csökkentette júliusig, amelyek iránt a kereslet láthatóan emelkedett is.
Többet adunk akciójának részeként a rendeletben előírt 15%-os kötelező akciók keretében egyes árucikkeket akár 50%-kal olcsóbban is meg lehet vásárolni, ami jelentős különbség az eredeti fogyasztói árhoz képest. Az üzletlánc tartós árcsökkentési programjába, a Tartósan olcsóbb akcióba hónapról-hónapra kerülnek be új termékek. A tartósan árcsökkentett árucikkek között az alapvető élelmiszerek és számos, a vásárlók körében közkedvelt termék is megtalálható.
A Kormány a 162/2023. (V. 5.) Korm. rendelet 1. sz. mellékletében meghatározott 20 termékkategória esetében előírja, hogy a kereskedő hetente legalább egy termék vonatkozásában 2023.08.03. és 2023.09.30. között legalább 15%-os árcsökkentést köteles bevezetni.
A fogyasztói döntéshozatal során az egyik meghatározó tényező az adott termék ár-érték aránya, amelyet az üzletláncok sajátmárkás termékei iránti növekvő kereslet is alátámaszt.
Kiemelten foglalkozunk a beszállítói fejlesztésekkel és a kínálat bővítésével, ezeknek köszönhetően növekedhet tovább a polcokon a magyar termékek aránya. A hazai értékesítés mellett fontosnak tartjuk a partnereink külpiacokon való megjelenését, amely stabil megélhetést biztosít számukra és hozzájárul a gazdaság növekedéséhez
– mondta el Tőzsér Judit.
A széles, kiváló minőségű, kedvező ár-érték arányú kínálat mellett a Lidl egyéb módon is igyekszik támogatni vásárlóit, hogy a jövőben is a lehető legkedvezőbb áron intézhessék a bevásárlást. A kiadások optimalizálásban az üzletlánc nem csak beszerzési stratégiájával segíti a háztartásokat, számos további eszköz, ötlet támogatja a vásárlókat az élelmiszerre fordítható költségkeret tudatos beosztásában. “A vállalat célja, hogy minden termékkategóriában a lehető legjobb ár-érték arányt és minél több kedvezményt biztosítson, miközben törekszik arra, hogy a fogyasztói igényeknek megfelelő, sokféle minőségi, magyar árucikk kerüljön a polcokra” – emelte ki Tőzsér Judit.
Élelmiszermentés és a kedvezmények
Az akciók és a különféle kedvezmények mellett az élelmiszermentéssel is spórolhatnak a vásárlók, amellett, hogy óvják a környezetünket. Március óta minden Lidl áruházban vásárolhatunk „Mentsük meg” élelmiszermentő csomagot, amelyek külsőleg nem tökéletes, de még fogyasztható gyümölcsöket és zöldségeket tartalmaznak. A 399 forintos vegyes egységcsomagok 3,5 kg-os kiszerelésűek.
Az élelmiszermentő akció keretében eddig több, mint 615 tonna zöldséget és gyümölcsöt értékesítettek.
“Felelős vállalatként folyamatosan azon dolgozunk, hogy minimálisra csökkentsük az élelmiszerfelesleget, és a megmaradó élelmiszerek ne végezzék hulladékként” – hangsúlyozta a vállalati kommunikációs vezető.
A program nemrég pékárucsomagokkal bővült: az előző napról megmaradt, de még fogyasztható 2 és 5 darabos egységcsomagba összeállított édes és sós pékárukat mostantól féláron lehet megvásárolni. Ezen kívül minden héten egyéb kedvezmények érhetőek el, valamint az áruházlánc digitális hűségprogramja, a Lild Plus többféle kuponokkal támogatja a háztartásokat.
A magyar gazdaság fontos szereplői
A vállalat közreműködésével 2022-ben több mint 100 milliárd forint értékben exportáltak különböző termékeket 28 országba, amely értékét tekintve 30%-kal magasabb, mint 2021-ben volt. A közel 700-féle termék exportja mintegy 200 magyar vállalkozás fejlődéséhez járul hozzá. A külpiacokon a hazai borászok tavaly több mint 15 millió palack bort értékesítettek a Lidl Magyarország közreműködésével, 2018-2022 között összesen több mint 60 milliárd forint realizálódott az áruházlánc hazai beszállítóinál. Az üzletlánc tavaly 14,2 milliárd forinttal járult hozzá a magyar borágazat bel- és külpiaci értékesítéséhez, amely több mint 60%-os növekedés az öt évvel ezelőttihez képest. Az előző gazdasági évben a hazai tejtermelők közel 16 milliárd forint értékű tej és tejtermékeket értékesítettek az áruházlánc külföldi üzleteiben.
Fotók: Lidl Magyarország
A cikk megjelenését a Lidl Magyarország támogatta.