
Amíg sok iparágban, munkakörben a pandémiás helyzet üresjáratot hozott, addig a call centerekben extrém forgalom volt a nyári időszakban. Milyen változásokat hoztak az elmúlt hónapok ezen a területen?
Rengeteg kihívást, de még több új tapasztalatot hozott ez az időszak, két módszerrel oldottuk meg a kialakult helyzetet: bevezettük a home office lehetőségét, illetve öt helyszínen izolált irodai munkavégzés lehetőségét alakítottuk ki. Hasznosítottuk azokat a szabad irodai kapacitásokat is, amelyek a home office miatt felszabadultak más területeken. Az öt helyszín biztosította, hogyha egy irodában fertőzést észleltünk volna, akkor a többi helyszínről tudtuk volna pótolni a kieső csapatot.
Az irodai munkahelyek fenntartására azért is szükség volt, mert a teljes szervezet nem képes home office-ban dolgozni. Ennek nem technológiai, inkább humán jellegű korlátai vannak: nagyon sok új belépő kollégánk van, folyamatosan bővül a csapat. Ahhoz kell egy bizonyos mértékű rutin, hogy valaki képes legyen önállóan, a támogató csapat nélkül ellátni a napi feladatokat. Többen jelezték is, hogy inkább az irodában szeretnének dolgozni a megfelelő elővigyázatossági intézkedések betartása mellett, hiszen nekik megnyugtató a vezetői jelenlét, fontos a kollégák támogatása, társasága is. Tanácsadóink közül 100-120 álltak át fixen otthoni munkavégzésre, a támogató háttérterületeket is hozzáadva, nagyjából 250 fő dolgozott home office-ban.
Milyen tapasztalatok voltak az elmúlt időszakban az ügyfélmegkeresésekkel kapcsolatban?
Az első időszakban leginkább a fióki nyitvatartások iránt érdeklődtek sokan. Később a fizetési moratórium miatt érkezett nagyszámú megkeresés. Elsősorban arra kellett felkészítenünk a kollégákat, hogy az új rendelkezésekkel kapcsolatban minden információ a birtokukban legyen. Számos változás történt a moratóriumot illetően is – akár napon belül – amelyeket csak nagyon gyors reagálással lehetett kezelni. Fel voltunk erre készülve, mert éppen egy két és féléves transzformáción voltunk túl, ami alapjaiban erősítette meg a contact center működését. Egyfajta szemléletváltás történt, ami lehetővé tette, hogy a kollégák készen álljanak a szinte folyamatosan változó jogszabályi környezetre, de arra is hogy az új ismereteket alkalmazni is tudják.

A pandémia nagyfokú rugalmasságot kívánt szervezetünk minden tagjától. Nemcsak azzal kapcsolatban érkezett sok megkeresés, hogy hogyan tudnak az OTP-s ügyfelek a moratóriummal kapcsolatban nyilatkozatot tenni, de az is gyakori kérdés volt, hogy miként változik majd a törlesztő december 31 után, hogyan tolódik ki a futamidő. Nagy volt az érdeklődés a gazdaságvédelmi intézkedések miatt megváltozott feltételekkel elérhető személyi kölcsön és hitelkártya termékek kapcsán is.
Miben tért el a contact center működése a vírushelyzet alatt a korábbi, hétköznapi menetrendtől? Mennyire vált szükségessé új munkaerő felvétele?
Az ügyfeleinknek a moratórium nagyon fontos témakör, annak ellenére, hogy óhatatlanul megnőtt a várakozási idő, sokan hajlandók voltak várni, hogy a telefonos ügyfélszolgálat munkatársától kapjanak biztos információt.
Megduplázódott a forgalom, főleg a nyilatkozattétel csúcsidőszakában és most sem esett vissza akkorára a hívásszámunk, amekkora a pandémia előtti időszakban volt.
Körülbelül 20 százalékos növekedés jellemzi azóta is a napi hívásforgalmat.
A megnövekedett forgalmat plusz erőforrás bevonásával kezeltük. A munkaerőpiacról történő bővítés helyett a kapcsolódó társterületek segítettek be. Például a fiókhálózatban csökkent a betérő ügyfelek száma, így ott több munkatársunknak szabadult fel kapacitása. Ők eleve meglévő tudásuk miatt könnyen ki tudtak bennünket segíteni. Körülbelül 50-en érkeztek a fiókhálózatból és majdnem ugyan ennyien segítették a működésünket a háttérműveleti területről.
A digitális fejlesztések szinte már az élet minden területén megjelentek. A contact center esetében voltak-e olyan fejlesztések, amelyek megkönnyítették a munkát, és esetleg nagyobb szerepet kapnak a továbbiakban?
Technológiailag folyamatosan fejlődünk a contact center területen. A chatbot bevezetésének éppen a közepén járunk, az elmúlt időszak is értékes tapasztalatokat jelentett, amelyeket beépítünk a fejlesztés során. Ezek egyike például az, hogy aki betelefonál, és a személyes ügyfélszolgálattal szeretne kommunikálni, annak nem általános kérdései vannak. Számára az egyoldalú tájékoztatás helyett, az információ átadás egy a részletekre és egyéni élethelyzetre is kitérő beszélgetés keretében történik.
Általánosságban a folyamat az, hogy az érdeklődők először a honlapon tájékozódnak, majd ha plusz tájékoztatásra van szükségük, jellemzően a chattel próbálkoznak. A további, konkrét válaszokért pedig telefonálnak, személyes szakértői tanácsadást igényelve. Természetesen vannak olyan rendszeresen visszatérő ügyfeleink, akik hosszú évek óta bankolnak telefonon keresztül.
Volt-e olyan tanulsága a koronavírus-válság miatt kialakult helyzetnek, amely meghatározó lehet a későbbiekben is a call centerek szempontjából?
Számunkra a legnagyobb tanulság, és makroszinten is ez a legjellemzőbb, hogy bár a digitalizáció itt is egyre nagyobb szerepet tölt be és sok szempontból megkönnyíti a munkánkat, egy ilyen megváltozott környezetben talán még nagyobb szükség van arra, hogy a munkatársi közösség erős és stabil legyen.
Ennek biztosítása pedig úgy lehetséges, hogy ebben az erőteljes automatizációs folyamatban még nagyobb figyelmet szükséges fordítanunk arra, hogy a munkavállalók jólléte biztosítva legyen. Például, hogy biztonságos és komfortos munkakörnyezetben dolgozhassanak. Egyensúlyt keresünk a robotizáció és a humán munkavégzés között. Kidolgoztunk és azóta is működtetünk egy programot, amellyel a korábban jellemző értékesítéstámogatás mellett mentálhigiénés támogatásban részesítjük a munkatársainkat. A teljes munkavégzés idején biztosítjuk számukra a mentális támogató beszélgetés és kapcsolódás lehetőségét telefonon, skypon vagy akár elektronikus üzenetváltás formájában. A támogatókkal egyébként is szoros a bizalmi viszony, normál irodai munkavégzés során együtt dolgoznak a kollégákkal. Ennek meg is mutatkozott a pozitívuma a járványidőszakban, több mint 1000 olyan kapcsolatfelvétel történt, ahol kollégáink mentális támogatásban részesültek a contact center szakértő munkatársaitól.
A cikk megjelenését az OTP Bank támogatta.
Bemondta a UBS, miért kell szabadulni a részvényektől, ha ralizik a piac
Azt is elárulták, hogy mit vesznek.
Szokatlan méretű túlterheléses támadás érte az OTP Bank digitális felületeit
Az ügyfelek belépési problémákkal küzdenek.
Megszűnhetnek a trolibusz-elakadások a VII. kerületben
Átalakul a parkolás és a közlekedés.
200 millió eurós magyar startup tűnt fel a radaron, külföldön terjeszkednek
Európa 2. legnagyobb biztosítója szállt be a stratupba.
Kínai katonák százai vannak az ukrán fronton? Ezt már Peking sem hagyhatta szó nélkül
Itt van Kína álláspontja.
Súlyos aggályokat fogalmaztak meg Musk hivatalának akciói miatt
Túl sok dologba láthattak bele a milliárdos emberei.
Folytatódik a tőzsdei hullámvasút: történelmi emelkedés után megint esnek az amerikai tőzsdék
Európában közben kitart az emelkedés.
HP Inc. - elemzés
Az áprilisi Top10-ből éppen csak kicsúszott. Ha ma csinálnám a listát, a 10. lenne, az árfolyamok nagyon hektikusan mozognak. Ránéztem, és követni is kezdtem.Cégismertető1939-ben alapítottá
"Túl sok tervet láttunk bele a trumpi álmokba"
Példátlanul szigorú vámintézkedéseket jelentett be Donald Trump az Európai Unióval és Kínával szemben. Trump a bejelentés napját a felszabadítás napjának nyilvánította az Egyesült Állam
"Túl sok tervet látunk bele Trump vámjaiba"
Példátlanul szigorú vámintézkedéseket jelentett be Donald Trump az Európai Unióval és Kínával szemben. Trump a bejelentés napját a felszabadítás napjának nyilvánította az Egyesült Állam
SPB: Törékeny az egyensúly a globális piacokon
Jelenleg az erős túlpozicionáltság okoz drasztikus mértékű esést a piacon, miközben makrogazdasági oldalról nem történt jelentős változás az elmúlt időszakban. Kínában a feldolgozóipa
NAV késedelmi pótlék változások 2025-től - havonta kell megfizetni a pótlékot
A NAV 2025-től új rendszert vezet be a késedelmi pótlék kiszabására: az éves egyszeri előírás helyett havi rendszerességgel kerülnek előírásra a késedelmi pótlékok az adószámlán. Ez a
Unit linked biztosítások
Sok témáról nem írok, mert írtam már sokszor. Azonban gyakran kiderül, hogy utoljára akár hét-nyolc éve írtam, ezért újra elő kell venni egy-egy témát. Ilyen a unit linked biztosítás is,
Donald, WTF?!
Az összes vámháborús verzió közül ez volt talán a legdurvább, főleg amiatt, hogy milyen piaci reakció érkezett rá. A HAH különkiadásában Zsolt Móricz Danival és...
The post Donald, WTF?!
Globális energiaipari foglalkoztatás: trendek és kihívások
A munkahelyteremtésben egyre jelentősebb a tiszta energiával foglalkozó ágazatok szerepe, egyszersmind lassul a fosszilis energiahordozókban érdekelt szektorok növekedése.

Minden eddiginél olcsóbb villanyautó jöhet Magyarországra? (x)
Új, kínai autógyártó tarolhat a magyar piacon

- Trump meghátrál! Tépik a piacokat
- Itt a Telekom bejelentése: változik az inflációkövető díjkorrekció
- Nyakunkon az újabb "devizahiteles" válság? - Soha nem látott összegben adósodnak el a magyarok
- Megtörténhet az elképzelhetetlen Amerikával Trump miatt – aggódnak a hitelminősítők
- Amiről senki sem beszél: még az állampapírokon is bukhatsz nagyot – mutatjuk, hogyan kerüld el
Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?
Első lépések a tőzsdei befektetés terén. Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?
Miért a tőzsdei befektetést válasszam az állampapír helyett?
Online előadásunkon megvizsgáljuk a két befektetési formát, megtárgyaljuk az előnyeiket és a hátrányaikat, sorra vesszük mikor mibe érdemes fektetni.
Kockázat vagy lehetőség a génmódosított élelmiszer?
A génmódosítás és a génszerkesztés fontos lehet az élelmezési válság és a klímaváltozás elleni küzdelemben, de sokan félnek tőle.
Nagy hibát vétett Donald Trump, és hol lehet még a szakadék vége?
Folytatódik a vámháború.
A vámkáosz beárnyékolta a pozitív magyar inflációs adatot
Harmadszor meglepetés idén a havi inflációs szint, most pozitív irányba.
Kiadó modern irodaházak
Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.