Tripláztak a legnagyobb hazai beszállítók a McDonald’s-ban
Gazdaság

Tripláztak a legnagyobb hazai beszállítók a McDonald’s-ban

Portfolio
A Magyarországon 31 éve jelen lévő McDonald’s étteremlánc 2018-ban összesen 39,5 ezer tonna mezőgazdasági és feldolgozott alapanyagot szerzett be hazai és külföldi beszállítóktól. A vállalat az itthoni éttermekben felhasznált termékek és alapanyagok harmadát magyar beszállítóktól vásárolja, számukra pedig arra is lehetőséget teremt, hogy McDonald’s regionális hálózatába bekapcsolódva külföldön terjeszkedjenek.

A hazai McDonald’s éttermekben felhasznált termékek és alapanyagok harmadát, elsősorban a csirkehúst, tojást, mézet, hagymát, salátát, paradicsomot, ketchupot, továbbá a marhahús és a csomagolóanyagok egy részét a vállalat hazai beszállítóktól vásárolja – mondta el Szabó István, a KPMG Hungária Kft. szenior menedzsere a Portfolio Agrárszektor 2019 konferencián tartott előadásában.

KPMG_McDonalds_01

Elmondta azt is, hogy a 11 legnagyobb hazai beszállító öt év alatt közel megháromszorozta a McDonald’s számára értékesített termékek értékét, ami 2018-ban már 12,2 milliárd forintot tett ki. A magyar beszállítóktól beszerzett áruk értéke pedig 2018-ban meghaladta a 22,6 milliárd forintot.

Szabó kiemelte, hogy a hazai vállalkozások számára a magyarországi McDonald’scal való üzleti kapcsolat állandó jelentős volumenű megrendelést, valamint kiszámíthatóságot jelent. A vállalkozások emellett lehetőséget kaphatnak a külföldi terjeszkedésre, a McDonald’s regionális beszállítói hálózatába való bekapcsolódásra is.

A szakember előadásából kiderült az is, hogy a 2014 és 2018 közötti időszakban a magyar beszállítók összesen 113,6 milliárd forint értékben értékesítettek termékeket a külföldi McDonald’s vállalatok számára, aminek köszönhetően magyar alapanyagok érkeztek elsősorban Ausztriába, Németországba, Lengyelországba, valamint Romániába és Horvátországba.

KPMG_McDonalds_02

Szabó a Savencia Fromage and Dairy Magyarország Zrt. (2018-ig Pannontej Zrt.) példáján keresztül bemutatta, hogy egy-egy beszállító időszakos promócióban használt terméke hogyan állandósulhat, és válhat hosszú távú együttműködés alapjává.

2004-ben egy időszakos promóció keretében a Happy Meal menükbe mini panírozott trappista kockákat szállított a vállalat. A sikeres promóciót újabbak követték, mára pedig a termék a kínálat állandó elemévé vált

– mondta, hozzátéve, hogy a cég 2004-ben 12 tonna, 2018-ban pedig már 917 tonna sajtterméket értékesített a McDonald’s-nak, aminek 13 százaléka a magyar piacon fogy el, a 87 százaléka pedig külföldön kerül a vendégek tálcájára.

A cikk megjelenését a Progress Promotion Kft. támogatta.

SPB Blog

Új certifikát akár évi 10%-os hozammal!

Gyors befektetés 100%-os tőkevédelemmel! Bemutatjuk az új Fast Trigger certifikátot, amelynek a legnagyobb előnye a rövid időn belüli magas hozam lehetősége. Ha a mögöttes eszközök mindöss

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Nemzetgyűlési választások: hatalmas győzelmet aratott Le Pen pártja, Macron súlyos vereséget szenvedett
Sustainable World 2024
2024. szeptember 4.
Private Health Forum 2024
2024. szeptember 26.
Future of Finance 2024
2024. szeptember 17.
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
2024. szeptember 18.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu Infostart.hu

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Díjmentes előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Ez is érdekelhet
kína, kínai kisváros, ázsia