Tovább folytatódik a komoly nemzetközi hullámokat gerjesztő olajszállítási ügy, most az ukrán Naftogaz vezére fejtette ki a véleményét az ügyben.
Rendkívül fontos az Ukrajnán át érkező gáztranzit fenntartása, mert bár vannak alternatív megoldások, ezek kihasználása a fogyasztói árak jelentős drágulásával járna - mondta hétfőn Pavol Kubík, az Eustream szlovák gázszállító vállalat szóvivője.
Az orosz gáz mennyisége jelentősen csökkent Európában, ami új kihívások elé állítja az energiaellátást. A magyar gázfogyasztás is lecsökkent 10 milliárd köbméterről mintegy 8 milliárdra, amely részben pozitív hír, de komoly áldozatokkal is járt. Többek között erről beszélt Borsányi Zsolt, az Audax energiabeszerzési igazgatója a Portfolio Checklist szerdai adásában, de szó volt földgázár képzésének bonyolult mechaizmusáról is.
Szakértők szerint az a terv, hogy az Európába Ukrajnán keresztül áramló orosz gázt Azerbajdzsánból származó gázzal helyettesítsék, azzal a kockázattal jár, hogy az Oroszországból származó üzemanyag rejtett exportjának csatornájává válik – írja a Financial Times.
Augusztustól súlykorlátozást vezetnek be Jász-Nagykun-Szolnok északkeleti térségében a teherautók számára és folyamatosan ellenőrzik majd az új szabályok betartását - írja a vezess.hu.
Ukrajna júliusi olajtranzitjának volumene megegyezik az előző hónapok mennyiségével, így a Lukoil kiesett olajszállításainak hatását más orosz cégek teljesen pótolták – jelentette ki az ukrán vezetékhálózatot üzemeltető Naftogaz vezérigazgatója hétfőn este. Ez azt jelenti, hogy rövid távon tényleg tudta kezelni Magyarország és Szlovákia a Lukoil felől kiesett olajszállításokat, ahogy azt Szijjártó Péter magyar külgazdasági és külügyminiszter hétfőn is állította, igaz azt is rögzítette: ezek a megoldások már közép távon sem működnek, ami így veszélyezteti a két ország olajellátásának biztonságát.
Szlovákia felé is leállt az orosz Lukoil olajszállítása Ukrajnán keresztül, mivel az orosz cég felkerült az új ukrajnai szankciós listára – ezt közölte csütörtökön a szlovák gazdasági tárca a Reuters tudósítása szerint, miután a Portfolio megírta: Magyarország felé már leállt a Lukoil szállítása. Frissítés! A jelek szerint egyelőre nincs nagy baj, illetve régiós ellátásbiztonsági kockázat, de nem egyértelmű a helyzet, mert egy ukrán piaci forrás arra utalt a hírügynökségnek, hogy a háttérben más orosz olajszállító cégek segítségével "a terveknek megfelelően" zajlik Ukrajnán át az orosz olaj tranzitja Szlovákia és Magyarország felé, ahogy azt déli cikkünkben vázoltuk, mint lehetőséget. Késő délután aztán a hírügynökség két további piaci forrása azt jelezte: Szlovákia felé meredeken visszaestek az orosz olajszállítások a korábbi tervhez képest, Magyarország felé enyhe csökkenés látszik, Csehország felé pedig rendben zajlanak továbbra is a szállítások.
Egy június végén hatályba lépett ukrán szankció miatt leállt az orosz Lukoil Ukrajnán keresztüli olajszállítása a Mol felé, mivel az orosz cég nem bérelheti ki az ukrán vezetékhálózatot a tranzit céljából - vette észre a Portfolio egy ukrán elnöki rendelet mellékletében. A magyar olajcég eddig kb. 70 százalékban Oroszországból érkező olajat dolgozott fel, és ezen belül a legnagyobb orosz szállítóra vonatkozik az új tiltás, így a helyzet tartós fennmaradása esetén akár ellátási probléma is lehet a magyarországi, illetve a térségi üzemanyagellátásban. De mennyire súlyos és hogyan oldódhat meg a helyzet, egyáltalán szükség lesz még orosz olajra 2025-ben? Frissítés! A délután második felében több fontos információ is kiszivárgott, amelyek arra utalnak, hogy a Lukoil felőli szállítások kiesése problémákat okoz a Molnak, főként a szlovákiai finomítójának.
Jövő héttől kezdődően a tervek szerint egy hónapos időtartamra napközben lezárják Románia egyik legforgalmasabb tranzitútvonalát, az Olt völgyén keresztül vezető DN7-es jelzésű főutat - jelentette be szerdán Sorin Grindeanu közlekedési miniszter.
Már meghallgatható a Portfolio Checklist hétvégi különkiadása, melyben arra kerestük a választ, hogy eldőlt-e már az orosz földgáz kontinentális sorsa. E mellett az utóbbi két év kegyesen enyhe teleiről, egy végzetes tévedésről, alkalmazkodásról, az MVM jónak tűnő üzletkötéséről, és a fali gázkazánok betilthatóságáról is kérdeztük Pletser Tamást, az Erste olaj- és gázipari elemzőjét.
Az Európai Unió és Ukrajna arra kérte Azerbajdzsánt, hogy segítse elő a tárgyalásokat Oroszországgal egy gáztranzit-megállapodás ügyében, amely az év végén lejár – közölte egy azeri elnöki tanácsadó csütörtökön a Reuters hírügynökséggel.
Az Egyesült Államok szabályozási változtatásokat vezet be, hogy támogassa a kubai kis magánvállalkozásokat, lehetővé téve számukra az amerikai bankszámlák nyitását és bizonyos pénzátutalások engedélyezését.
Marokkó az afrikai kontinens északnyugati csücskében fekszik, az arab világ legnyugatabbra fekvő állama, az ország (és a tágabb régió) neve is ezt tükrözi: a Maghreb, a hely, ahol a nap lenyugszik. Mintegy 3000 kilométer tengerpartjának túlnyomó része az Atlanti-óceán partja (ebből közel ezer kilométer az ún. Nyugat-Szahara része), míg a Földközi-tengeri szakasz mintegy ötszáz kilométer. Miközben az ország északi része a tengerpartok és Rif-, illetve az Atlasz-hegységek fő vonulatai között sűrűbben lakott, település- és úthálózata fejlett, a déli részek, illetve a Nyugat-Szaharaként ismert „déli tartományok” az utóbbi évek marokkói fejlesztési programjainak középpontjában állnak.
Telítettek a sávok az M7-es autópályán, a Balaton felé, Budapest és Martonvásár között a forgalom lassul, szakaszosan torlódik - írja az Útinform.
Április elsején megkezdődik a földgáz szállítása Törökországból Magyarországra - közölte a külgazdasági és külügyminiszter hétfőn a Facebook-oldalán.
A Közép- és Kelet-Európai országok által a földgázimport-infrastruktúrában tervezett kapacitásbővítés mértéke meghaladja az orosz gáz helyettesítéséhez szükségesnek tartott fejlesztéseket. Ha a régió földgázpolitikája továbbra is ezen az úton halad tovább, akkor - elsősorban az LNG-infrastruktúra túlzott fejlesztésével - egyfajta kényszerpályájába zárhatja magát a földgáz melletti szükségtelenül szoros elköteleződésével, ami több szempontból is problémás lehet, áll egy új jelentésben.
Sikeresen zárult a tranzakció.
Joáv Gallant is felkerült a listára.
Hogyan lehet a technológiailag fejlett jövőt fenntarthatóbb eszközökkel megteremteni?
Ferenczy Dóra, az OTP Bank szakértője szerint sokat tanulhatnak egymástól a különböző generációk.
Mi lesz a nyugdíjakkal?
Hogy látja a cég jövőjét az elnök-vezérigazgató?
Bindulhat a trükközés?