A Takata-légzsákok hibája miatti visszahívások és a dízelbotrány miatti költségek miatt masszív veszteség érte a Daimlert, a menedzsment az egész éves tervet is durván lefelé módosította. A cég vezetése a vártnál gyengébb várható idei eredményt azzal is magyarázza, hogy a lassan felfutó gyártás idén a különböző modellek elérhetőségét is befolyásolja, és a globális autópiac sem a korábban vártnak megfelelő mértékben bővül.
A Takata Európában nyereségesen működik, nem jelent csődöt, miskolci üzemében pedig zavartalanul folytatja a termelést, sőt bővíti kapacitását - tájékoztatta a Takata Safety Systems Hungary Kft. hétfőn közleményben az MTI-t.
Csődvédelmet kért Japánban a Takata, a japán autóalkatrész-beszállító vezetése hétfőn döntött a lépésről, miután a cég több mint 9 milliárd dolláros (közel 2500 milliárd forint) veszteséget szenvedett el hibás légzsákjai miatt, amelyek az autóipar valaha volt legnagyobb visszahívási hullámát eredményezték. Az NHK japán közmédia beszámolója szerint a döntést a cég rendkívüli igazgatósági ülésén hozták meg.
Hétfőn csődvédelmet fog kérni a gyilkos légzsákjairól elhíresült Takata - írja a CNBC meg nem nevezett forrásokra hivatkozva. Az utóbbi hetekben már érezhető volt a bejelentés közeledte, ugyanis ez volt az egyik logikus megoldás arra, hogy az egyre növekvő visszahívási költségeit lefaragja és egy potenciális befektetőnek vonzóvá tegye a céget.
A Toyota három másik autógyárral együtt kártérítés fizetésében állapodott meg a Takata légzsákok cseréje miatt, az ellenük indított gyűjtőperben az Egyesült Államokban.
Bűnösnek vallotta magát a japán autóalkatrész-gyártó, a Takata a légzsák-botrány kapcsán, ami legalább 16 halálos áldozatot követelt. A cég 1 milliárd dolláros büntetés kifizetéséről egyezett meg az Igazságügyi Minisztériummal.
Csődvédelmet fontolgat a Takata, amelynek nevéhez a több halálos áldozatot követelő légzsák-botrány fűződik - írja a The Wall Street Journal meg nem nevezett forrásokra hivatkozva. Ez lehet az egyik megoldás arra, hogy az egyre növekvő visszahívási költségeit lefaragja és egy potenciális befektetőnek vonzóvá tegye a céget.
A Takata arra készül, hogy további, legalább 35 millió meghibásodott légzsák kerül majd visszahívásra, az amerikai hatóságok ugyanis biztonsági kockázatokat látnak - írja a Wall Street Journal meg nem nevezett forrásokra hivatkozva.
Idővel instabillá váló robbanótöltetre vezethető vissza a Takata légzsákok világszerte több millió autó visszahívásához vezető meghibásodása - állapította meg a tíz autógyár megbízásából megalakult és az amerikai Orbital ATK Inc. repüléstechnikai cég által vezetett Independent Testing Coalition (ITC) vizsgálóbizottság.
A légzsákokat gyártó japán Takata cáfolta, hogy üzembezárásokat tervezne Németországban.
A német autógyártók nem bízzák a véletlenre, az összes olyan járművüket visszahívják az Egyesült Államokban, amelyeket a Takata által gyártott hibás légzsákokkal szerelték. Az akció lebonyolítása nem olcsó mulatság, a Daimler 340 millió eurót különített el erre a célra - írja a Reuters.
Az amerikai hatóságok újabb ötmillió autó visszahívásáról rendelkeztek, mert kiderült, hogy a beépített japán gyártmányú légzsákok életveszélyesek. Ezzel már 24 milliónál jár a Takata-botrányban érintett autók száma az Egyesült Államokban.
A Takata légzsákjainak hibája miatt eddig 8 halálos és több mint 100 súlyos baleset történt. A botrány egyre nagyobb, most újabb több mint 50 millió autót hívnának vissza.
Biztonságos az autód? Az, erős a kasztnija és tele van légzsákkal, ha csattanunk is, tuti, hogy mi kiszállunk belőle! Nagyjából így zajlik egy átlagos beszélgetés akkor, amikor a járművünk és a mi esélyeinket latolgatjuk egy esetleges baleset esetén. Akár igazunk is lehet, feltéve, hogy az autónkat nem a Takata által 2002 és 2008 között gyártott légzsákjaival szerelték. Ebben az esetben ugyanis pont ott leselkedhet ránk és az utasainkra nézve az egyik legnagyobb veszély, ahonnan a segítséget várnánk egy komoly baleset során. Az ügyben magyar autók tízezrei is érintettek, ezért érdemes utána járni a dolgoknak, ha nem érkezett még hivatalos megkeresés.
Több európai vezető is találkozott tegnap, hogy megsürgessék a görög adósságrendezéssel kapcsolatos tárgyalásokat. Fontos vállalati hírek érkeztek, az HSBC több tízezer dolgozót is elbocsáthat, a Douglast pedig felvásárolják.
Milliós nagyságrendű azon gépjárművek száma világszerte, melyeket a szükség esetén vélhetően hibásan felfúvódó légzsákok miatt rendelnek vissza a márkaszervizek. Mint a legtöbb alkatrész, a cserére ítélt sem az autógyárak saját terméke, hanem egy beszállítójuké, aminek jelentős kapacitásbeli és logisztikai átszervezést kell végrehajtania az "ingyen és bérmentve" elvégzendő feladat végrehajtása érdekében.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Végső megoldás: atombomba?
A Szilícium-völgy legnagyobb vállalatai fognának össze.
Szomorú módja ez egy karrier lezárásának.
Erre vár a fél ország.
Gyorgyevics Benedekkel, a Városliget Zrt. vezérigazgatójával beszélgettünk.
Miért csökken a közvetlen külföldi tőkebefektetések volumene?
Meddig nőhet még?