Februárban a negyedik egymást követő hónapban csökkent a kiskereskedelmi forgalom Németországban, ez alapján pedig nem látszik, hogy miképp állhat idén fogyasztás-vezérelt növekedési pályára Európa legnagyobb gazdasága. Az ING elemzője szerint a reálbér-emelkedés mellett a nyári foci EB-ben bízhatnak a németek, de ennek hatása a gazdasági növekedésre kérdéses.
Egyesek alig várják a Mikulás megérkezését, míg mások (spoiler alert!) belebújnak a Télapó bőrébe a mai nap során. A tőzsdei befektetők minden bizonnyal az első táborba, vagy legfeljebb a metszetbe tartoznak. A december ugyanis a tőzsdei folklór szerint a Mikulás rali időszaka, amely kifejezetten erős szokott lenni a részvénypiacok szempontjából. Az elmúlt évtizedekben azonban egyre kevesebb ajándékot hozott a Mikulás a befektetőknek decemberben.
Alaposan átírta a KSH a legutóbbi adatközléskor a magyar beruházási számokat. Megkérdeztük a hivatalt a nagy változások okáról, a válaszból pedig kiderül: nem az idei, hanem még a tavalyi beruházási teljesítmény adatait alakították át a felülvizsgálatok. Kérdőjelek azért még így is akadnak.
Szerdán mindkét finomított olajtermék árában jelentős emelkedésre lehet számítani a hazai benzinkutakon, a dízel esetében olyan mértékű lesz a változás, amire már tavaly december közepe óta nem láthattunk példát. A markáns drágulás mögött számos globális ok meghúzódik, de magyar-specifikus körülmények is hozzájárulnak a történethez. Elemzésünkben az Ásványolaj Szövetség főtitkárát is megkérdezve utánajárunk, hogy pontosan milyen tényezők alakítják most a benzin-és dízelárakat Magyarországon, mire lehet számítani az elkövetkező hetekben, és arra a kérdésre is keressük a választ, hogy az árnövelő tényezők beépülésével hol helyezkednek el a hazai üzemanyagárak az európai és a régiós rangsorokban, azaz: mégis mennyire drága a magyar benzin és a dízel?
Az európai energiapiaci kilátások alakulása mentén rendkívül volatilis mozgást láthattunk az olajáraknál a mögöttünk álló hónapokban, amit a hazai üzemanyagárak is lekövettek. Ennek megfelelően tavaly októberben, a dízelhiánnyal kapcsolatos hangok felerősödésekor valósággal kilőtt a gázolaj ára, azután viszont olyan meredek mélyrepülésnek indult a dízelár, amire nem láttunk példát az elmúlt bő húsz év során. Mégis mi okozta a pálfordulást, a gázolaj árának ilyen hirtelen beesését? Az elmúlt hetek kedvező üzemanyagár-alakulása után hol áll most az európai és a régiós rangsorban a magyar benzin-és dízelár? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ, a megfejtésben segítségünkre volt Grád Ottó, a Magyar Ásványolaj Szövetség főtitkára.
A szupermutáns koronavírus alaposan felforgatta a tőzsdéket, mielőtt egyáltalán lehetősége lett volna rá, hogy felforgassa az életünket is. Sokan már csak egykedvűen legyintenek, újra installálják a Zoom-ot, foglalnak szállítási időpontot a hipermarkethez, lerohannak még gyorsan a gyógyszertárba maszkért és tesztekért, és szomorúan bezárják a booking.com böngészőablakát. Mások egykedvűen üldögélnek kripto- és részvénypozícióik felett, miközben a híroldalakat bújva próbálják megtudni, hogy mikor érdemes zárni azokat, vagy esetleg még van remény. Úgy tűnik, hogy hétköznapi emberként és befektetőként is megint hosszú, hideg és sötét tél elé nézünk, és az egyetlen reményünk egy személyiségzavaros, hosszú szakállú, kórosan elhízott vénember, aki idétlen piros ruhában járja az éjszakát. Tavaly némi késéssel hozott nekünk vakcinát, és már előtte is egy szép tőzsdei emelkedést, de vajon az idei év utolsó hónapjára is vissza tudja csempészni a szívünkbe a reményt? A nehéz helyzet ellenére lesz idén is Mikulás ralli?
Az előzetesen várt növekedés helyett csökkent a német ipari termelés májusról júniusra Németországban.
Közel sem mindegy, az év melyik szakában vásárolunk lakóingatlant vagy mikor kínáljuk azt eladásra, a szezonalitás ezen a piacon is megfigyelhető. Az idei év azonban több szempontból is a megszokottól eltérően alakul, a tavaszi zsongás már év elején elindult, és van, ahol most is változatlanul pörög a piac. Az évszakok és az ingatlanpiaci kereslet, valamint kínálat összefüggéseit vizsgálja az OTP Ingatlanpont elemzése.
Egyáltalán nem elhanyagolható kérdés a negyedik hullám érkezését várva, hogy az őszi és téli időjárás, azaz a légúti megbetegedéseknek általában kedvező idő beköszöntével mi vár ránk.
A német ipari megrendelések 3,7%-kal csökkentek májusban az előző hónap azonos időszakához képest - derül ki a német jegybank friss közléséből.
Az elemzői várakozásokat messze meghaladva nőtt az ipari kibocsátás Olaszországban áprilisban.
Bár a csütörtöki hóesés nem éppen ezt mutatta, tagadhatatlanul eljött a tavasz. Kint rügyeznek a fák, csicseregnek a madarak, és hétágra süt a nap. Bár a koronavírus rengeteg személyes tragédiával jár, a részvénypiac jó ideje annak végét árazza a fejlett országokban, és nagyon úgy tűnik, hogy most jött el a legjobb formája, ha hiszünk a szezonalitás erejében. Megnéztük, hogy szezonálisan hogyan teljesítenek a főbb részvényindexek havi bontásban.
Laborban hasonlítják össze egyes termékek itthon kapható változatát a külföldivel: eltérést csak jogszerű és objektív tényező indokolhat, de a vásárlót ez esetben is tájékoztatni kell.
Ha hihetünk a történelemnek, 2020 szeptembere teljesen más lesz a befektetők számára, mint a forró nyári hónapok tőzsdei ralizása – és nem a jó értelemben.
Cikkünk folyamatosan frissül a háború aktualitásaival.
Hónapok óta zajlanak itt a harcok.
Tejesültek a célok?
Mit mutat a második negyedéves GDP-adat?
"Tegnap azt mondtad, majd holnap" – Nike.