A Lamborghini olasz luxus sportautógyártó tavaly először adott el 10 ezernél is több járművet - közölte kedden Stephan Winkelmann elnök-vezérigazgató a Reuters szerint.
Pénteken érkeztek a friss magyarországi autóértékesítési statisztikák, akkor megnéztük, hogy mi mozgatja a teljes piacot, mi áll amögött, hogy az EU-ban egyedül a magyar piacon adnak el kevesebb autót idén, mint tavaly. Abban a cikkben a Skoda Octavia, a Suzuki Vitara, a Dacia Duster vagy az MG ZS volt a nagy sztár, most azt néztük meg, hogy a prémium és luxusautó szegmensben, a Porschénél, a Ferrarinál vagy a Rolls-Royce-nál hogy alakulnak az eladások.
Hivatalos márkakereskedést nyitott Magyarországon a Lamborghini, az eseménynek két nagy sztárja volt: az egyik a Lamborghini elnök-vezérigazgatója, Stephan Winkelmann, akinek egy háttérbeszélgetésen mi is feltehettük a kérdéseinket, a másik pedig a márka első plugin-hibrid modellje, a Revuelto, amit hivatalosan még nem is lehet kapni, de mi már beleülhettünk.
A Volkswagen csoport tőzsdére vitte nemrég a Porschét, és elképzelhető, hogy a márkacsoport más gyártói is a tőkepiacokon kötnek ki, legalábbis nem nehéz belelátni ezeket a terveket abba, ami most a német autógyártónál zajlik.
A várakozási idő egy új Lamborghini SUV-ra már több mint 12 hónap, a növekvő gazdasági bizonytalanság ellenére nem csökken ugyanis a kereslet a tehetős autórajongók irányából - mondta az autógyártó vezérigazgatója tegnap a CNBC-nek. Stephan Winkelmann szerint a luxusautók iránti kereslet alapvetően beállhatott egy magasabb szintre, ami többek között annak is köszönhető, hogy a Lamborghinik a fiatal gazdagok kedvencévé váltak.
9 év letöltendő börtönbüntetésre ítélték Lee Price III-at, egy texasi férfit, aki személyes kiadásokra költötte a vállalata által felvett, koronavírus-járvány miatt kiosztott PPP-mentőcsomagot.
Stephan Winkelmann, a Lamborghini vezérigazgatója azt mondta, hogy gyakorlatilag az év nagy részére már beteltek a megrendeléseket tekintve, így idén is erős lehet a növekedés. Azt is leszögezte, hogy jelenleg az anyacég Volkswagen nem tervezi a márka eladását és tőzsdei bevezetését sem.
A Volkswagen konszernhez tartozó Audi autógyártó szerdán cáfolta, hogy a Lamborghini olasz márka eladását tervezi.
Fontos kérdés a Volkswagen jövőjét illetően, hogy a menedzsment miként fogja tudni a korábbi évtizedekben felépített konszernt átalakítani egy jóval karcsúbb vállalatcsoporttá, miként fog tudni a cég megfelelni a kor egyre szigorodó környezetvédelmi követelményeinek? Hogyan szabadíthatja fel úgy a benne rejlő értéket, hogy a piaci kapitalizáció a VW menedzsmentje által megálmodott 200 milliárd eurót elérje.
A Volkswagen mérlegeli a Lamborghini márka leválasztását a konszernről, és a bankároknál, valamint potenciális befektetőknél puhatolózik az olasz sportautó-gyártó tőzsdére viteléről - közölte két, az ügyet ismerő forrás a Reuters hírügynökséggel.
Nincsenek könnyű helyzetben az autógyártók, mert a szigorodó károsanyag-kibocsátási szabályok miatt úgy kellene menedzselniük a belsőégésű motoros modelljeiknek a gyártását, hogy közben egyre inkább az elektromos modellekre kell fókuszálniuk, utóbbiak fejlesztése ráadásul extra forrásokat igényel, ami szűkíti a mozgásteret a hagyományos hajtásláncú modellek fejlesztésében. Ebben a különös helyzetben kiemelt figyelmet kapnak a nagyteljesítményű sportautók és motorok, amelyek károsanyag-kibocsátása extrém magas, a vevőkör nagy része azonban ragaszkodik a belsőégésű motorokhoz. A Volkswagennél is nagy dilemmát okoznak a luxusmárkák, a német konszern ezért felülvizsgálja a Lamborghini, a Bugatti és a Ducati stratégiáját is.
Egy floridai vállalkozó nem éppen cégének megmentésére használta fel azt az állami segítséget, melyet a PPP-program keretein belül osztott ki az amerikai kormány az ország kkv-szektorának. Úgy gondolta, sokkal jobb helyen lesz a pénz, ha vállalkozásának megmentése helyett inkább egy 318 ezer dolláros Lamborghini Huracán megvásárlására fordítja azt.
Nem mindennapi fogása volt a utahi autópálya rendőrségnek a minap, járőrük egy furcsán közlekedő autóra lett figyelmes a forgalomban, ezért úgy döntött, megállítja és igazoltatja annak sofőrjét.
A Lamborghini bejelentette, hogy arcmaszkokat és orvosi védőpajzsokat készítenek majd egy bolognai kórház számára.
Jelentősen, mintegy 30 százalékkal növelte árbevételét tavaly a bőrbevonatú autóalkatrészeket gyártó bonyhádi Schäfer-Oesterle Kft. - közölte a cég francia tulajdonosa az MTI-vel.
A Volkswagen menedzsmentje fontolóra vette, hogy vagy eladja, vagy tőzsdére viszi a cégcsoporthoz tartozó sportautó-gyártót, a Lamborghinit. Az ötlet elsőre meglepőnek tűnhet, de több szempontból is logikus lépés lenne: a kiadások csökkentésére és a friss pénzre ugyanis nagy szükség lenne, mivel rendkívül költséges átalakuláson megy keresztül a cégcsoport.
Több fontos adat jön a héten, bőven lehet mozgás.
Az amerikai termelők szerint nem lesz semmilyen visszaesés.
Szlovákia volt a kormány egyetlen szövetségese.
A miniszter szerint súlyos lépések várnak a kormányra.
Kik kísérték el a politikust?
Az IO Partners szakértőivel beszélgettünk.
Mi lesz az építőiparban?