Bukta Gábor

elemző , Concorde Értékpapír Zrt.

Cikkeinek a száma: 15
Sötét felhők a Wizz Air körül

Sötét felhők a Wizz Air körül

Valósággal lemészároltak a Wizz Air részvényeit az augusztus eleji gyorsjelentés után, ráadásul a piaci aggodalmat az is növelte, hogy a piac egyik legbefolyásosabb elemzője is leminősítette a részvényt. A befektetők óvatossága indokolt, az egyre kiterjedtebb geopolitikai feszültség rátesz egy lapáttal a már meglévő kihívásokra és bizonytalanságra. Hosszú távon viszont összetettebb a kép.

Itt a szétvert részvénypiac, amin most jöhet a fordulat

Itt a szétvert részvénypiac, amin most jöhet a fordulat

Az évek óta szenvedő kínai részvénypiac az elmúlt hónapokban jelentősen emelkedett. Az internetes szektor részvényei komoly ellenállásokat törnek át, míg az átfogó gazdaságélénkítő intézkedések és az USA-Kína kapcsolatok javulása további felértékelődést eredményezhet. Ugyanakkor bizonyos kockázatok továbbra is vannak, de a piac emelkedése akár egy trendforduló előszelét jelentheti.

Itt egy magyar részvény, ami még az S&P 500-at is veri

Itt egy magyar részvény, ami még az S&P 500-at is veri

Kevés szó esik egy magyar papírról, mely egyedülálló módon az elmúlt 10 évben stabilan veri még az amerikai részvénypiac teljesítményét is. És még mielőtt a forint leértékelődésének egyik következményeként gondolnánk erre a teljesítményre, kihangsúlyozzuk, mindezt dollárban mérve teszi meg. Ez a részvény nem más, mint az Állami Nyomda.

Helló tél, helló recesszió - A 2008-as válság réme fenyeget

Helló tél, helló recesszió - A 2008-as válság réme fenyeget

Úsztak a pénzben az amerikai reálgazdaság szereplői, emiatt a visszatekintő adatokban még alig van látszata a tartós fogyasztási cikkek iránti kereslet visszaesésének. Azonban figyelemreméltó, hogy egyre több cég kezdi visszavágni az értékesítésre vonatkozó várakozásait. Nagyon úgy fest, hogy a tél és a recesszió egyszerre rúgja ránk az ajtót.

Padlógázzal a falnak: meddig emelkedhet a Porsche?

Padlógázzal a falnak: meddig emelkedhet a Porsche?

A Porsche IPO-t követően megfigyelhető piaci anomália egyre durvább. A kibocsátás óta eltelt időszakban szinte érdemi korrekció nélkül közel 30 százalékot emelkedő papírhoz képest az anyavállalat részvényei jócskán lemaradtak, így a Porsche AG piaci kapitalizációja 20 százalékkal nagyobb, mint a Porsche AG 75 százalékát továbbra is birtokló VW Csoporté.

Kritikus időszak jön a tőzsdéken, nem sok jóra számíthatunk

Kritikus időszak jön a tőzsdéken, nem sok jóra számíthatunk

Sportból átemelt lózunggal élve: a bevált taktikán ne változtass. Kénytelen vagyok én is ismét azzal indítanom az amerikai negyedéves jelentési szezonra szánt gondolataimat, amivel az előző szezon előtt. Akkor így kezdtem: “úgy tűnik, túl sok pozitívumra nem számíthatnak a piaci szereplők”. Sajnos a megállapítás továbbra is áll, sőt: a makrogazdasági folyamatok azóta nem hogy javultak, de még romlottak is. Hatalmas meglepetés, hogy mindezek ellenére az amerikai piaci eredményvárakozások érdemben nem változtak.

Őrületes mozgások a New York-i kerozin piacán

Őrületes mozgások a New York-i kerozin piacán

Egészen elképesztő, ami az elmúlt hetekben zajlik a New York-i repülőgép-üzemanyag piacán. A New York Harbor Jet Fuel (JETINYPR Index), vagyis a keleti parti leszállítású kerozin ára rekord magasságba emelkedett április elején, mely a perzisztens kereslet-kínálati egyensúlytalanságtól való félelemre vezethető vissza. Az árrobbanás mértéke a kereskedők számára is megmagyarázhatatlan és teljesen abszurd jelenség volt, borítékolni lehetett, hogy hamarosan visszarendeződhet az ár. Ezt láthatjuk az elmúlt néhány kereskedési napban, a várakozásoknak megfelelően jelentős korrekció bontakozott ki.

Öveket becsatolni, nagyon rázós időszak jöhet a tőzsdéken

Öveket becsatolni, nagyon rázós időszak jöhet a tőzsdéken

Szokásos módon a nagybankok negyedéves riportjaival indul el a héten a jelentési szezon az Egyesült Államokban, azonban úgy tűnik, túl sok pozitívumra nem számíthatnak a piaci szereplők. Az S&P 500 index esetén az elemzők jelentős lassulásra, jóval a nominális GDP-bővülés alatti profitnövekedésre, azaz szűkülő marginokra számítanak, ez alól érthető módon az energiaszektor lehet kivétel.

A légiipar még távol van a fellendüléstől

A légiipar még távol van a fellendüléstől

Derűsek voltak a légiipari szereplők kilátásai 2021 elején, a közel egy éve látott csúcsokhoz képest azonban manapság nem ritkák a 30-40 százalékos mínuszok sem. De mi várható a 2022-es évben? Érdemes venni a nyaraláshoz, turisztikához kapcsolódó papírokat, mert a javuló fundamentumok miatt majd úgyis felmennek? Nem minden esetben.

Mikor vegyünk légitársaságot?

Mikor vegyünk légitársaságot?

Izzadnak a tenyerek, hogy mikor, milyen árszinten vegyünk légitársaságokat, de nem árt óvatosnak lenni - véli a Bukta Gábor, a Concorde elemzője. A szektor papírjai a tavalyi év utolsó negyedévében jelentős emelkedést mutattak a vakcinahíreknek köszönhetően és a jelenlegi árazásokat is figyelembe véve a következő hónapok hozhatnak még jó beszállókat egyes légitársaságokban.

Véget érhet a Waberer’s tőzsdei vergődése

Véget érhet a Waberer’s tőzsdei vergődése

Az elmúlt bő három év tőzsdei vergődését követően jó útra térhet a Waberer’s. Bár továbbra is sok a bizonytalanság a fuvarozó háza táján, az új szakmai nagybefektető megjelenése új impulzusokat hozhat, melyből a kisebbségi részvényesek is profitálhatnak a következő években.

Eladhatja a Lamborghinit a Volkswagen

Eladhatja a Lamborghinit a Volkswagen

Fontos kérdés a Volkswagen jövőjét illetően, hogy a menedzsment miként fogja tudni a korábbi évtizedekben felépített konszernt átalakítani egy jóval karcsúbb vállalatcsoporttá, miként fog tudni a cég megfelelni a kor egyre szigorodó környezetvédelmi követelményeinek? Hogyan szabadíthatja fel úgy a benne rejlő értéket, hogy a piaci kapitalizáció a VW menedzsmentje által megálmodott 200 milliárd eurót elérje.

Trónra emeli az Airbust a koronavírus?

Trónra emeli az Airbust a koronavírus?

Nyertesként jöhet ki az Airbus a koronavírus után és hosszú évekre letaszíthatja a trónról a Boeing-ot. Bár a hangulat most a temetőket idézi, s kevesen gondolhatják, hogy akár aranyévek is állhatnak a repülőgépgyártók előtt. A környezetvédelmi törekvések azonban pozitív lökést adhatnak a szektor szereplőinek, felgyorsíthatják azt a folyamatot, melynek eredményeként a légitársaságok elmozdulnak a zöldebb repülés irányába. Emellett pedig arról sem szabad elfeledkezni, hogy a diplomáciai kapcsolatokkal jócskán átitatott iparágra nagy figyelmet fog fordítani az EU és az USA egyaránt.

Concorde: jobban fájhat a koronavírus a Lufthansának mint a Wizz Airnek

Concorde: jobban fájhat a koronavírus a Lufthansának mint a Wizz Airnek

Nincs szerencséjük idén a légitársaságoknak. Az év elején az amerikai-iráni konfliktus miatt megugró olajár, most a koronavírus miatt került nyomás alá a szektor. Még nehéz számszerűsíteni a hatásokat, de úgy tűnik, hogy a növekedési fázisban lévő légitársaságok, mint a Wizz Air, vagy a Ryanair, "olcsóbban" megúszhatják az eseményeket - véli a Concorde elemzője.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Mérgező víz folyik a csapból? Itt a térkép, több százezer magyart érinthet
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.