A biztosítók inflációkövető árazási gyakorlata fényében nem meglepő, hogy továbbra is két számjegyű növekedést mutat a magyar biztosítási piac. Az első félévet 11,8%-os, ezen belül a második negyedévet 15,5%-os díjbevétel-növekedéssel zárta a szektor. 26 milliárdos nyereséget értek el az első félévben a biztosítók, ami a nagy adóterhelés miatt ilyen kevés, de felülmúlja a tavalyi teljes évit. A márciusi lakásbiztosítási kampány az előzetes bejelentés szerint nettó 97 ezres szerződésszám-növekedést hozott a biztosítóknak, ehhez képest most csak 13 ezres féléves növekményt mutatnak a statisztikák. A szektor jövőjével is foglalkozunk a szeptember 17-ei Future of Finance 2024 konferencián, érdemes eljönni!
Tíz év alatt a másfélszeresére nőtt a kötelező biztosítással közlekedő gépjárművek száma Magyarországon, csak személygépkocsiból 4,3 millió biztosított jármű fut az útjainkon. A károk gyakorisága egyre kedvezőbb: tavaly a gépjárművek 2,2 százalékát érte olyan kár, amit bejelentettek a biztosítónak, ez a Covid legkevésbé forgalmas időszakához hasonló alacsony szám. A kárinfláció viszont tombol: az átlagos kár nagysága csaknem megduplázódott tíz év alatt, miközben a biztosítási díjak a 23%-os adó megjelenésével együtt is „csak” másfélszeresükre, az utóbbi időben az infláció alatt emelkedtek. Nem a biztosítók szedték meg tehát magukat a kedvező baleseti statisztikákon: tavaly mindössze 4 milliárdot kerestek a kgfb-n, és 123 milliárd ment a károkra, miközben az állam több mint 50 milliárd forintot szedhetett be adóként a kötelező biztosításokból.
Holnaptól mintegy 50 ezer e-rollerrel már csak kötelező biztosítással lehet közlekedni a hazai utakon. A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) arra hívta fel a figyelmet, hogy a jármű vezetőjének közúti ellenőrzés során be kell tudnia mutatni a biztosításról szóló igazolást, de bérlés esetén is a használónak kell meggyőződnie arról, hogy az adott járműre kötöttek-e kgfb-t.
16 milliárd forintos nyereséggel és 8,6%-os díjbevétel-növekedéssel zárták az első negyedévet a magyar biztosítók, a körülményekhez képest mindkettő tűrhetőnek számít. Az MNB friss adatai szerint tovább szűkült a pótadó által sújtott egyszeri díjas életbiztosítások piaca, a lakossági vagyon- és felelősségbiztosítások pedig nem úszták meg az inflációkövető drágulást, a biztosítók idén ezzel az eredményüket is javíthatják.
Ahogy már írtunk róla, július 16-tól új törvényi szabályozás pontosította és bővítette a gépjármű fogalmát, így kötelező lesz felelősségbiztosítást kötni a 25 km/h tervezési sebességet meghaladó, vagy a 25 kg feletti és 14 km/h tervezési sebességet meghaladó gépjárművekre, köztük egyes e-rollerekre is. A szabályozás fontos mérföldkő, azonban nem ad választ minden nyitott kérdésre, hiszen a jelenleg használt ilyen eszközök többsége nem esik bele ezekbe a kategóriákba – hívta fel a figyelmet a Groupama Biztosító.
Éves összehasonlításban 11 százalékkal, 56 ezer forintra emelkedett a normál használatú személygépkocsik kötelező gépjármű-felelősségbiztosításának átlagos éves díja, amely a 2023-as éves átlagos infláció utóhatása, de az alatt alakult. Az infláció csökkenésével, a biztosítói kárráfordítások mérsékelt 8 százalékos emelkedésével a díjak konszolidációja várható – közölte az MNB friss negyedéves Kgfb-indexében.
Bővül azon járművek köre, amelyekre kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást kell kötni. Ez az érintettekre 2024. július 16-tól vonatkozik majd - hívta fel a figyelmet a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ).
Botrányok sorozata rázta meg az utóbbi években a román biztosítási piacot, négy nagy szereplő is csődbe ment, amiért nem játszott tisztességesen a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) piacán. A csődhullámnak meglettek a következményei: milliárdos kárkifizetések, a kötelező biztosítási díjak emelkedése, majd befagyasztása, és egy új kgfb-törvény, amely igyekszik befoltozni a korábbi rendszer gyerekbetegségeit. Mindeközben a kötelező biztosítások szegmense továbbra is nagy koncentrációt mutat, a három legnagyobb biztosító társaság kezében van a romániai kgfb-portfólió mintegy 57%-a. Mi történt keleti szomszédunkban?
Becslések szerint meghaladja a 650 ezret a Magyarországon közlekedő segédmotoros kerékpárok száma, ezek közül azonban kevesebb mint 300 ezerre kötöttek kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb). A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ) arra hívta fel a figyelmet, hogy fokozottan megéri kifizetni a kategóriától és lakhelytől függően havi 600-800 forintos kgfb-havidíjat, mivel azzal nem csupán a közúti igazoltatás során kirótt mulasztási bírság küszöbölhető ki, hanem a közúti baleset során okozott, akár többmilliós kártérítési kötelezettség is.
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) friss negyedéves Kgfb-indexéből kiderül, hogy a személyautók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításának (kgfb) átlagos állománydíja 2024 utolsó negyedévében mindössze 0,3 százalékkal emelkedett, ami jelentős lassulást mutat az előző időszakok 1-7 százalékos mértékéhez képest. A díjak és kárkifizetések növekedésében is lassuló tendencia észlelhető.
Annak a közel nyolcvanezer gépjármű-tulajdonosnak, akik az év végi kampányban, január elsejével kötöttek új kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb), legkésőbb február 29-én éjfélig kell rendezniük esedékes díjrészletüket – hívja fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ). A szigorú határidő az összegnek a biztosítóhoz való beérkezésére vonatkozik.
AI-alapú kgfb-kalkulátort indított el a Signal Iduna Biztosító az Ominimo hazai biztosítástechnikai startup céggel partnerségben - közölte a biztosító.
A MABISZ Információs Központjában várják a kedden az M1-en defektet szenvedők jelentkezését - közölte a biztosítói szervezet.
Az MNB vizsgálata nyomán összesen 15 millió forint bírságot szabott ki a K&H Biztosító Zrt.-re, többek között a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződések állománykezelésével összefüggő, egyes élet- és nem-életbiztosítási termékek biztosítási feltételeihez kapcsolódó informatikai biztonsági, illetve a vállalatirányítási területet érintő hiányosságok miatt. A feltárt problémák nem hordoznak rendszerkockázatot, s nem veszélyeztetik a biztosító megbízható működését.
Tovább mérséklődött, s immár nyolc százalék a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítói kárráfordítások éves növekedési üteme az előző negyedévekben mért tíz, illetve tizenkét százalék után. A fékeződés a díjakra is hat, amelyek negyedéves növekedési üteme már egy százalék alatti. A személyautók átlagos állománydíja szeptember végén így 52,5 ezer forintot tett ki - közölte az MNB.
Intenzív lakásbiztosítási kampányt vár a kormány 2024 márciusában, miután lehetővé tette, hogy extra felmondási lehetőséget kapjanak minden év márciusában a lakásbiztosítással rendelkezők – mondta a MABISZ konferenciáján Túri Anikó, a GFM államtitkára. Felgyorsulhat és egyszerűsödhet a kötelező biztosítások kötése az alkuszok belügyminisztériumi adatokhoz való hozzáférésének elősegítésével, és a biztosítókat is bevonják a digitális állampolgárság (DÁP) programba. A közvetítői jutalékok betiltását nem támogatja a kormány az EU-s egyeztetéseken.
Hírfolyamunk az orosz–ukrán háborúról.
Egy kínai teherhajó szerepét vizsgálják a Balti-tengeren történt lehetséges szabotázsok kapcsán.
Még Trump korábbi csapására jön a brüsszeli válasz.
Kiderült, hogyan osztaná el az EU összes pénzét a Bizottság.
Hogy látja a cég jövőjét az elnök-vezérigazgató?
Bindulhat a trükközés?
Európa versenyképességi mutatói mély válságról árulkodnak.