Megállhat a repülőjegyárak további drágulása, legalábbis ami a turistaosztályt illeti – írja a Bloomberg a Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség eheti ülésén elhangzott iparági vezetői nyilatkozatok alapján.
Tavaly még arról ment a vita, hogy miért kell a légitársaságokat különadóval sújtani, amikor éppen csak megkezdődött a kilábalás a koronavírus-járvány okozta sokkból, idén azonban az iparág egyes szereplői már rekordokat döntögető bevételről és nyereségről számoltak be. A világ nagy részén az utasforgalom visszatért a járvány előtti szintre, és nyáron amiatt kellett aggódni, hogy idén vajon bírják-e kapacitásokkal az utazók rohamát a repülőterek. Úgy tűnik, hogy a légitársaságok kigyógyultak a Covidból, de azért nem lehet felhőtlen az öröm, a geopolitikai kockázatok, a megugró olajár, a szabályozási változások, és a beszállítói problémák mind rontják a kilátásokat.
Az utazási korlátozások feloldását követően jelentősen emelkedett a rendbontó utasok által elkövetett, akár fizikai atrocitással is járó incidensek száma, visszaszorításukért kétpilléres stratégiát javasolnak a légitársaságok - írja az Airportal.
Új vezérigazgatót nevez ki a Qantas, a több mint 100 éves múltra visszatekintő légitársaság története során először kerül nő a cég élére.
Tavaly a világ légitársaságainak teljes forgalma - az utaskilométerre eső bevétel (RPK) - 64,4 százalékkal nőtt a megelőző évhez képest a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) hétfőn ismertetett adati szerint.
Számos ország koronavírus-vizsgálatot és egyéb intézkedéseket vezet be a Kínából érkező utazókkal szemben, annak ellenére, hogy a vírus már széles körben kering a határaikon belül. Rendkívül kiábrándító, hogy az elmúlt három év során hatástalannak bizonyult intézkedések ilyen hirtelen visszaállítását látjuk – írja egy mai közleményében Willie Walsh, a IATA Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség vezetője.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) szerint a nemzetközi légi közlekedés idén erőteljes lendületet vett, kivéve az ázsiai-csendes-óceáni régiót, amely elsősorban a koronavírussal szembeni zéró-toleranciát követő Kínának köszönhetően jelentősen lemaradt.
Szűk két évig valósággal szárnyaltak a világ tőzsdéi, 2022-ben viszont már teljesen más szelek fújnak, és az egymás után felszínre törő globális problémák hátán komoly szakadást láthatunk a részvénypiacokon, eddig nagyon úgy néz ki, hogy sehova sem lehet menekülni a vihar elől. Persze technikai fogódzkodókat lehet keresni arra vonatkozóan, hogy éppen mennyire lehet túlhúzva a most tapasztalt elképesztő esés és mikor várható egy kisebb-nagyobb visszapattanás, de a mindenre kiható pánikhangulat közepette a fundamentumokra is érdemes lehet fél szemmel odafigyelni. Akadnak ugyanis olyan iparágak, ahol az elemzők és a legfontosabb szereplők is a kereslet jelentős megugrását vetítik előre és már tapasztalják is a fellendülést a jól sikerülő negyedéves gyorsjelentések során, ilyen ágazat például a légiipar. Elemzésünkben a legfontosabb amerikai légitársaságokat vesszük górcső alá, megnézzük, hogy a globális pánikszerű hangulat és az egekbe szökő kerozinárak mellett érdemes lehet-e lassan lenyúlni a "hulló késért".
A globális légiutas-forgalom rekord mértékben, 66 százalékkal zuhant tavaly a koronavírus-járvány miatt - közölte szerdán a Nemzetközi Légiközlekedési Szervezet (IATA).
Az egekbe szöktek a légi fuvarok árai, mivel nemcsak az ünnepek miatt növekedett meg az áruforgalom az év végére, hanem azért is, mert megjelent a piacon a Covid-vakcina, amelyből a kormányok, nemzetközi szervezetek jelentős mennyiségeket kívánnak célba juttatni - írja a Magyar Nemzet hétfői számában.
Az állami támogatásoknak köszönhetően sok légitársaság megmenekült a csődtől a koronavírus-járvány közepette, de így is már 43 légitársaság felfüggesztette idén a működését és még csak most jön az év neheze, a téli szezon, ami egy „normális” évben is rendszerint gyenge időszak a légközlekedésnek.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) várakozásai szerint a légitársaságok még 2021 végén sem lesznek abban a helyzetben, hogy készpénzállományuk növekedésnek induljon, addig pedig havi tízmilliárd dollár nagyságrendű veszteséget kell elszenvedniük.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség, vagyis az IATA szerint 2020 második felében a légiipar 77 milliárd dollár készpénzt égethet el, ami percenként mintegy 90 millió forintnak megfelelő összeg. A szövetség szerint jövőre sem lesz sokkal jobb a helyzet, és legalább 2022-ig kell majd várni arra, hogy a légiipar készpénztermelővé váljon.
Huszonöt légiközlekedési és turisztikai szervezet azonnali és személyes közbenjárást kért az Európai Bizottság elnökétől, hogy a karanténszabályok helyett egységes koronavírus-tesztelési eljárást vezessenek be.
A vártnál szerényebb bővülés miatt a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) arra számít, hogy a korábban tervezettnél egy évvel később, csak 2024-ben érheti el a légi utasszállítás a járvány előtti szintet.
A koronavírus-válság miatt a légiközlekedési ágazat rekord mértékű, 84 milliárd dolláros éves szintű veszteséget fog elszenvedni 2020-ban a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) becslése szerint.
A kis kudarc ellenére optimisták maradnak.
Sikeres túszcserére került sor.
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
Ukrajna mélyen Oroszországon belül is csapást mérhet.
Begyorsult az emelkedés, majd hamar elfogyott a lendület.
Jócskán rángatják az árfolyamokat a vámpolitikai fejlemények.
A 2025-ös kilátásokról beszélgettünk.
Orbók Ilona luxusipari szakértővel beszélgettünk.
Alapvetően jó világ jöhet.