Az elmúlt év, a maga gazdasági csapásai mellett – korlátozások, karantén – több ígéretes trend többek között a digitális, érintésmentes megoldások gyorsabb beágyazódását is elősegítette – de általánosságban is arra sarkallta a vállalatokat, hogy felülvizsgálják működésüket. Az irodahasználat újraértelmezése, a home office térnyerése szinte minden szektorban változásokat hozott, azonban a mobilitás kérdése kevesebb figyelmet kapott, miközben a kihasználatlan céges autók hasonló érvágást jelentettek a vállalatoknak, mint az üresen kongó irodaterek. Az utóbbi években Budapest utcáin teret hódító közösségi autók üzemeltetői a vállalati szegmensben is működőképesnek látják ezt az üzleti modellt.
A tavaly bejelentett akvizíciókkal az eredetileg tervezettnél jóval gyorsabban nőtt az AutoWallis, azonban ezt a tempót nem akarja beégetni a menedzsment, nem az a cél, hogy minden évben akkorákat ugorjanak, mint 2021-re. Az viszont egyértelmű, hogy előre kell menni, folytatni kell ezt a stratégiát. Legalább annyi tárgyalásuk van, mint amennyi felvásárlást bejelentettek tavaly, hogy ebből milyen ütemben és mennyit tudnak megvalósítani, annak sok feltétele van, de nem fognak elugrani a lehetőségek elől, mondta el a Portfolio-nak Ormosy Gábor, az AutoWallis vezérigazgatója, akivel növekedési tervekről, iparági konszolidációról, elektromobilitásról, mobilitási szolgáltatásokról, devizakockázatokról, osztalékpolitikáról és az idei részvénykibocsátásról is beszélgettünk.
Az elmúlt években a közösségi autózás céges oldalon inkább a taxizással versengett, de azzal, hogy a koronavírus miatt kihasználatlanok a fix költséges kulcsos autók, már a céges autónak is versenyképes alternatívája lehet.
Február 20-tól Prágában is élesben indul a GreenGo autómegosztó szolgáltatása. Az első hónapokban a cseh fővárosban 200 autóval kezdenek, míg Budapesten jelenleg 300 elektromos autóból álló flottát üzemeltet a cég.
A Budapesten működő, kizárólag elektromos autókból álló flottával rendelkező GreenGo autómegosztó járműveivel is elérhető már a Liszt Ferenc Repülőtér is elérhető.
Nem jön rosszul a július elsejei taxis tarifaemelés a hirtelen nagy népszerűségre szert tett budapesti autómegosztó társaságoknak, akik a dinamikusan növekvő felhasználói számot most a vállalati csomagjaikkal próbálják még jobban pörgetni.
Július elsejétől még többet kell fizetni a taxizásért Budapesten, pedig Európában így is dobogósok vagyunk a fővárosok között a szolgáltatás árát - drágaságát - tekintve, ha azokat a nettó hazai átlagjövedelemhez viszonyítjuk. Ez alternatívák keresésére biztathatja a taxiforgalom jelentősebb részét kitevő szerződéses állandó ügyfeleket, bár a taxisok úgy kalkulálnak, hogy az áremelés hatására átmeneti visszaesés sem lesz ebben az szegmensben.
Nagy lendületet kapott a közösségi autózás Budapesten azóta, hogy a piacon megjelent a Mol is saját szolgáltatásával, a Mol Limoval - írja az Index.
Nemrég elindult a Mol közösségi autós szolgáltatása, az elektromos és a benzines autók parkolása az ügyfeleknek nem jelent költségeket, a benzines autók parkolása után azonban a Molnak díjat kell fizetnie. A rendszer azonban még nem működik tökéletesen, a parkolás miatt a Mol belefuthat bírságokba, ez azonban a cég szerint kalkulált kockázat, a rendszer finomhangolása még zajlik.
A Greengo és a Mol után a Prologis is elindítja saját autómegosztó szolgáltatását, a Prologis Car Sharinget - írta a Forbes.
Ma sajtótájékoztatón beszélt a Vodafone hálózatfejlesztéséről és az ügyfélkiszolgálás optimalizálásáról Alexandre Froment-Curtil vezérigazgató és Michelangelo Giacco, lakossági értékesítési és operációs vezérigazgató-helyettes.
Friss adatok érkeztek a magyarok fizetéséről.
Igaz, nem okozott meglepetést.
Járhatatlan utak, balesetek, vonatkimaradás, BKK-problémák.
Nagy összegben kell finanszírozniuk a befektetőknek a kormányokat.
Izgalmakban most sincs hiány.
Több, az iparág számára kedvező jelölt is esélyes a posztra.
Az eszkaláció lépéskényszerbe hozta a honvédelmi minisztériumot.
Mi lesz a nyugdíjakkal?
Hogy látja a cég jövőjét az elnök-vezérigazgató?