Emelkedő trendet mutat a különböző típusú céges autólízing igénybevétele, többek között azért, mert egy tőkekímélő, pénzügyileg jól elszámolható szolgáltatásnak számít. A költségek mellett meghatározó szempontként jelenik meg a munkahelyek vonzóbbá tétele, a zöld technológiák elérhetősége, a szolgáltatások személyre szabhatósága, kombinálhatósága és a transzparencia. Mikor megoldás az operatív lízing? Hogyan választanak gépjárművet és kiegészítő szolgáltatásokat a különböző méretű vállalatok? A megnövekedett mobilitási igény hogyan szolgálható ki hatékonyan? Ilyés Pétert, az AutoWallis Csoport Mobilitási Szolgáltatások Üzletágvezetőjét kérdeztük.
wigo fleet márkanév alatt folytatja flottakezelési tevékenyégét az AutoWallis Csoporthoz tartozó Nelson Flottalízing. A márkanévváltással párhuzamosan az AutoWallis Csoport több mobilitási szolgáltatáshoz kapcsolódó tevékenységét egy vállalatban vonja össze a szinergiahatások hatékonyabb kihasználása és a magasabb ügyfélélmény érdekében. A lépéssel Magyarország első integrált mobilitási szolgáltatóját hozza létre az AutoWallis - írja közleményében a cég.
Az MHC Mobility Zrt.-t három éve vásárolta fel az új tulajdonos Mitsubishi HC Capital. Az új country managert Lauscher Andrást belülről nevezték ki, akinek vezetésével a flottakezelő vállalat sikeresen vette az akvizíció utáni "kötelező" lépéseket, mint márkaváltás, új ERP bevezetése és a menedzsment-erősítés. A Portfolio Business podcastjában többek között arról kérdeztük a cégvezetőt, hogy milyen kihívások érték őt és csapatát az átváltozás során.
Skálázhatóság, havidíjas költség, biztonság és fenntarthatóság, vagyis a felhőalapú szoftverszolgáltatások összes előnye jellemzi a céges laptopok és mobilok bérlésének egyre terjedő gyakorlatát. A konstrukciókat igénybe vevő vállalkozások naprakészen karbantartott, bármikor bővíthető vagy lemondható, modern flottával dolgozhatnak egy havidíjas szolgáltatás keretében, amelynek nem csak a mind komolyabb elvárásokkal rendelkező munkavállalók, hanem még a könyvelők is örülnek. A külföldön már terjedő megoldásról az idehaza piacteremtőnek számító INKI társalapítója és COO-ja, Kiss Károly beszélt a Portfolio-nak.
Fontos bejelentést tett az AutoWallis november elején, mikor közölte, hogy felvásárolja a magyar flottakezelői piac egyik legnagyobb szereplőjének számító Nelson flottakezelő üzletágát. Amellett viszont, hogy alapvetően egy erős, ismert, és magas eredménytermelő képességű vállalatról van szó, a tranzakció kiemelten fontos az AutoWallis hosszútávú stratégiájában, melynek keretein belül a régió meghatározó mobilitási szolgáltatójává kíván válni a cég. A flottakezelőpiacról, a Nelson-tranzakció részleteiről, és a jövőbeli lehetőségekről és tervekről beszélgettünk Antal Péterrel, az AutoWallis Csoport Kiskereskedelmi és Szolgáltatási Üzletágának igazgatójával.
Garázscégből nagyvállalat: 25 éves a Mercarius Flottakezelő
Az autóiparban tapasztalható csúszások a flottakezelőket sem kerülik el. A chiphiány és egyéb beszállítói problémák miatti gyártáslassulás következtében az, aki most rendel új autót, vagy frissítené a flottáját, azzal számolhat, hogy 2022-ben a legtöbb márkánál akár 6-9 hónapot meghaladó szállítási idővel kell kalkulálnia, de van olyan márka is, ahol 2023-ra igazolják vissza megrendelését, így jóval nagyobb rugalmasságra van most szükség az ügyfelek oldaláról is az ideális vagy átmeneti megoldások megtalálása érdekében. A finanszírozás ugyanakkor továbbra is rendelkezésre áll, olyannyira, hogy a legkisebb cégek is jól járhatnak a flottakezeléssel és az operatív lízinggel.
Az elmúlt év, a maga gazdasági csapásai mellett – korlátozások, karantén – több ígéretes trend többek között a digitális, érintésmentes megoldások gyorsabb beágyazódását is elősegítette – de általánosságban is arra sarkallta a vállalatokat, hogy felülvizsgálják működésüket. Az irodahasználat újraértelmezése, a home office térnyerése szinte minden szektorban változásokat hozott, azonban a mobilitás kérdése kevesebb figyelmet kapott, miközben a kihasználatlan céges autók hasonló érvágást jelentettek a vállalatoknak, mint az üresen kongó irodaterek. Az utóbbi években Budapest utcáin teret hódító közösségi autók üzemeltetői a vállalati szegmensben is működőképesnek látják ezt az üzleti modellt.
A biztonságos közlekedést számos szubjektív tényező befolyásolja, köztük a sofőr egyéni felelősségérzete, ébersége, és persze gyakorlottsága. A cégautós flották kiépülésével párhuzamosan ugyanakkor előtérbe került egy újabb, vezetésbiztonsági kérdés is: kié az autó? A közlekedési és flottakezelő cégek már erre is keresik a választ.
Az orosz támadások az áramtermelő kapacitások több mint felét megsemmisítették.
Már meg is van az időpont.
Donald Trump nem szórakozik, mondta a Fehér Ház sajtótitkára.
Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán konfliktus fejleményeivel.
Hogy reagáljanak a vámfenyegetésre?
Hol tart az AI-csata?
Egy biztos: az áthúzódó hatásban Virovácz Péter szerint nem bízhatnak.