Skálázhatóság, havidíjas költség, biztonság és fenntarthatóság, vagyis a felhőalapú szoftverszolgáltatások összes előnye jellemzi a céges laptopok és mobilok bérlésének egyre terjedő gyakorlatát. A konstrukciókat igénybe vevő vállalkozások naprakészen karbantartott, bármikor bővíthető vagy lemondható, modern flottával dolgozhatnak egy havidíjas szolgáltatás keretében, amelynek nem csak a mind komolyabb elvárásokkal rendelkező munkavállalók, hanem még a könyvelők is örülnek. A külföldön már terjedő megoldásról az idehaza piacteremtőnek számító INKI társalapítója és COO-ja, Kiss Károly beszélt a Portfolio-nak.
Fontos bejelentést tett az AutoWallis november elején, mikor közölte, hogy felvásárolja a magyar flottakezelői piac egyik legnagyobb szereplőjének számító Nelson flottakezelő üzletágát. Amellett viszont, hogy alapvetően egy erős, ismert, és magas eredménytermelő képességű vállalatról van szó, a tranzakció kiemelten fontos az AutoWallis hosszútávú stratégiájában, melynek keretein belül a régió meghatározó mobilitási szolgáltatójává kíván válni a cég. A flottakezelőpiacról, a Nelson-tranzakció részleteiről, és a jövőbeli lehetőségekről és tervekről beszélgettünk Antal Péterrel, az AutoWallis Csoport Kiskereskedelmi és Szolgáltatási Üzletágának igazgatójával.
Garázscégből nagyvállalat: 25 éves a Mercarius Flottakezelő
Az autóiparban tapasztalható csúszások a flottakezelőket sem kerülik el. A chiphiány és egyéb beszállítói problémák miatti gyártáslassulás következtében az, aki most rendel új autót, vagy frissítené a flottáját, azzal számolhat, hogy 2022-ben a legtöbb márkánál akár 6-9 hónapot meghaladó szállítási idővel kell kalkulálnia, de van olyan márka is, ahol 2023-ra igazolják vissza megrendelését, így jóval nagyobb rugalmasságra van most szükség az ügyfelek oldaláról is az ideális vagy átmeneti megoldások megtalálása érdekében. A finanszírozás ugyanakkor továbbra is rendelkezésre áll, olyannyira, hogy a legkisebb cégek is jól járhatnak a flottakezeléssel és az operatív lízinggel.
Az elmúlt év, a maga gazdasági csapásai mellett – korlátozások, karantén – több ígéretes trend többek között a digitális, érintésmentes megoldások gyorsabb beágyazódását is elősegítette – de általánosságban is arra sarkallta a vállalatokat, hogy felülvizsgálják működésüket. Az irodahasználat újraértelmezése, a home office térnyerése szinte minden szektorban változásokat hozott, azonban a mobilitás kérdése kevesebb figyelmet kapott, miközben a kihasználatlan céges autók hasonló érvágást jelentettek a vállalatoknak, mint az üresen kongó irodaterek. Az utóbbi években Budapest utcáin teret hódító közösségi autók üzemeltetői a vállalati szegmensben is működőképesnek látják ezt az üzleti modellt.
A biztonságos közlekedést számos szubjektív tényező befolyásolja, köztük a sofőr egyéni felelősségérzete, ébersége, és persze gyakorlottsága. A cégautós flották kiépülésével párhuzamosan ugyanakkor előtérbe került egy újabb, vezetésbiztonsági kérdés is: kié az autó? A közlekedési és flottakezelő cégek már erre is keresik a választ.
Egy felmérés eredményeit tette közzé az EY.
Több részlet is napvilágot látott.
Vegyes mozgások a világ tőzsdéin.
Harcos politikát folytatott a SEC élén.
Az eszkaláció lépéskényszerbe hozta a honvédelmi minisztériumot.
Mi lesz a nyugdíjakkal?
Hogy látja a cég jövőjét az elnök-vezérigazgató?