Az elmúlt két évtizedben robbanásszerűen megnőtt a közlekedési innovációk szabadalmainak száma, különösen a fenntartható hajtásláncok terén. A fejlődés élén néhány vezető ország áll, miközben a szabályozási környezet kialakítása kulcsfontosságú lesz a további technológiai áttörések megvalósításához.
Donald Trump döntése, miszerint 10%-osvámot vet ki a Kínából érkező importtermékekre, a teljes járműszektort érintheti. Bár az Egyesült Államokba érkező kínai gyártású autók aránya csekély, az autóalkatrészek és elektromosjármű-akkumulátorok terén már komolyabb hatásokkal számolhatnak a fogyasztók és a gyártók egyaránt – írja a CNBC.
2021-ben jelentették be, hogy akkumulátor szeparátor üzemet építhet Magyarországon az LG Chem és a Toray. A dél-koreai cég újra gondolhatja a beruházást, írja a Bloomberg.
Miközben Európában az elektromos autók értékesítési számai messze elmaradnak a várttól, addig Kínában ennek épp az ellenkezője a helyzet: tavaly a világon itt nőtt a leggyorsabban az elektromos járművek iránti kereslet, sőt, 2024-ben Kína már a globális elektromosautó-eladások több mint 60%-át adta. A kínai elektromosautó-ipar a 2012-es 13 000 darabos termelésről 2024-re 1,2 millióra nőtt, s a mintegy 100 kínai elektromosjármű-márka immár a világpiac 76%-át foglalja el. Tíz évvel ezelőtt, kis túlzással, Kínán kívül még senki ismert olyan autómárkákat, mint a BYD, Geely, Chery vagy Nio, de napjainkra ez is megváltozott. Mint oly sok esetben, ha Kínáról van szó, e folyamatok mögött is a kínai államot kell keresnünk.
A 2024 év végi számokhoz képest duplájára nőtt a hazai villamosenergia-tárolói kapacitás, ami 2026 végére akár a fél gigawattos beépített összteljesítményt is elérheti - közölte az Energiaügyi Minisztérium Facebook oldalán. A hazai akkumulátorok fontos szerepet kaphatnak a villamosenergia-rendszer kiegyensúlyozásában, amire azért van egyre nagyobb szükség, mert tavaly a hazai áramtermelés negyedét már a megújulóenergia alapú napelemek adták.
Folytatódik a harc a Kongói Demokratikus Köztársaságban, a lázadó fegyveresek a keleti nagyváros, Goma elfoglalása után most Bukavu felé törnek előre - számolt be az MTI.
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) 2024 második felében elvégzett vizsgálatai szerint minden mintavételezett lítium akkumulátorral működő eszköz – hangszórók, fülhallgatók, fejhallgatók és csavarbehajtók – biztonsági szempontból kifogásolhatónak bizonyult. A szabványoknak való meg nem felelés miatt hatósági eljárások indultak a magyar fogyasztók védelme érdekében.
Kigyulladt egy akkumulátor-tárolóegység a kaliforniai Moss Landing mellett található akkumulátorgyár területén, az incidens miatt evakuálták a környékbeli településeket – írja több amerikai lap.
Lezajlott a héten a technológiai innovációk apraját-nagyját felvonultató fogyasztói elektronikai kiállítás (CES) Las Vegasban, bemutatunk 10 terméket, amit különösen izgalmasnak találtunk.
Kína komoly előrehaladást ért el a lítiumföltárás terén, aminek köszönhetően már a világ második legnagyobb lítiumkészletével rendelkezik - közölte a természeti erőforrások minisztériuma alá tartozó kínai geológiai szolgálat szerdán.
A Wall Street-i bankok számára komoly dilemmát okoz az amerikai védelmi minisztérium legújabb döntése, amely a CATL-t, a világ legnagyobb elektromos járműakkumulátor-gyártóját felvette a kínai hadsereggel kapcsolatban állónak ítélt vállalatok listájára. Ez a lépés éppen akkor történt, amikor a cég Hongkong egyik legnagyobb tőzsdei bevezetését tervezi - jelentette a Financial Times.
Felszámolná a Panasonic Energy az amerikai gyártású akkumulátorainak kínai beszállító láncát - mondta a Panasonic Energy of North America elnöke Allan Swan a Reuters hírügynökségnek adott interjúban.
Az elektromos járművek akkumulátorainak ára több tényező együttes hatására jelentősen csökkent 2024-ben. Regionálisan az akkumulátorárak Kínában voltak a legalacsonyabbak, az Egyesült Államokban és Európában jóval magasabb átlagos árakat láthattunk, amelyek tükrözték a magasabb termelési költségeket és az alacsonyabb gyártási mennyiségeket. A várakozások szerint az akkumulátorárak csökkenése tovább folytatódik az előttünk álló években, érdemben növelve az elektromos autók iránti keresletet.
Csökkenő infláció, szolid gazdasági növekedés, jegybanki kamatcsökkentések, alapvetően jó befektetői környezet. Ez a külföldi elemzőházak és a hazai profi befektetők alapforgatókönyve 2025-re. De mi van, ha nem ez történik? Ha jön valami olyan esemény, ami borít mindent? Hazai alapkezelőket, elemzőket kértünk arra, hogy mondjanak olyan kis esélyű, de potenciálisan nagy hatású eseményeket (black swan event, fekete hattyú esemény), amik nagyon messze állnak az alapforgatókönyvüktől, de azért teljesen nem is zárhatók ki. Akkor hát jöjjenek a fekete hattyúk!
Nagy év végi hajrával több mint 4 millió autót adott el tavaly a BYD, amivel a világ legnagyobb autógyártói közé került be, ha csak az elektromos autók értékesítését nézzük, akkor már nagyon közel áll ahhoz, hogy éves szinten is verje a Teslát.
A Ford Motor több mint 20 ezer hibrid SUV-t hív vissza az Egyesült Államokban akkumulátorproblémák miatt. A visszahívás a 2020 és 2024 közötti Ford Escape és Lincoln Corsair járműveket érinti.
Így gondolkodhat Donald Trump?
Folyamatosan frissülő hírfolyamunk.
A BRICS-tagság felé fordul az ország az EU-csatlakozás elhúzódása miatt.
Steve Cohen borúlátóbbá vált az amerikai gazdaság kilátásaival kapcsolatban.
A magyar bankoknak lépniük kell!
Attól függ, mit nézünk.
Rossz hírek jöttek az iparból.