Újabb részletek derültek ki a Nyugat-Magyarországra tervezett szélerőműpark telepítésekről. A Győr-Moson-Sopron Vármegyei Kormányhivatal honlapjára kikerült – majd később levett – információk alapján 13 településen mindösszesen 45 szélerőmű épülhet. – írta meg a Telex.
A Portfolio értesülései szerint már korábban elkészült a tervezete annak, a Lantos Csaba energiaügyi miniszter által tavasszal még az idei évre beígért új lakossági pályázati konstrukciónak, amelyben kizárólag akkumulátoros energiatároló telepítéséhez szerezhetne támogatást a háztartások egy része. A pályázat megjelentetését feltehetően a források szűkössége is késlelteti, de akár még idén megtörténhet a bejelentése. Éppen ezért érdemes körbenézni, hogy Európa országaiban milyen pénzügyi támogatási eszközöket alkalmaznak annak érdekében, hogy ösztönözzék a háztartási akkumulátoros energiatároló rendszerek telepítését a lakossági napelemekhez kapcsolódóan. Ezek a programok ugyanis azt is előre vetíthetik, hogy itthon miket tartalmazhat a pályázat, amely elősegítheti a lakossági energiatárolók hazai elterjedését is.
A vállalatcsoport jelentős mértékben támogatja az Európai Unió dekarbonizációs céljait, de úgy véli, hogy ezek eléréséhez széles körű technológiai megközelítés szükséges – árulta el Steffen Hoffmann, a Bosch csoport észak- és kelet-európai regionális elnöke, valamint az Egyesült Királyságért és Írországért felelős ügyvezető igazgatója a Portfolio mobilitás jövőjére vonatkozó kérdésére. A Bosch hisz a technológiai semlegességben, ezért az elektromos hajtásláncok mellett a hidrogéntechnológiára és a szintetikus üzemanyagokra is nagy hangsúlyt fektet. Jól látható tendencia, hogy a kínai gyártók egyre magasabb minőségű termékeket kínálnak az uniós piacokon, de a Bosch nem tart a tisztességes versenytől. Ma már szinte alig van olyan autógyártó, beleértve a kínaiakat is, akikkel a Bosch ne működne együtt. A „helyben a helyiért" (local for local) megközelítés erősítésével a Bosch lerövidíti ellátási láncait. Mivel a vállalatcsoportnak Magyarországon erős bázisa van, így ebből a folyamatból a hazai szervezet is profitálhat.
A Nemzetgazdasági Minisztérium piacfelügyeleti ellenőrzés lefolytatását rendelte el. Az ellenőrzés célja a lítium alapú akkumulátorról működő villamos termékek laboratóriumi vizsgálata, a robbanásveszélyes eszközök kiszűrése. Az országos témavizsgálat során a tárca akkreditált Mechanikai és Villamos Laboratóriuma fül- és fejhallgatókat, hangszórókat és szerszámokat vizsgált.
Ma tartják a Hungarian Battery Week konferencia második napját, amelyen a fókusz az emobilitáson van. Az eseményen felszólalt Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter, aki értékelte az európai e-autó piac helyzetét.
A francia Renault tárgyalásokat folytat japán partnerével, a Nissannal egy megfizethető árú elektromos kisautó közös fejlesztéséről. A lépés célja, hogy felvegyék a versenyt a kínai konkurenciával, és gyorsabban tudjanak piacra dobni egy olcsó elektromos modellt. Az együttműködés a Renault Twingo modelljének elektromos változatán alapulna, írja a Reuters.
Az elmúlt egy év nehézségei ellenére sem kell temetni az elektromobilitást Európában - mondta az InfoRádiónak a Magyar Akkumulátor Szövetség ügyvezetője. Ami idén tapasztalható, az szerinte egy konszolidáció, ráadásul a nagy piacokon idén választás volt vagy lesz, és az elektromobilitás politikai napirendre kerülése szintén befolyásolja a piac alakulását.
Az Imec és európai partnerei egy hosszabb élettartamú, gyorsabban tölthető, biztonságosabb, olcsóbb és hatékonyabb szilárdtest-akkumulátort fejlesztett ki, amely minden téren veri a most használt lítium-ionos technológiát. A rendszer legnagyobb előnye, hogy a meglévő akkumulátorgyárakat könnyen át lehet alakítani az új eszközök gyártására.
A Debrecenben gyárat építő kínai akkumulátorgyártó, a CATL csütörtökön bemutatta első olyan akkumulátorát, amely a nagyobb hatótávolságú hibridekben használnak majd, írja a Reuters.
A német autipar versenyképességét és az elektromos járművek piacán zajló globális versenyt értékelte Olaf Scholz német kancellár egy új akkumulátor-újrahasznosító üzem megnyitóján. A kancellár optimista hangot ütött meg a német gyártók kilátásaival kapcsolatban, miközben elutasította az EU által tervezett védővámokat a kínai elektromos autókra.
Lassul az export Dél-Koreában és ez nem csak Ázsiának fontos. Dél-Korea a világkereskedelembe az egyik legjobban integrált ország, amely ráadásul magas hozzáadott értékű termékeket exportál. Amikor itt problémák jelentkeznek, az előbb-utóbb a világ többi részére is elér.
Európában nemhogy csökkent, hanem emelkedett az elektromos autók átlagos értékesítési ára az elmúlt években. Ebben fontos szerepet játszott az is, hogy a gyártók a nagyobb méretű, prémium elektromos autók irányába mozdultak el a profit érdekében ahelyett, hogy olcsóbb, szélesebb tömegek számára elérhető elektromos autókat gyártottak és értékesítettek volna. Ez a termékstratégia a jelek szerint mostanra megbosszulta önmagát, az árérzékeny vásárlók távol maradnak a szalonoktól. Az autógyártók viszont azelőtt, hogy elárasztanák a piacot az olcsóbb elektromos modelljeikkel, még megpróbálják felpuhítani a szigorú kibocsátáscsökkentési célokat.
A nyugat-szerbiai Loznicában több száz tüntető gyűlt össze szerdán, hogy tiltakozzon a Rio Tinto tervezett lítiumprojektje ellen. A demonstrálók szerint a fejlesztés súlyosan károsítaná a környezetet.
Az Európai Unió 2035-ös szén-dioxid-célkitűzését kritizálta a BMW vezérigazgatója a Párizsi Autószalonon. Oliver Zipse szerint a terv felülvizsgálatra szorul, hogy csökkentse az európai autóipar függőségét a kínai akkumulátor-ellátási lánctól, és jobban kihasználja a kontinens technológiai erősségeit.
Az európai napelem és akkumulátoros energiatárolás gyors fejlődése új lehetőségeket teremt mind a megújuló energia fejlesztőinek, mind az ipari és kereskedelmi fogyasztóknak, de egyúttal jelentős kihívásokkal is jár. A negatív áramárak megjelenése és a hálózati kapacitások szűkössége olyan problémák, amelyek befolyásolhatják az ágazat növekedését. Ezeknek a kihívásoknak a megoldása érdekében kritikus, hogy az ösztönző rendszereket helyesen alakítsák ki, és hogy a hálózati díjak olyan magatartást ösztönözzenek, amely támogatja a megújulók integrációját. – mondta Jan Osenberg, a SolarPower Europe Senior Policy Advisora a Portfolio Energy Investment Forumon.
Az Alteo saját beruházási tapasztalatai alapján az akkumulátoros energiatárolók beruházási/CAPEX-igénye egyetlen év alatt 40%-kal csökkent, és semmi garancia nincs arra, hogy ez itt meg fog állni. Biztos vagyok benne, hogy a napelemekhez hasonló, vagy még annál is nagyobb csökkenés itt is be fog következni - fogalmazott Fekete Csaba a Portfolio Energy Investment Forumon tartott előadásán Az Alteo üzletfejlesztési igazgatója, aki úgy véli, hogy más technológiák nagyon nehezen fognak labdába rúgni, hiszen ez már most is óriási mennyiségben áll rendelkezésre.
Öt katona került orvosi megfigyelés alá.
Nem fogják szó nélkül hagyni a dolgot.
Hogy látja a cég jövőjét az elnök-vezérigazgató?
Bindulhat a trükközés?
Európa versenyképességi mutatói mély válságról árulkodnak.