Az OTP Bank egyik legjelentősebb innovációja az elmúlt időszakban az új internet- és mobilbank, illetve az ezekhez kapcsolódó Digitális Szolgáltatási Szerződés (DSZ) volt. Az új szolgáltatásra már több mint 1 millióan regisztráltak.
A mobilbankot rendszeresen használók száma az elmúlt másfél év alatt megduplázódott, ezért a bank még jobban felgyorsította az új mobilbanki app fejlesztését is. Ennek köszönhetően az új OTP Mobilbank alkalmazásban elérhetővé válik minden olyan funkció, ami jelenleg a lakossági SmartBankban megtalálható. Mindez lehetővé tette, hogy márciustól a lakossági SmartBank szolgáltatást kivezesse a hitelintézet, és lakossági ügyfelei már csak az új mobilalkalmazást használják.
Ez a határidő tolódik most március 24-ére.
Vouszka Péter, az OTP Bank digitális csatornáinak szolgáltatásfejlesztésért felelős vezetője a Portfolio-nak elmondta, hogy intenzív ügyféltájékoztatást és kommunikációs kampányt folytatnak hónapok óta. A kivezetési periódus meghosszabbításával az újdonságokat lassabban elfogadó ügyfeleknek szeretnék kényelmesebbé tenni a váltást.
Az új OTP MobilBankban számos új pénzügyi funkcióval, technológiai megoldással találkozhatnak a bank ügyfelei, amelyek egyszerűbbé, kényelmesebbé teszik a napi pénzügyek intézését. A regisztráció egyszerű, mindössze néhány percet vesz csak igénybe. A regisztráció a legegyszerűbb módon a „régi” alkalmazásokból indítható el – SmartBank, OTPdirekt internetbank -, az OTP Bank honlapjáról, vagy az új mobilbanki alkalmazás letöltésével az App Store-ból és a Google Play-ből.
Elsőként az új Digitális szolgáltatásokra kell online szerződést kötni, ehhez a korábbi OTPdirekt internetbanki belépéshez szükséges adatokra van szükség: azonosító, számlaszám és jelszó. Az SMS-ben kapott kód segítségével ezt követően megadhatja email-címét és jelszavát, majd elolvashatja a Digitális Szolgáltatási Szerződést, és elfogadását követően véglegesítheti regisztrációját, mely után az új OTP InternetBank használhatóvá válik.
A Digitális Szolgáltatási Szerződés megkötése után az email-címmel és megadott jelszóval regisztrálhat az új MobilBankba is, melyhez még egy SMS-ben kapott kódot meg kell adni, majd létrehozható a PIN-kód az alkalmazás használatához. Ezt követően ezzel a kóddal, vagy biometrikus azonosítással léphet be az alkalmazásba. A teljeskörű használathoz és a QR-kód alapú jóváhagyáshoz a Beállításokban szükséges még aktiválni a mobilbanki regisztrációt.
Mi történik ezután?
A lakossági SmartBank kivezetését követően átmenetileg a bank lakossági ügyfelei továbbra is be tudnak majd lépni a korábbi alkalmazásba, de a belépést követően számukra már csak az új InternetBank- és MobilBank egyszerűbb, azonosított regisztrációja lesz elérhető az applikáción belül.A SmartBank kivezetésével a kártyafedezeti utalás funkció megszűnik, helyette az új alkalmazásban az azonnali átutalás funkció használható. Az internetes vásárlási tranzakciók jóváhagyására a SmartBank kivezetését követően már csak az új MobilBankban lesz lehetőség, ezért akik 2022. március 24-ig esetleg nem regisztrálnak az új appra, ezt követően SMS-ben és Telekóddal tudják csak jóváhagyni ezeket a tranzakciókat, mindaddig, amíg nem töltik le és regisztrálnak az új applikációra.
Az egyik legfontosabb változás, hogy az új OTP MobilBank felhasználói SMS-ek helyett azonnali, ún. push üzenetben (alkalmazásüzenetek) értesülhetnek a kártyás tranzakciókról, valamint a számláikon történt pénzmozgásokról.
Ezen kívül, push üzenetet kapnak az internetbanki belépés/tranzakciók jóváhagyáshoz is. Mobilbanki regisztráció esetén az internetes vásárlások jóváhagyásáról is push üzenetben értesülnek a felhasználók. Ezzel - a tervek szerint – a bank „élőbbé” teszi a kapcsolatot ügyfeleivel, gyakoribb belépésre ösztönzik őket a mobil- vagy netbankba, ahol hatékonyabban tudják értesíteni őket személyreszabott ajánlataikról.Az OTP Bank nem lakossági ügyfelei változatlanul tudják használni a SmartBank minden funkcióját.
A cikk megjelenését az OTP Bank támogatta.