A vagyon arányos profit a 2007-es 0.35 százalékról majdnem felére, 0.2 százalékra esett vissza 2009-re - a McKinsey adatai alapján. A tavalyi profit így mindössze a 2008-as szint háromnegyedét tette ki, miközben a válság előtti 2007-es nyereségnél jelentősen alacsonyabb volt. A McKinsey elemzőihez hasonló eredményre jutottak Scorpio Partnership szakemberei is, akik szerint a privát banki szereplők felének nyeresége, tavaly legalább 35 százalékkal esett vissza.
A költségcsökkentés azonban több időt vehet igénybe. A privát bankok költségei leginkább az értékesítéshez és marketinghez kötődnek, ezek szintje a válság ellenére sem csökkent. Ráadásul a privát bankok esetében kiemelkedően fontos területhez, az ügyfélkapcsolat-kezeléshez kötődő kapacitások leépítése elmaradt, köszönhetően az iparág jövőjével kapcsolatos optimista várakozásoknak. Bár Vandenberghe jövőre hatékonyabb költségcsökkentéseket vár, a válság előtti profit szintek még valószínűleg nem térnek vissza.
A McKinsey éves tanulmánya rámutatott, hogy 2009 a mélypontok éve volt egyéb szempontokból is, hiszen a profitok mellett a marginok és az új tőke bevonása is rekord alacsony szintre süllyedt a szektorban. Az elemző cég partnere, Frédéric Vandenberghe mindezt úgy értékelte, a visszaesés teljesen normális egy olyan iparágban, ahol nagyon szép idők voltak nagyon hosszú ideig. Ráadásul a bankok által kezelt eszközök értéke 10 százalékkal emelkedett, ám ez főként a hozamoknak és nem az új tőkének volt köszönhető.
Az a kevés tőkebeáramlás ami volt, az is az onshore privát bankoknál jelentkezett. Ez persze nem csoda, hiszen komoly politikai hadjárat indult az offshore bankok ellen, amely helyenként még tőkekivonást is eredményezett - Luxemburgból például az eszközök 5 százalékát vonták ki. Az onshore privát bankok jellemzően kevésbé rugalmas és alacsonyabb haszonkulccsal működnek, mint offshore társaik mivel főleg magasabb költségű, aktív portfólió kezelést végeznek, és a befektetőik is költségérzékenyebbek. A befektetők onshoreba vándorlása emiatt szintén profit csökkentő tényező.
A nyereségességet tovább rontotta, hogy a korábbi nagyobb díjjal futó termékeket egyre inkább alacsonyabb haszonkulccsal rendelkező termékek váltották fel. Míg a válság előtt a kockázatosabb, bonyolultabb termékek voltak népszerűek, a válság hatására visszaeső kockázatvállalási hajlandóság miatt, az alacsonyabb költségű, egyszerűbb, biztonságosabb termékek felé mozdultak a befektetők, ami a díjbevételek csökkenését okozta.