Üzlet

Mikortól nem vehetünk benzines autókat? Bemondott egy dátumot a Continental-vezér

Portfolio
2030 után a dízel és benzines motorok utolsó generációja fog az utakra kerülni, 2040 után pedig már elképzelhető, hogy befejeződik a benzines és dízelautók értékesítése - mondta Elmar Degenhart, a Continental vezérigazgatója.
Az nem újdonság, hogy jelentős változáson megy keresztül az autóipar: az elektromos autózás térhódítása megállíthatatlannak tűnik. Ahogy arról a Portfolio korábban beszámolt, az Európai Unióban és az EFTA jelentősebb személygépjármű-piacain 2018-ban összesen több mint 170 ezer új, tisztán elektromos személyautót (BEV) értékesítettek, ami közel 30 százalékos növekedés a 2017-es évhez képest, 2016-hoz viszonyítva pedig megduplázódott az értékesítések száma.

Európában, a tisztán elektromos személyautó-értékesítések piaci részesedése 1,5 százalék körül mozgott 2018-ban, köszönhetően az e-mobilitás szempontjából rendkívül kedvező szabályozói és gazdasági környezetnek. Az évek óta tartó dinamikus növekedési trendek eredményeként Európában már több mint 600 ezer tisztán elektromos személyautó közlekedik.

Magyarországon tavaly közel 1200 elektromos autó került forgalomba, 2019. február végére pedig már közel 4800 tisztán elektromos jármű rótta az utakat.

2030 után a dízel és benzines motorok utolsó generációja fog az utakra kerülni, 2040 után pedig már elképzelhető, hogy befejeződik a benzines és dízelautók értékesítése. 2050-től, ha minden jól megy, az utak és városok CO2 emisszió-mentesek lesznek - mondta Elmar Degenhart, a Continental vezérigazgatója, aki szerint kis és könnyűsúlyú járműveknél valószínűleg a teljesen elektromos meghajtás lesz a legjobb megoldás.

Mikortól nem vehetünk benzines autókat? Bemondott egy dátumot a Continental-vezér
Forrás: Continental
A szakember szerint a nehézgépjárművek esetén, amelyek rendszerint hosszú időn keresztül vannak úton és nagyobb távolságokat tesznek meg, az akkumulátor nem számít öko-hatékony választásnak, viszont az elektromos meghajtással kombinált ultra-tiszta dízel és tiszta benzines motorok már ma is hozzájárulnak a klímaváltozás elleni küzdelemhez.

Elterjednek az önvezető autók

Korántsem csak az elektromos autók térhódítása várható a jövőben. A Continental technológiai vállalat saját közlése szerint csak vezetést segítő rendszerekből több mint 2 milliárd euró értékben tervezi értékesíteni. Ez pedig jól jelzi, hogy egyre nagyobb teret hódítanak majd az önvezető autók.

Mikortól nem vehetünk benzines autókat? Bemondott egy dátumot a Continental-vezér
Elmar Degenhart, a Continental vezérigazgatója
Egy autónak körülbelül 18 érzékelőre van szüksége a részleges automata vezetéshez. A teljesen automata, vagy önvezetés esetén ez a szám harmincra emelkedik, a vállalat célja, hogy ennek megfelelően fejlesszen - közölték.

Szoftverfejlesztők nélkül nem megy

Degenhart szerint az elkövetkező években a szoftvereket érintő eladások tízszer nagyobbak lesznek, mint ma, épp ezért a jövőben még több fejlesztőre lesz szükség. A Continental jelenleg 245 ezer embert alkalmaz világszerte, ebből 49 ezer mérnököt, akiknek több mint harmada rendelkezik szoftverrel kapcsolatos szakértelemmel. Ezen kívül a vállalat saját globális szoftverakadémiáján csak 2019-ben több mint 2000 alkalmazott vesz részt továbbképzésen. 2022 végére a szoftver- és IT-szakértők száma a jelenlegi 19 ezerről 25 ezerre fog növekedni a cégnél.
RSM Blog

A HR hatása az M&A ügyletekre

Az emberi erőforrásokkal összefüggő kérdések és kockázatok megértése egy tranzakciós folyamat során általában a második legfontosabb lépés egy tranzakciós célpont értékelésekor. A H

Kiszámoló

Próbálj meg lazítani

A legtöbb ember fiatalkorában elkezdi a nagybetűs életet, tele mindenféle kívánsággal és vággyal, hogy minél több mindent megvehessen. Gyorsan rájön, hogy ha hitelből vásárol, nem kell vá

Kasza Elliott-tal

PepsiCo Inc - kereskedés

Folyamatosan keresek olyan osztalékfizetőket, amiket nem örök tartásra, hanem pár hónapos kereskedésre vennék meg. Azért osztalékfizetőket, mert ha nem jön be az elképzelésem és nem emelked

Holdblog

Egy szendvics hatása (?) a tőkepiacokra

Ne keressünk ott mintázatot, ahol nincs! Alakokat látunk a felhőkben, jelentést a csillagokban, emberi arcokat a Mars felszínén, de az elvetemültebbek még sátánista szövegeket is... The post Eg

Holdblog

New Yorkban nyafogunk

Óceánon innen és túl, podcastünk így is dúl. Jó szórakozást! Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours podcastek megtalálhatók a Spotify, YouTube, Apple Podca

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Megvan a nagy bérmegállapodás! Itt van, mennyivel nő a minimálbér és a garantált bérminimum

Vezető modellező/ pénzügyi modellező

Vezető modellező/ pénzügyi modellező
Agrárszektor Konferencia 2024
2024. december 4.
Graphisoft - Portfolio Construction Technology & Innovation 2024
2024. november 27.
Mibe fektessünk 2025-ben?
2024. december 10.
Property Awards 2024
2024. november 28.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Kiadó modern irodaházak

Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.

Díjmentes előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Ez is érdekelhet
dunaferr dunaujváros