
A céges autó eddig jellemzően azoknak a munkavállalóknak a kiváltsága volt, akiknél a céges költségvetés engedte az autó magasabb (havi, éves) költségeinek térítését, hiszen az autóbérlet vagy lízingdíjak akár a havi több 10 illetve 100 ezer forintos összeget is elérhetik. Ez pedig jóval meghaladta az átlagos munkavállalói juttatási keretet. A covid-időszak miatt azonban fontos igénnyé vált, hogy a munkatársak biztonságosan közlekedhessenek, amire az autóhasználat jó megoldás. Azonban a korona-válság azt is magával hozta, hogy
az elnéptelenedett irodákhoz hasonlóan a céges flották is jelentősen veszítettek kihasználtságukból, az otthonról dolgozó munkatársak autói a garázsban rostokolnak, miközben a költségeket – biztosítás, garázshely – változatlanul fizeti a cég.
„Az irodákhoz hasonlóan, a céges autóflották is kihasználatlanul álltak az idei év nagy részében, ami egy olyan külső kényszerként nehezedik a cégekre, amely előmozdíthatja a carsharing szolgáltatások térnyerését a nagyvállalatok körében” – mondta a Portfolio-nak Mega Sára, a GreenGo key account menedzsere, aki szerint az elmúlt években ugyan sok nagyvállalat nyitott a szolgáltatás felé a társadalmi felelősségvállalás és a zöldülés jegyében, de ehhez most erős gazdasági szempontok is társultak.
Az elsősorban a fővárosban egyre népszerűbbé váló közösségi autómegosztók szolgáltatásait ugyanis másodperc vagy percalapon is igénybe lehet venni. Ráadásul a szolgáltatók különböző céges konstrukciókat is kínálnak, hogy az egyszemélyes vállalkozásoktól kezdve a több ezer főt foglalkoztató nagyvállalatokig minden igényt kielégítsenek. A GreenGonak például jelenleg több száz vállalati ügyfele van, a portfólió nagy részét a kkv-k teszik ki, de egyre több nagyvállalat is bekerül a partnerek közé.

Az elektromos autómegosztó szakembere ugyanakkor azt is hozzáteszi, hogy bár a nyugati országokban már az sem elképzelhetetlen, hogy felső – és középvezetői körben is használják ezeket a szolgáltatásokat, addig Magyarországon fontos szimbólum a céges autó egy pozíció mellé. Azonban a pool car vagy kulcsos autó helyett ideális és költséghatékony megoldás lehet a carsharing.
Van-e elég szabad autó?
Ehhez viszont az kell, hogy a cégek környékén mindig legyen elérhető szabad autó. A nagyvállalati igények kiszolgálására azonban nem az elérhető autók számának növelése a megoldás, hanem a rendszer optimalizálása.
Annak nem lenne értelme, hogy a céges partnereinknek dedikált autókat adjunk, amiket más nem tud használni, hiszen ez az egész carsharing szemlélettel menne szembe. Viszont hamarosan egy olyan fejlesztésünk jön, amivel biztosítani tudjuk, hogy mindig legyen GreenGo az ügyfél irodájának, telephelyének környékén
– tette hozzá Mega.
A GreenGo nagyvállalati csomagjainak első két hónapja tesztidőszak, ami alatt elköteleződés nélkül ki lehet próbálni a szolgáltatást. Ezután egy 10 hónapos, határozott idejű szerződési konstrukció lép életbe havi előfizetési díjjal, ami teljes egészében levezethető. A választott havi előfizetési díj mértékétől függ, hogy a cég milyen percdíjakon tud greengózni abban a hónapban - minél nagyobb előfizetést választ, annál kedvezményesebb percdíjakhoz jut.
A munkavállalóknak magánszemélyként kell online szerződniük, amire a károkozásokkal/közúti bírságokkal kapcsolatos egyetemleges felelősség miatt van szükség. Ezután a cég által kijelölt adminisztrátor hozzárendeli a privát fiókot a céges szerződéshez. Az online adminisztrációs felületen többek között azt is be lehet állítani, hogy az egyes munkavállalók melyik napon, milyen idősávban tudjanak bérlést indítani, például hétköznap reggel 8 és délután 6 között.
Ha egy felhasználónak van lehetősége privát és céges utazásokat is indítani, akkor minden bérlés előtt választania kell, hogy milyen célra használja a szolgáltatást. Céges használat esetén a bérlés hozzáadódik a havi, céges összesítő számlához, míg magánhasználatot követően a magánszemély nevére állítják ki a számlát és az ő bankkártyáját terhelik.
Költséghatékony megoldás
A garázsban várakozó saját autónál aligha van kényelmesebb megoldás, de költségesebb sem sok, főleg a jelen környezetben, amikor mérsékelt kihasználtság mellett, változatlan költséget fizet a cég.
Az elektromos közösségi autók esetében viszont a céget nem terheli:
- beruházási költség
- amortizáció
- a lízingdíj
- cégautó adó
- fenntartási költségek (üzemanyag, szervizelés, biztosítás)
- mindennapos adminisztráció az autóhasználathoz kapcsolódóan
- parkolási költség
Adómentes béren kívüli juttatás
A vállalatoknak a legtöbb cafeteria elem után adózniuk kell, a legnépszerűbb cafeteria elemek közül a SZÉP-kártya 2019 óta egyedüliként tarthatta meg kedvezményes adózását (15% SZJA és 17,5% szociális hozzájárulás). Azonban a jelenlegi jogszabályi környezet lehetővé teszi, hogy az autómegosztó szolgáltatások a dolgozók magánhasználatára adómentes természetbeni juttatásnak minősüljenek.
A GreenGo vállalati ügyfelei például a saját online adminisztrációs felületükön keresztül bármikor vásárolhatnak különböző címletű kuponokat, amiket aztán az alkalmazottak a saját, privát GreenGo fiókjukban tudnak beváltani és leautózni. Amennyiben a kuponokat a munkáltató a dolgozóinak béren kívüli juttatásként adja, azután nem kell adóznia.
Ha a vállalat munkabérben szeretne adni nettó 10 ezer forintot a dolgozónak, amit ő aztán utazásra költene el, akkor ezért együttesen 17 595 Ft-ot fizetnének ki. Ha azonban ezt a 10 ezer forintot GreenGo kuponban adják, akkor megspórolják a magánszemélyt és céget érintő adókat, ebben az esetben 7595 Ft-ot
– szemlélteti a helyzetet a GreenGo munkatársa.
A kuponokat a megvételtől számított 1 évig lehet beváltani és a beváltástól számított 1 évig lehet felhasználni a kapott összeget. Mivel a cég veszi a kuponokat, de magánszemélyként használják fel őket, ezért a céget semmilyen felelősség nem terheli a bérlésekkel kapcsolatban.
A cikk megjelenését a GreenGo támogatta.
2200 milliárdnyi részvénnyel a zsebükben várták a magyarok a piaci esést
Hoztunk pár érdekességet.
Napokra megszállják Washingtont az európai képviselők
Újabb fronton bocsátkozik tárgyalásokba az EU, hogy még több ponton puhítsák az amerikai törvényhozás tagjait.
Újra drágult a magyar cégeknek az áram, miközben olcsóbb lett a gáz – Ez meg hogyan lehetséges?
Látványos ábrákat mutatunk a keddi konferencia előtt.
Forronganak a gazdasági szereplők és váratlanul Trump is megszólalt – Hétfői híreink a vámháborúról
Mi történik Trump vámjainak bejelentését követően?
Zsiday Viktor: Arcátlan követelések, amikből lehet engedni
Donald Trump tárgyalási stratégiáját könyveiből ismerhetjük: arcátlan és lehetetlen követelésekkel kell föllépni, amiből bőven lehet engedni, hogy utána a másik oldal egy számára kedvez
Hibás adatszolgáltatás gyors korrekciója: Egy NAV-ellenőrzés tanulsága
Az adóellenőrzések során a NAV gyakran tár fel olyan adminisztratív hibákat, amelyek kijavítása kulcsfontosságú a szankciók elkerülése és a megfelelés biztosítása érdekében. Az alábbia
A magyar nagyravágyás természetéről
Mi magyarok mindig a pohár üres felét vesszük észre. Ha valamiben nem vagyunk az élen, kudarcként éljük meg. Mi lehet ennek az oka? Hogyan lehet hasznunkra ez az önmarcangoló hozáállás? Krit
A pénzügyi szorongásról
Vámok, várható infláció, közelgő recesszió - röviden ez várhat az amerikaiakra Donald Trump elnöksége miatt. Több kutatás is megállapította, hogy a pénzügyi bizonytalanság szorongást ok
Balásy Zsolt: Árolcsósítók
Hadd kezdjem egy szovjetkori városi legendával, amit biztos sokan ismernek, de úgy tűnik, sokan el is felejtettek. A már enyhülő kommunista párt bizottságot küldött Londonba,...
The post Balásy
"Felszabadulás" helyett Pánik Napja? Így fektess most be!
Trump új vámtarifái megrázták a tőzsdéket, növelve a gazdasági bizonytalanságot. Sokan pánikolnak, de valószínűleg erre neked semmi okod nincsen. Elemezzük a kockázatokat és megmutatjuk, m
Csendes gyilkosok: a környezetszennyezés kevésbé látványos formái
Ha környezetszennyezésről beszélünk, alighanem elsőre égig érő szeméthalmokra, vagy széntüzelésű erőművek kéményeiből gomolygó füstre gondolunk. Pedig a környe
Ez egy kemény adás (HOLD After Hours)
E héten eltemetjük és megmentjük a dollárt, valamint életviteli tanácsokat is osztunk Szabó Dáviddal. Jó szórakozást! Milyen platformokon találjátok még meg? A HOLD After Hours...
The post E


- Megtörténhet az elképzelhetetlen Amerikával Trump miatt – aggódnak a hitelminősítők
- Amiről senki sem beszél: még az állampapírokon is bukhatsz nagyot – mutatjuk, hogyan kerüld el
- Amerika nagy háborúja árnyékában emelkedhet ki egy új globális szuperhatalom
- Trump bontókalapáccsal esett a világrendnek, a legnagyobb árat az USA fizetheti
- Százezreket hagynak veszni a magyarok minden évben: heteken belül igényelned kell, ha nem akarsz lecsúszni az ingyenpénzről
Tőzsdei túlélőtúra: Hogyan kerüld el a leggyakoribb kezdő hibákat?
A tőzsdei vagyonépítés során kulcsfontosságú az alapos kutatás és a kockázatok megértése, valamint a hosszú távú célok kitűzése és kitartó befektetési stratégia követése.
Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?
Első lépések a tőzsdei befektetés terén. Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?
Bod Péter Ákos: az eddig ismert kereskedelmi rendszernek vége
Az egyetemi tanár, ex-jegybankár a Checklistben értékelte Trump legújabb vámjait.
Bőven van még tartalék a magyar agráriumban, a számok viszont nem ezt tükrözik
Hogy tudunk-e még versenyezni a lengyel vagy a nyugat-európai agrártermékekkel, az is kiderül az Alapvetés podcast új műsorából.
Harmadik ciklusára készül Donald Trump? Ez lehetséges?
Beindult a jogi csűrés csavarás.
Kiadó modern irodaházak
Az iroda ma már több, mint egy munkahely. Találják meg most cégük új otthonát.