A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) partnerségében, valamint az Európai Unió és a Magyar Állam társfinanszírozásával 3,6 millió euróból valósul meg az Interreg Central Europe Program keretében a Social(i)Makers projekt, amelynek célja, hogy gyakorlati tudás átadásával társadalmilag hasznos ötleteket karoljon fel. A projekt eredményeképpen átfogó, társadalmi innovációkat támogató stratégia készül, a cél, hogy létrejöjjön egy közép-európai társadalmi innovációs hálózat, melynek tagjai elkötelezettek a fenntartható társadalmi fejlődés iránt.
A 7 országot (Ausztria, Olaszország, Magyarország, Lengyelország, Németország, Szlovákia, Szlovénia) összefogó nemzetközi partnerség 2018 nyarán kezdte meg a közös munkát, Magyarországon a projekt a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásának kihívásaira fókuszált. A szakemberek által kidolgozott módszertan alapján a szervezetek képessé váltak arra, hogy kidolgozzák foglalkoztatás-fókuszú társadalmi hatásmérési rendszerüket és azt a mindennapi működésük során is alkalmazzák.
A BKIK keddi sajtótájékoztatóján Sulyok Tamás, a Social(i)Makers projekt szakértője elmondta, a társadalmilag hasznos vállalkozások, akikkel többek között ő is foglalkozott, többnyire a civil szférában tevékenykedek, szakmailag fontos munkát végeznek, de átlagosan 20% alatti az üzleti tevékenységből származó bevételük, gyenge a finanszírozási hátterük, nagyrészt állami támogatásokból, pályázatokból működnek.
Sulyok elmondta, épp az üzleti működést tudja segíteni a BKIK, méghozzá azáltal, hogy a különböző programok, projektek keretében konkrét üzleti lehetőségeket tud biztosítani a kamara a megfelelő kapcsolati háló kiépítésével.
Harsányi Mónika, a BKIK Projektmenedzsment Iroda irodavezetője elmondta, a BKIK direkt módon nem tud a finanszírozásban segíteni a cégeknek, de a kamara által szervezett képzések, rendezvények, programok lehetőséget biztosítanak, hogy a vállalkozások akár potenciális nemzetközi partnerekkel, vagy befektetőkkel találkozzanak.
Címlapkép: Getty Images