Május 25-e, vagyis az unió adatvédelmi rendeletének élesbe váltása után minden egyes felhasználó adatait már a kezdetektől nagyon bizalmasan és célhoz kötötten szabad csak kezelni. Emiatt kevésbé lesznek hatékonyak a Google hirdetései, ami az eredményekre is kihatással lesz.
A Deutsche Bank elemzői egy hipotetikus esetet hoztak fel példaként. A Google bevételeinek mintegy harmada érkezik Európából, a GDPR miatt azonban az európai felhasználók kb. 30 százaléka nem fogja május 25 után megosztani adatait a Googlelel. Ez a Deutsche Bank elemzői szerint 20 százalékkal csökkentheti a Google hirdetéseinek hatékonyságát, és ezáltal 2 százalékkal, mintegy 9,3 milliárd dollárral csökkenheti a Google anyavállalatának bevételét.
Az adatvédelmi hatóságok ráadásul korábban nem látott mértékű, akár a bevételek 4 százalékára, 20 millió euróra rúgó bírságokat is kiszabhatnak, ha egy adatokat kezelő cég visszaélést követ el, vagy hanyagul jár el.
(Business Insider)