Ennél jóval frissebb budapesti fejlesztés a közbringarendszer, a Bubi, ahol a kerékpárokba szerelt eszközökkel követik nyomon, hogy hol vannak a biciklik, melyik tárolóban mennyi van, és honnan hova kell átvinni kerékpárokat, hogy egyik dokkoló se ürüljön ki. A fővárosban működő Futár utastájékoztató rendszer szintén az IoT trendbe illik bele, de például olyan megoldás is működik Magyarországon, amely érzékeli, ha egy busz közeledik egy rendőrlámpához, és zöld jelzést ad neki, ezzel is előnyben részesítve a közösségi közlekedést az autósokkal szemben.
Külföldön is izgalmas megoldások működnek, amelyekkel nem lenne rossz akár Magyarországon is találkozni. Ilyen például az a madridi parkolási rendszer, amely egy okostelefonos appal működik, igaz, egyelőre csak a pilot zajlik. Az appon keresztül le lehet kérdezni, hol vannak éppen szabad parkolók, a legközelebbit feldobja az alkalmazás, és ha tetszik, akkor le is foglalhatjuk. Ezután ide is kalauzolja az autóst az app.
A témában eddig megjelent cikkeink: Az egyik nagy amerikai távközlési cég, a Verizon pedig egy olyan mobilapp bevezetését tenné lehetővé, amely értesítést küld a mobilra, ha egy busz hamarosan a közeli megállóba érkezik. De alternatív tömegközlekedési utakat is javasol, sőt, akár a felhasználó naptárjába rögzített adatok alapján tervez meg és ajánl fel egy utazást. A IoT témában készített tanulmányukban szerepel az alábbi ábra is, amely megmutatja, hogy a közlekedés területén évente közel 50 százalékkal nő a hálózatba kapcsolt eszközök száma.
A még távolabbi jövőben pedig a közlekedést alapjaiban átformáló IoT megoldás körvonalazódik: amikor önvezető autók cirkálnak az utakon. A Tesla és a Google már javában teszteli a saját megoldásait élesben is az utakon. De egyelőre nem csak pénz kérdése, hanem súlyos szabályozói kérdés is, hogy mikor vezetik be az emberi beavatkozás nélküli, csak a szenzorok és automatizmusok összhangjára épülő vezetést a világon.
A cikk megjelenését a T-Systems Magyarország támogatta.