A legolcsóbb abroncsok szegmensében mért nagy növekedés mögött nem csupán az eladások megugrása áll, hanem gyártói oldalon az is hatást gyakorolt a statisztikákra, hogy az eddigiekben nem mért kínai importból származó eladásokat fokozatosan olyan márkák értékesítése váltotta fel, amelyek egy-egy nagyobb gyártóhoz tartoznak és így a hazai forgalomban könnyebben mérhetővé váltak
- mutatott rá Rábai Dániel, a Continental Hungaria Kft ügyvezetője.Ha több évre tekintünk vissza, elmondható, hogy az idei év első felében a magyar piac megközelítette a 2008-as szintet
- fűzte hozzá Rábai Dániel.A 2015-ös nyári szezon kezdetének a tavalyi évhez képest jelentős (2-3 hét) csúszása után a nyári hónapok kereskedői értékesítése a tavalyinál kedvezőbben alakult. A kereskedők enyhén növekvő értékesítésről számoltak be, nyári abroncs készleteik jellemzően az ilyenkor szokásos szintre csökkentek.
Az okok arra vezethetők vissza, hogy a reálbérek növekedése, a háztartások kiadásainak kedvező alakulása és a csökkenő benzinárak hatására növekvő üzemanyag-fogyasztás egyértelműen pozitív vásárlói környezetet teremt a gumiabroncs végfelhasználói piacon
- mutat rá a Continental Hungaria Kft. ügyvezetője.A nyári abroncsok tekintetében az idei év első felében a Budget szegmens 7,3%-kal, a Quality szegmens pedig 10,5%-kal bővült, miközben a Prémium szegmens 7,8%-os csökkenéssel zárta a félévet, így összességében 3,4%-al nőtt a forgalom a gyártói oldalon. A szegmenseken belüli kategóriákat vizsgálva, látható, hogy a kistehergépkocsi abroncsok kategóriája 4,9%-kal, a személyautó abroncsok kategóriája 3,2%-kal növekedett, míg a SUV kategória tartotta a tavalyi szintet.