Bo Andersson elmondta, a Lada európai forgalmazásának jelenleg az a fő akadálya, hogy még nem találták meg a megfelelő partnereket. Közölte, hogy "az új magyar és a cseh importőrökkel már aláírtuk a szerződést". Hozzátette, hogy az egész világon bővíteni akarják a forgalmazói hálózatot, "legyen inkább kisebb, de szervezettebb".
Az orosz autógyár vezetője azt is elárulta, hogy a Ladákat az európai piaci terjesztés érdekében módosították, egyebek között javítottak biztonsági szintjükön, különös tekintettel a gyalogosok védelmére. Ugyancsak takarékosabbak lettek az Euro 6-os motorral felszerelt kocsik.
Az AvtoVAZ Németországba, Nagy-Britanniába és Olaszországba is az első között akar exportálni, de az ottani forgalmazókat még nem találták meg.
Az AvtoVAZ 2014-ben mindössze 1500 autót értékesített külföldön. A cég szeptemberben kezdi meg a vadonatúj modell, a WTCC futamain egyre jobb teljesítményt nyújtó Vesta utcai változatának sorozatgyártását, amelyből a szedánon kívül ferde hátú(hatchback) és hobbi terepjáró (crossover) modellek is legurulnak majd a gyártósorról.