Üzlet

A flottaértékesítés mozgatja a gépjármű piacot

Portfolio
A pangó gépjármű-finanszírozói piacon a flottacégek forgalmának fellendülése az év eleje óta töretlen: a növekmény 30 %-os az előző év első félévéhez képest. Magyarországon az eladott új autók körülbelül 70 %-a céges vásárlás, és ezeknek 25 %-a flottakezelt autó. A finanszírozás speciális pénzügyi vonzatai mellett a csoportos vásárlás előnyeire egyre szélesebb vállalati kör épít.
Áttörés következett be a flotta-finanszírozási piacon, hiszen amíg korábban elsősorban a nemzetközi tulajdonban lévő nagyvállalatok láttak lehetőséget a konstrukcióban, az idén a magyar tulajdonú kis- és középvállalkozások is megjelentek a vevői oldalon. A lakossági vásárlások számának drasztikus visszaesése mellett ennek a jelenségnek köszönhető, hogy a teljes új gépjármű finanszírozási piacon belül jelentősen nőtt a flotta-finanszírozás aránya, és mára eléri a 40 %-ot.

"A flottabérlet figyelembe veszi a kis- és középvállalatok saját erejét, és ehhez mérten reális költségterhet jelent. Ennek köszönhető, hogy a kkv-szektorban is terjed ez a finanszírozási konstrukció" - hangsúlyozta Anderle Ádám, a Lombard Lízing Csoport vezérigazgató-helyettese.

Amíg Nyugat-Európában akár a 70 %-ot is meghaladja a vállalati gépjárművek penetrációja, ez az arány Magyarországon nem éri el a 10 %-ot. A vevők az elmúlt 15 évben elsősorban nemzetközi cégek magyarországi leányvállalatai voltak, ám 15 év elteltével a hazai piacon is bekövetkezett a fordulat: a kis- és középvállalkozások is nyitottak a lízingfinanszírozás és a flottakezelés szolgáltatások felé. A hazai piacon a tipikus flotta ügyfél 50-60 autóval, a kisebb cégek 15-20, a nagyok viszont 150-200 autóval rendelkeznek.

"A finanszírozóknál elérhető konstrukciók 30 és 150 autó esetén is hasonlóak, így a vállalkozások a csökkenő adminisztratív terhek, a tervezhető költségek, illetve az üzemeltetési kockázatoktól való szabadulás miatt választják a flotta bérletet" - hangsúlyozta Horváth Péter, a Lombard Lízing Csoport flotta-finanszírozási üzletágvezetője.

Ezen szempontokon kívül a flotta-finanszírozás számos adminisztratív előnnyel jár: nincs szükség tárgyieszköz-nyilvántartásra, valamint a szerviz számlák ellenőrzésére, feldolgozására sem, és a szállítók tendereztetése sem a vállalkozás feladata. A flotta cég a jelenlegi piaci helyzetben már 10-15 autó esetén is árelőnyt tud elérni. A flotta lízing esetén a lakossági ügyfelekre érvényes 20 %-os kötelező önerővel szemben a jellemző mérték 10 %, de akár 0 % is elérhető. Az átlagos futamidő a nagyobb cégek esetén 3-4 év, a Lombard portfóliójának 80-85 %-a ebbe a körbe tartozik. A hazai kkv-k esetén a jellemző futamidő 4-5 év.

A nagyvállalati kör számára a flotta-finanszírozás a hitelezési kockázat minimalizálása, a kis- és középvállalatok számára pedig a kedvező finanszírozási konstrukció miatt éri meg elsősorban. A finanszírozók az árat jellemzően a vállalkozások bevételeihez szabják, ha az ügyfelet kockázatosnak ítélik, inkább a fedezet arányát emelik meg. A flottaszerződést kötő vállalatok - mérettől függetlenül - tudatosak a márkaválasztáskor, és elsősorban a megbízható európai személy- és kishaszon járműveket választják. A döntést az is befolyásolja, hogy melyik importőr mekkora figyelmet tulajdonít ennek a szegmensnek. A tipikus flottaautók Magyarországon elsősorban az alsó középkategóriába tartoznak - Németországban például eggyel magasabb ez a kategória -, ilyenek a Ford Focus, az Opel Astra, a Renault Megane, vagy a Skoda Octavia.
ChikansPlanet

Hogyan zöldül az égbolt?

A légiközlekedési iparág jelentős környezeti lábnyoma régóta ismert. Ahogy a közvélemény egyre tudatosabbá válik az éghajlatváltozással kapcsolatban, úgy nő az igé

Kiszámoló

Akkor inkább jobb nem kockáztatni

A tegnapi cikkben megjelent grafikon, ami a Nasdaq index változását mutatta az elmúlt 25 évben, ez sokaknak nagy újdonság volt. Erről az ábráról van szó: Ha a legrosszabbkor, a dotkom lufi tete

KonyhaKontrolling

A gazdagság szintjei

A meggazdagodás mindenkinek mást jelent, de a mai bejegyzésben szeretném feltárni a különböző szintjeit. Természetesen a szintek közt is van átfedés és átválthatóság, de ez az alapmodellt

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Melyik befektetési alapot válasszuk 2025-ben?
Property Warm Up 2025
2025. február 20.
Green Transition & ESG 2025
2025. március 6.
Biztosítás 2025
2025. március 4.
Agrárium 2025
2025. március 19.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Díjmentes előadás

Tőzsde kezdőknek: Hogyan ne égesd el a pénzed egy hét alatt!

Előadásunkon bemutatjuk a Portfolio Online Tőzsde egyszerűen kezelhető felületét, a számlatípusokat és a gyors kereskedés lehetőségeit. Megismerheted tanácsadó szolgáltatásunkat is, amely segít az első lépések megtételében profi támogatással.

Díjmentes előadás

Divat vagy okosság? ETF-ek és a passzív befektetések világa

Fedezd fel az ETF-ek izgalmas világát, és tudd meg, miért válhatnak a befektetők kedvenceivé!

Ez is érdekelhet
usa-kína-mesterséges intelligencia-nvidia-tiktok