- a kormány egyetért a Szeged-Rendező-Röszke-országhatár vasúti pálya és biztosítóberendezés korszerűsítését, valamint a szakasz villamosítását magában foglaló fejlesztéssel
- a Szeged-Szabadka-Baja vonal kialakításának koordinációjáért felelős kormánybiztos és egyéb magyar illetékesek bevonásával le kell folytatni a Szeged-Szabadka vasútvonal fejlesztésének megvalósítása érdekében a szükséges egyeztetéseket a szerbiai illetékes intézményekkel és szervezetekkel;
- felhívja az illetékes magyar döntéshozókat, hogy a MÁV Zrt. útján gondoskodjanak az 1. pont szerinti fejlesztés - európai uniós forrásokból történő támogatást is lehetővé tevő - feltételes közbeszerzési eljárásának lefolytatásáról, és annak eredménye alapján készítsenek előterjesztést a Kormány részére a finanszírozásról való döntés érdekében. Utóbbi feladat, azaz a feltételes közbeszerzési eljárás tekintetében 2020. március 31. a feladat határideje.
A fenti határozat alapján tehát a kormány egyelőre abban gondolkodik, hogy a Szeged-Szabadka vasútvonal magyar szakaszának, azaz az országhatárig történő fejlesztéshez vonna be uniós forrásokat, ami egyáltalán nem elképzelhetetlen. Igaz az Integrált Közlekedési Operatív Programban (IKOP) már erőteljes a túlvállalása a 7 évre rendelkezésre álló uniós forrásoknak (június eleji számításaink szerint 144%-os volt), így elképzelhető, hogy egyéb lehetőségekből gondolkodik majd a kormány (vagy a 2021-2027-es ciklus terhére, vagy még a mostani ciklusban a Connecting Europe Facility keretből, esetleg még erőteljesebben túlvállalja az IKOP keretét).