Gergely András

Kapcsolatfelvétel
Cikkeinek a száma: 100
Videó: így lesz a csirketrágyából elektromos áram – a Szarvasi Biogázüzemben jártunk

Videó: így lesz a csirketrágyából elektromos áram – a Szarvasi Biogázüzemben jártunk

A Mol tavaly nyáron vásárolta meg a Szarvasi Biogázüzemet, ahol évente 110 ezer tonna húsipari hulladékot, szerves trágyát és mezőgazdasági mellékterméket dolgoznak fel, amelyből 12,5 millió köbméter biogázt, illetve villamosenergiát állítanak elő. Mi az a szubsztrátum, hogyan alakul át a csirketrágya elektromos árammá, és mit kezd az üzem a gyártás során keletkező melléktermékkel, egyáltalán hogyan illeszkedik az új tevékenység a Mol stratégiájába? A Portfolio stábja Szarvason járt, ahol mindezekre megkaptuk a választ.

Szinte csak külföldi piacra termel a dél-somogyi cég: Új-Zélandra is jut a termékeiből

Szinte csak külföldi piacra termel a dél-somogyi cég: Új-Zélandra is jut a termékeiből

Kevés olyan hazai tulajdonú családi vállalkozás van, amelyik gyakorlatilag csak az exportpiacokra termel, a fémipari felületkezeléssel és acélszerkezetek gyártásával foglalkozó Ferrokov Kft. viszont közéjük tartozik. Hosszú évek kitartó munkája volt, míg olyan globális nagyvállalatok közvetlen beszállítói tudtak lenni, mint például a General Electric, és a különböző termékeiket kis túlzással a világ minden pontjára szállítják. A folyamatosan változó környezetre mindig időben tudtak reagálni, és a KKV-k életében törvényszerűen jelentkező legnagyobb kihívást, a menedzsmentépítést is meglépték. A vállalat finanszírozása a klasszikus hitelezési tevékenységen túl komoly treasury szakértelmet is kíván, amit pénzügyi partnerük, az MBH Bank nyújt számukra. Talián Bálintot, a Ferrokov Kft. ügyvezetőjét és Lantos Dánielt, az MBH Bank kiemelt ügyfélkapcsolati szakértőjét arról kérdeztük, hogy milyen kihívásokat tartogat a piac azoknak a vállalatoknak, amelyek az exportpiacokban gondolkodnak, milyen finanszírozási megoldások segíthetik a piacra lépést, és milyen tanácsaik vannak azoknak a cégvezetőknek, akiket sokadszorra is visszautasít egy külföldi megrendelő.

A hidrogén lehet a válasz az egyre kritikusabbá váló energiatárolási hiányosságokra

A hidrogén lehet a válasz az egyre kritikusabbá váló energiatárolási hiányosságokra

A hazai villamosenergia-rendszer kétségkívül rendkívül nehéz helyzetbe került, olyan mennyiségű naperőműves kapacitás ontja magából a napos órákban az áramot, amit sem elfogyasztani, sem elraktározni sem értékesíteni sem tudnak a szereplők. A fenntarthatatlan helyzetet látszólag csak az energiatároló-kapacitások szélsebes növelésével lehetne orvosolni, amelyre a hazai földrajzi jellemzők figyelembevételével két reális és viszonylag kiforrott megoldás létezik: az akkumulátoros-, illetve a hidrogéntechnológia. Mindkét megoldásnak van előnye és hátránya, így valójában nem is egymással versenyző, inkább egymást kiegészítő lehetőségekről van szó. Egy biztos: a hidrogén-elektrolizálók – ha a beruházáshoz TOTEX (teljes költség) szemlélettel közelítünk – a legtisztább és leghatékonyabb eszközei lehetnek a hosszútávú zöldenergia-tárolásnak, ráadásul a decentralizált energiaközösségek számára is optimális választások lehetnek. A hazai kompetenciák felépítése már folyamatos: a Pécsi Tudományegyetemen elindult a posztgraduális, tüzelőanyagcella- és hidrogéntechnológia-szakmérnök képzés. A Portfolio Kovács Gábort, a Messer hidrogén üzletág vezetőjét, Bakk Teodóra Diánát, a PTE Hidrogén Központ operatív igazgatóját és Dr. Bedő Zsoltot a PTE Hidrogén Központ igazgatóhelyettesét kérdezte a hidrogénben rejlő energiatárolási lehetőségekről, energiaközösségekről és a Megújuló Energiák Nemzeti Laboratórium projektben folyó munkáról.

Így növekszik Magyarország legnagyobb elektromos kamionflottája

Így növekszik Magyarország legnagyobb elektromos kamionflottája

Jól teljesített az áruszállítási ágazat az idei első félévben, árutonna-kilométerben mért teljesítménye 2,5 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakáét. A szektorális beruházások ugyanakkor közel 30 százalékkal visszaestek, a legversenyképesebb szereplők azonban továbbra is jelentős fejlesztéseket hajtottak végre. A fenntarthatóság megkerülhetetlen szemponttá vált az ágazatban, ezért több más beruházás mellett a WIN Capital megháromszorozza elektromos kamion-flottájának méretét, és multimodális megoldásokat is kínál a megbízói számára. Hazai és nemzetközi akvizíciók, és közös vállalatalapítások sora jelzi, hogy a versenyképességük növelését a kapacitásbővítés mellett a szolgáltatási portfolió szélesítésével kívánják elérni. A digitalizáció a logisztikai iparágat sem kerüli el, a szereplők a közeljövőben már elektronikus fuvarlevél használatával végezhetik tevékenységüket, de a mesterséges intelligencia is egyre több feladatot vesz át.

Megyeri híd, Tomori Pál híd, Galvani híd: mindhárom ikont ebben a mérnökirodában tervezték

Megyeri híd, Tomori Pál híd, Galvani híd: mindhárom ikont ebben a mérnökirodában tervezték

A hidak konkrét és átvitt értelemben is a társadalom és gazdaság gerincét képezik, a meglétük természetes, a hiányuk viszont bénító hatású. A hídtervezés titokzatos szakmának tűnhet, ami annyiban igaz is, hogy nemzetközi viszonylatban is személyesen ismerik egymást a mérnökök, a hazai szakemberek tudása és elismertsége pedig egyaránt kiváló. A CÉH zRt. nevéhez fűződik többek között Magyarország első ferdekábeles hídjának, az ikonikus Megyeri hídnak a tervezése, illetve a nyár folyamán átadott, Kalocsát és Paksot összekötő Tomori Pál híd is, amely több szempontból a világ élvonalába tartozik. A hazai hídállomány átlagéletkora 60-70 év, állapotuk eléggé változó, de az biztos, hogy új hidak építése mellett egyre jobban kell fókuszálni a meglévők felújítására, korszerűsítésére is. A Portfolio háromrészes videósorozatának befejező epizódjában Pusztai Pál, a CÉH zRt. híd- és tartószerkezeti vezető tervezője és Kolozsi Péter, a vállalat tervezési projektvezetője mutatja be a mérnökiroda ikonikus projektjeit, a hidak gazdasági- és társadalmi szerepét, valamint betekintést adnak a nemzetközi szakma legújabb trendjeibe is.

Kiderült: ekkor kerülhet be az első kínai autó az autókölcsönzők kínálatába

Kiderült: ekkor kerülhet be az első kínai autó az autókölcsönzők kínálatába

Megjelent a Portfolio Business podcast legújabb adása, amelynek vendége Neczli László, az Avis Magyarország hálózati és flotta vezetője volt. A műsorban a vállalatok számára nyújtott hosszú távú autóbérlés előnyeiről, az eltérő magyar és nemzetközi költségkultúrákról, globális lefedettségből fakadó lehetőségekről és a téli felkészülésről is beszélgettünk.

Paks II.: így vesz részt a nemzetközi nukleáris vérkeringésben az új magyar atomerőmű

Paks II.: így vesz részt a nemzetközi nukleáris vérkeringésben az új magyar atomerőmű

Alig van olyan iparág a világon, amely olyan jól és szigorúan szabályozott lenne, mint az atomenergia. Számos, akár egymással átfedésben is működő globális, illetve európai szervezet dolgozza ki a nukleáris biztonsági alapelveket, és olyan platformokat alakít ki, ahol az érintett országok vagy atomerőművek képviseltetik magukat, információkat, tapasztalatokat cserélhetnek. Hogy jött létre a „VVER-440-esek klubja”, milyen jogkörei vannak a Nemzetközi Atomenergia-ügynökségnek, és mi köti össze Paksot a fehérorosz Asztraveccel, az egyiptomi El-Dabaával, vagy a török Akkuyuval? A Portfolio Hugyecz Attilát, a Paks II. Zrt. chief international officerét kérdezte a nemzetközi nukleáris szervezetek feladatairól, a Paks II. projekt nemzetközi beágyazottságáról és a különböző országok biztonsági előírásainak különbségéről.

Ebben a mérnökszakmában nincs termék, nincs tégla, mégis megkerülhetetlen az építőiparban

Ebben a mérnökszakmában nincs termék, nincs tégla, mégis megkerülhetetlen az építőiparban

Az építőiparban a projektmenedzsment és műszaki ellenőrzés szerepe megkérdőjelezhetetlenül felértékelődött az elmúlt években. Az előregyártás, a nemzetközi projektek terjedése vagy a fenntartható kivitelezés mind olyan gyorsan változó területei a szektornak, amelyekhez alkalmazkodni mérnökként is kihívás, az ország első magasházáról, a 143 méter magas Mol-torony építéséről nem is beszélve. Magyarország egyik legnagyobb beruházása, a debreceni BMW gyár projektmenedzsmentjét is a CÉH zRt. végzi, de nevükhöz számos ikonikus műemléki épület felújítása is fűződik. A Portfolio háromrészes videósorozatának második epizódjában Kisgyörgy János, a CÉH zRt. vezérigazgató-helyettese és a projektmenedzsment iroda vezetője mutatja be a vállalat legnagyobb volumenű megbízásait, a feladatok sokszínűségét és azt, hogy hogyan lehet egyik hónapról a másikra egy 100 mérnököt számláló csapatot létrehozni Debrecenben.

Nyakunkon a tél, a flottás autókkal mégsem kell sorban állni a gumisnál

Nyakunkon a tél, a flottás autókkal mégsem kell sorban állni a gumisnál

Az EU-s baleseti statisztikák láthatóan nem csökkennek annak ellenére, hogy számos jogszabályi szigorítás lépett életbe. Magyarországon valamivel jobb a helyzet, de az autók egyre emelkedő átlagéletkora nem sok jót sejtet, az aktív biztonsági rendszerek hiánya megbosszulhatja magát. A flottakezelőknek nagy felelőssége van az autóállomány fiatalításában, közvetetten pedig az útbiztonság javításában is. Nem vitás, hogy a jogosítványt szerzők körében alapos létjogosultsága lenne a kötelező vezetéstechnikai tréningeknek, de ez jelenleg megvalósíthatatlan a kapacitáshiány miatt. Ugyanakkor az új biztonsági rendszerek alaposabb megismerése mégis sokat javíthatna a baleseti statisztikákon. Nincs ez másként a téli körülményekhez való alkalmazkodással sem, igaz a flottakezelők a téli felkészítést és a gumicserét is ügyfélbarát módon intézik. Ha mégis összetörne az autó, az MHC Mobility garantált csereautót biztosít, ami magántulajdonosként a legtöbb esetben csak álom marad. A Portfolio Deáki Endrét, az MHC Mobility nyáron kinevezett operációs igazgatóját kérdezte a hazai sofőrök technikai felkészültségéről, a már kötelezően minden autóban elérhető aktív biztonsági rendszerekről és arról, hogy miért jelenthet nagyobb kényelmet egy flottás autót vezetni, mint egy saját tulajdonút.

Így készül fel egy magyar mérnökiroda arra, ha a megbízója egy indiai vallást követő nagyvállalat

Így készül fel egy magyar mérnökiroda arra, ha a megbízója egy indiai vallást követő nagyvállalat

A CÉH zRt. már 35 éve az ország egyik vezető mérnökirodája. Az elmúlt években olyan projektek fűződnek a nevükhöz, mint a Mol Campus, a debreceni BMW gyár vagy a Bosch Campus komplex beruházása. A tervezés mellett projektmenedzsmenttel és hídtervezéssel foglalkoznak, számos ikonikus, az épített környezetet meghatározó épület vagy híd fűződik a nevükhöz. Az évek alatt azt is meg kellett tanulniuk, hogy hogyan lehet együttműködni egy olyan megbízóval, amelyik a vállalati működését az indiai vastu vallás elvei mentén határozza meg, de különleges kihívást jelentett három hazai kórházi projekt is, amellyel egyedülálló tapasztalatokat szereztek az egészségügyi szektorban. A Portfolio háromrészes videósorozatának első epizódjában Borbély Attila, a vállalat vezérigazgató-helyettese, tervezési igazgatója mutatja be a legnagyobb projekteket, a legérdekesebb megbízásokat és azt, hogy milyen irányba halad a globális mérnökszakma.

Finanszírozási fordulópont előtt a hazai logisztikai befektetések piaca

Finanszírozási fordulópont előtt a hazai logisztikai befektetések piaca

A Panattoni, Európa legnagyobb ipari ingatlan befektetője ugyan csak 3 éve lépett be a hazai piacra, de már jelentős portfoliót épített fel. A beruházásokra nem önmagában fejlesztésként, hanem befektetési termékként tekint, úgy alakította ki a modelljét, hogy az intézményi befektetőktől egészen a városi vagyonkezelőkig minél több szereplő beszállhasson a projektekbe. Nemcsak a budapesti agglomeráció, hanem Kecskemét, Debrecen, Szeged, Pécs is vonzó lokáció a számukra, a fejlesztési területek kiválasztásánál a vasúti kapcsolatokat is vizsgálják. Bár jelenleg még az ESG követelmények teljesítése és a karbonlábnyom csökkentése okozza a legnagyobb kihívást a logisztikai szektor számára, a Temu térhódítása gyökerestől forgathatja fel néhány éven belül az európai e-kereskedelmet, és az azt kiszolgáló logisztikát is. A Portfolio Kemenes Lászlót, a Panattoni Hungary ügyvezető igazgatóját kérdezte a vállalat ingatlanberuházásairól, a befektetők által elvárt hozamszintekről és a kínai webshopok jelentette potenciális kihívásokról.

Ez a tökéletes céges ajándék: nemcsak a márkát építi, még repiadót sem kell utána fizetni

Ez a tökéletes céges ajándék: nemcsak a márkát építi, még repiadót sem kell utána fizetni

Alig egy év telt el a borok reprezentációs adójáról szóló kormányrendelet életbe lépésétől, amelyben a közvetlenül a termelőtől vásárolt, oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel, vagy oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott borászati termékek mentesülnek a reprezentációs adó fizetési kötelezettsége alól. Az intézkedés meghozta a pozitív hatását, a megkérdezett borászatok tavaly közel 20 százalékos eladásnövekedésről számoltak be, a Magyar Bormarketing Ügynökség pedig idén is nagy várakozással tekint az ünnepi időszakra. A trend egyértelmű: a fogyasztók egyre inkább az alacsonyabb alkoholtartalmú és „buborékos” termékeket keresik, ezért az Ügynökség nyáron nagyszabású kampányt indított a magyar pezsgők és habzóborok népszerűsítésére. Nemcsak Magyarországon, hanem a nemzetközi célpiacokon, Dél-Koreában, Kínában és az Egyesült Királyságban is különböző aktivitásokon keresztül növeli a magyar bor láthatóságát. A Portfolio Rókusfalvy Pált, a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztost kérdezte a borajándékozásról, mint vállalati identitásformáló eszközről, a magyar bor külföldi megítéléséről, illetve a natúrborokban, pét-natokban rejlő lehetőségekről.

Ebben az infrastruktúrában Magyarország a világ TOP5 országa közé tartozik

Ebben az infrastruktúrában Magyarország a világ TOP5 országa közé tartozik

A bázisállomások, köznapi nevükön az átjátszóállomások vagy tornyok látványa olyannyira a hétköznapjaink részét képezik, hogy hajlamosak vagyunk megfeledkezni a jelentőségükről: nélkülük leállna a mobiltelefon-szolgáltatás és mobilinternet-elérés is, arról nem is beszélve, hogy a robbanásszerűen fejlődő 5G technológia és AI terjedését is ezek biztosítják. Nem is akárhogyan: a magyar digitális infrastruktúra világ TOP5 országa közé tartozik. Bár az 5G a lakossági felhasználók számára nem hoz nagy változást, az iparban, mezőgazdaságban vagy szolgáltatóiparban sokkal inkább, az elterjedése akár ezermilliárd forint plusz bevételt is jelenthetne a nemzetgazdaságnak, igaz felhasználói oldalon sokat kell még fejlődnie a vállalatoknak. A tornyok ugyanakkor más szerepet is betölthetnek: a melléjük telepített napelemekből nyert zöldárammal elektromos autókat is lehet már tölteni, de a jövőben drónok leszállását, töltését is biztosíthatják. A Portfolio Budai J. Gergőt, a Vantage Towers Magyarország, mobil infrastruktúra szolgáltató vezérigazgatóját és igazgatóságának elnökét kérdezte a magyar digitális infrastruktúra fejlődéséről, az 5G technológiában rejlő potenciálról és arról, hogy milyen kihívásokat jelent egy nemzeti parkban tornyokat építeni, üzemeltetni.

Bosch: a dekarbonizációs célok eléréséhez széles körű technológiai megközelítésre van szükség

Bosch: a dekarbonizációs célok eléréséhez széles körű technológiai megközelítésre van szükség

A vállalatcsoport jelentős mértékben támogatja az Európai Unió dekarbonizációs céljait, de úgy véli, hogy ezek eléréséhez széles körű technológiai megközelítés szükséges – árulta el Steffen Hoffmann, a Bosch csoport észak- és kelet-európai regionális elnöke, valamint az Egyesült Királyságért és Írországért felelős ügyvezető igazgatója a Portfolio mobilitás jövőjére vonatkozó kérdésére. A Bosch hisz a technológiai semlegességben, ezért az elektromos hajtásláncok mellett a hidrogéntechnológiára és a szintetikus üzemanyagokra is nagy hangsúlyt fektet. Jól látható tendencia, hogy a kínai gyártók egyre magasabb minőségű termékeket kínálnak az uniós piacokon, de a Bosch nem tart a tisztességes versenytől. Ma már szinte alig van olyan autógyártó, beleértve a kínaiakat is, akikkel a Bosch ne működne együtt. A „helyben a helyiért" (local for local) megközelítés erősítésével a Bosch lerövidíti ellátási láncait. Mivel a vállalatcsoportnak Magyarországon erős bázisa van, így ebből a folyamatból a hazai szervezet is profitálhat.

Omoda 5: Kína páros lábbal rúgja be a legnépszerűbb kategória ajtaját

Omoda 5: Kína páros lábbal rúgja be a legnépszerűbb kategória ajtaját

Megérkezett Magyarországra az Omoda 5 SUV, amit a kínai Chery gyárt, és magas alapfelszereltséggel, illetve kiemelkedően jó ár-érték aránnyal győzné meg a hazai vásárlókat. Itt-ott felfedezhetők Land Roverekre emlékeztető vonások, az autó mégis belesimul a forgalomba, ami inkább előnyére válik. Az ereje talán még sok is ehhez a kis karosszériához, sport módban a sportkipufogó hangját imitáló hanghatások is nagyobb gázadásokra ösztökélnek. Az „Alap az extra!” márkaüzenet kivételesen nem hazudik: a beltérben már-már luxus fogad, viszont a napfénytető miatt 190 cm magasság felett az autó nem ideális választás. Az 7 év vagy 150 ezer kilométer garancia megalapozhatja a bizalmat, a 10 millió forint alatti indulóár pedig sok tradicionális gyártót megszorongathat a piacon. Hogy sikeres lesz-e márka Magyarországon? Csak akkor, ha bebizonyítja, hogy ez a kínai, már nem az a kínai. Erre pedig minden esélye megvan!

Mutatjuk: ennyit tudsz spórolni a hőszivattyúval, amit most állami támogatással is beszerelhetsz

Mutatjuk: ennyit tudsz spórolni a hőszivattyúval, amit most állami támogatással is beszerelhetsz

A hőszivattyúk elterjedése megállíthatatlan folyamatnak tűnik, ami nem csoda: az idén nyáron életbe lépett, minden eddiginél szigorúbb, új építésű ingatlanokra vonatkozó épületenergetikai szabályoknak szinte már csak ezzel a technológiával lehet megfelelni. A felújítások esetén is optimális választás lehet. Bár bekerülési költsége magasabb, mint egy kondenzációs kazáné, üzemeltetése jelentősen olcsóbb, hiszen a környezet hőenergiáját is hasznosítja hűtésre-fűtésre, a működéséhez szükséges elektromos áram érkezhet napelemből, de H tarifás hálózati energia is igényelhető. Az Immergas szakértője szerint összességében a technológiával önmagában is könnyedén elérhető az elvárt 30%-os energiamegtakarítás. A beruházási költségeket az Otthonfelújítási Programban jelentősen lehet csökkenteni, amire bátran lehet még jelentkezni, eddig csupán a befogadható pályázatok 10 százalékát adták be. Magyarország egyelőre jelentősen el van maradva a működő hőszivattyúk számában, de tavaly már 32%-os volt a bővülés, a támogatásoknak köszönhetően pedig még inkább felgyorsulhat a folyamat.

Megérkezett Paks II. egyik legfontosabb biztonsági nagyberendezése

Megérkezett Paks II. egyik legfontosabb biztonsági nagyberendezése

Újabb mérföldkőhöz érkezett Paks II. építése: augusztusban megérkezett az első nagyberendezés, a zónaolvadék-csapda, amely a legkorszerűbb passzív biztonsági berendezések egyike. A 730 tonnás eszköz az orosz Energotex gyárból igazi nemzetközi logisztikai projekt keretében 42 nap és több mint 4000 kilométer út után jutott el Paksra. A gyártást rendkívül szigorú dokumentációs és engedélyeztetési eljárás előzte meg: a folyamat végén az átadott gyártási dokumentáció jegyzőkönyvekkel, műbizonylatokkal, hőkezelési diagramokkal együtt összesen közel 500 kilogrammot nyomott. A következő nagyberendezés, amelyik elkészül, várhatóan az 5-ös blokk reaktortartálya lesz, mely már az alapanyaggyártási fázisban van a Szentpétervár melletti Kolpinóban. A félkész termék elkészülte után kerül át Volgodonszkba, ahol elnyeri végleges állapotát. Paks II. építéséről szóló cikksorozatunk második részében Bánki Attilával, a Paks II. Zrt. gyártandó és beszerzendő rendszerek, rendszerelemek programelem-felelősével tekintettük át az építkezéshez tartozó berendezések főbb mérföldköveit, a nyomottvizes technológia működését, és a zónaolvadék-csapda műszaki részleteit.

Subaru Forester 2024 teszt: kalandoroknak tervezve

Subaru Forester 2024 teszt: kalandoroknak tervezve

Európában is bemutatták az új Subaru Forestert, amely – bár műszakilag jelentősen megújult – a határozott karakteréből mit sem vesztett. A már jól bevált állandó összkerékhajtással, legendás boxermotorral és meggyőző terepképességekkel érkező modell aktív életmódot folytató vásárlókat szólít meg, akik nem félnek letérni az aszfaltútról, de a minőségi beltérről és a biztonsági extrákról sem akarnak lemondani. Ha egy túra úgy alakul, hogy nincs kedve a társaságnak éjszakára hazamenni, akkor sem kell rögtön szállás után nézni: akár ágy és sötétítőszett is rendelhető a modellhez. Sokak számára nem tűnik elsőszámú választásnak egy Subaru, pedig magabiztosan veheti fel a versenyt a konkurensekkel, a 8 éves, kilométerkorlátozás nélküli garancia pedig a piac egyik legjobb vételévé teheti.

Hogyan tud egy magyar mérnökiroda a világelitbe bekerülni?

Hogyan tud egy magyar mérnökiroda a világelitbe bekerülni?

Az idén 35 éves CÉH mérnökiroda egyike azon kevés, a rendszerváltáskor létrejövő magán mérnökszolgáltatók közül, amelyek stabil pozíciót építettek fel a hazai piac élvonalában. Működése során részese mindhárom német prémiumautógyár hazai megépülésének, Azerbajdzsánban szuperkórházat, Srí Lankán hidakat, Norvégiában rehabilitációs központot tervezett. Az elkövetkezendő években a mérnökirodánál az energetikai projektek és a védelmi fejlesztések is előtérbe kerülhetnek, de úgy látják, több olyan híd is van, amelynek a felújítását sem lehet tovább halogatni. Cégportré-interjúnkban Tóth Attilát, a vállalat alapító-elnökét és Losonczi Tibor vezérigazgatót kérdeztük az elmúlt évtizedek jövőbe mutató tapasztalatairól, nemzetközi versenyképességről és a hazai mérnökhallgatók előtt álló kihívásokról.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Csatába indult az elit Viharhadtest – Most aztán komoly ellenfélre talált Ukrajna?
Ricardo

A szabadság irodalma

Változások az Ellenpropaganda oldalon; remek könyvek előkészületben; négy Rothbard cikk a fordításomban.

Holdblog

A személyes szorzónk

Modern korunkban sok lehetőségünk van személyiségünk kiteljesítésére, önérdekünk követésére. Ha ki akarunk...

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.