Gergely András

Kapcsolatfelvétel
Cikkeinek a száma: 107
Jobb későn, mint soha: Magyarországra is megérkezett az új Mitsubishi Outlander PHEV

Jobb későn, mint soha: Magyarországra is megérkezett az új Mitsubishi Outlander PHEV

Megérkezett Európába is a Mitsubishi Outlander PHEV, amely az amerikai és japán piacon már évek óta kapható. A gyártó jelentősen átdolgozta az autót, hogy az európai vásárlók igényeinek is megfeleljen, nagyobb lett az autó összteljesítménye és az akkukapacitása, ezzel együtt a hatótávaja is több mint 800 km-re nőtt. A japán fejlesztésű modellel erős versenytársat kapnak az egyik legnépszerűbb szegmens, a D SUV szereplői, és minden lehetősége megvan a gyártónak, hogy az új Outlanderrel olyan közönséget tudjon megszólítani, akit egy jó ideje már nem. A japán technológia, az első látásra prémiummodellekére hajazó belső kidolgozottság, a gördülékenyen működő interface és a komoly rally- és off-road múltból fakadó vezetési élmény – alacsony fogyasztással párosulva – már-már tökéletes családi SUV-vá teszik, de azért nem mind arany, ami fénylik. Portugáliában vezettük az autót szőlősorok közötti dűlőutakon, városi dugóban, autópályán, de egy napok óta tartó eső után megáradt patak sem állhatta az utunkat. Autóteszt következik Lisszabonból.

Óriásberuházás a hazai csomagolóiparban: ez a munkavállalókat is komolyan érinti

Óriásberuházás a hazai csomagolóiparban: ez a munkavállalókat is komolyan érinti

A DS Smith hazánkban is jelentős fejlesztéseket hajt végre: 34,4 millió eurós beruházással növeli a gyártókapacitását, új technológiákat vezet be, és új munkatársakat vesz fel. A fejlesztésekkel nemcsak a hatékonyságot növeli, hanem a dolgozók képzésére és szakmai fejlődésére is nagy hangsúlyt fektet, a munkahelyi egészségmegőrzést is kiemelten kezeli: a jogszabályi enyhítések ellenére fenntartja az éves orvosi vizsgálatokat, és folytatja az egészségtudatosságot ösztönző programjait. A Portfolio Szabó Leventét, a DS Smith Packaging Hungary ügyvezetőjét kérdezte a csomagolóipari trendekről, a hazai beruházásokról, a munkáltatói cégfilozófiáról és arról, hogy mire számíthat egy munkavállaló, ha a vállalat kötelékébe kerül.

MBH Bank: különleges képességek kellenek az egyházak és önkormányzatok hatékony kiszolgálásához

MBH Bank: különleges képességek kellenek az egyházak és önkormányzatok hatékony kiszolgálásához

Az MBH Bank sikeres évet zárt 2024-ben annak ellenére, hogy a makrogazdasági, azon belül az inflációs hatások is kihívások elé állították a pénzintézetet. A lakossági hitelezés fellendülése ellensúlyozta a vállalati szektor alacsony beruházási- és hitelfelvételi kedvét, mindeközben a bank aktívan támogatta a helyi gazdaságokat az önkormányzatok, egyházak és egyetemek kiszolgálásával. A pénzintézet holisztikus szemlélettel ökoszisztémát épít, amely túlmutat a klasszikus banki szolgáltatásokon: társadalmi felelősségvállalással és tudásmegosztással járul hozzá a hazai közösségek fejlődéséhez. De milyen hatással lesz minderre az önkormányzatok kötelező Államkincstári számlavezetése? A Portfolio Puskás Andrást, az MBH Bank államigazgatási kapcsolatokért, önkormányzati és egyházi kiszolgálásért, kommunikációért, ESG és fenntarthatóságért felelős vezérigazgató-helyettesét kérdezte arról, hogy miért lehet vonzó ügyfél egy önkormányzat, milyen szemléletre van szükség az egyházak és egyetemeket fenntartó alapítványok kiszolgálásához.

Felújítók figyelem! Nemcsak nyílászáró-cserével érhető el 30%-os energiamegtakarítás

Felújítók figyelem! Nemcsak nyílászáró-cserével érhető el 30%-os energiamegtakarítás

Az épületautomatizálás és az energiahatékonyság ma már nem csupán trend, hanem alapvető elvárás az ipari ingatlanok és irodaépületek piacán, de lassan a lakóingatlanok esetében is megkerülhetetlenné válik. A fenntarthatóság, az ESG-követelmények és a költségcsökkentés minden szereplőt arra ösztönöz, hogy a legmodernebb technológiákat alkalmazza. De vajon mennyire vagyunk lemaradva a fejlett piacokhoz képest? Hogyan forradalmasítja az AI és a felhőalapú épületüzemeltetés a jövőt? A Portfolio Medveczky Andrást, a Siemens Zrt. Buildings üzletágának vezetőjét kérdezte a különböző ingatlantípusok speciális igényeiről, rendszerszemléletről, kibervédelemről, és arról, hogy hogyan tudja egy balatoni közösségi szálláshely épületautomatizálással tizedére csökkenteni a gázfogyasztását.

Mindig csúsznak a céges projektek? Így lehet fejleszteni a menedzsment készségeket

Mindig csúsznak a céges projektek? Így lehet fejleszteni a menedzsment készségeket

Az elmúlt évtizedek munkamódszer-változásaiban egyre inkább a projektszemlélet vált uralkodóvá, alig lehet találkozni olyan közép- és nagyvállalati álláshirdetéssel, amely ne preferálná a jó projektmenedzsment képességeket. Bár sokan személyes munkakultúrájuk és habitusuk alapján is hatékony projektmenedzserré válhatnak, de a rendkívül komplex feladatokkal járó tevékenység folyamatosan fejleszthető is. Ha egy vezető egyre-másra azzal szembesül, hogy csúsznak a projektjei, a végeredmény nem az elvárt minőségű vagy a csapattagok között nem megfelelő az összhang, szinte biztos lehet benne, hogy továbbképzésre van szüksége ahhoz, hogy a karrierjében is előre léphessen. A Portfolio Sebestyén Zoltánt, Budapest Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem docensét kérdezte arról, hogy milyen képességek szükségesek a sikeres projektmenedzsmenthez, milyen szoftverek támogathatják hatékonyan a folyamatokat, és milyen részterületeket érint a BME MBA képzése, és hogyan készíti fel gyakorlatban a résztvevőket az előttük álló kihívásokra.

Milyen fejlesztésekre készül a Schneider Electric Magyarországon?

Milyen fejlesztésekre készül a Schneider Electric Magyarországon?

Rendkívül mozgalmas év van a nagy európai iparvállalatok háta mögött, a versenyképesség megtartása, és a gyorsan változó világpiaci környezethez való alkalmazkodás jelentős kihívást jelentenek. Ugyanakkor a globális trendek által meghatározott folyamatok, mint az energiaátmenet vagy a mesterséges intelligencia terjedése továbbra sem vesztettek a lendületükből, és egyértelmű irányt mutatnak az olyan technológiai vállalatoknak, mint a Schneider Electric. A cég a hazai működőtőke-beáramlás és az ipari beruházások egyik nagy nyertese: minden harmadik jelentős ipari üzemben vagy logisztikai parkban a vállalat energiamenedzsment vagy épület-automatizációs rendszerei működnek. Folyamatosan bővül a 350 fős Global Supply Chain Hub, amely a régióban keres új beszállítókat annak érdekében, hogy rövidítse az ellátási láncait. Nem csak megrendelőként, hanem partnerként is szerepet vállal, technológiával és tudással támogatja a KKV-kat a hatékonyságnövelésben és a fenntarthatósági célok elérésében. Idén indult el, a hamarosan 100 fővel működő Europe Services Hub, amely globálisan támogatja a vállalat üzleti folyamatait. Májusban megkezdte a termelést a cég új, dunavecsei üzeme is, amely egyben bemutatótérként is funkcionál, hiszen minden olyan innovatív technológiát megkapott, amivel ma a vállalat rendelkezik. A Portfolio Veres Zsoltot, a Schneider Electric országigazgatóját kérdezte az idei év mérföldköveiről, egyetemi együttműködésekről, fenntarthatóságról, és arról, hogy mire számíthat egy KKV vezető, ha a vállalat beszállítójává szeretne válni.

Paks II.: 40 éves tervektől az első betonöntésig

Paks II.: 40 éves tervektől az első betonöntésig

Paks II. építési munkálatai ütemesen haladnak, az 5-ös blokk alatti talajszilárdítás befejeződött, a közel 3 kilométer hosszúságú résfal megépült, a több mint 3 millió köbméter föld kiemelése folyamatos a munkagödörből. Az első nagyberendezés, az 5-ös blokkhoz tartozó olvadékcsapda már megérkezett, 2025 első negyedévében megkezdődhet a gőzturbina nagy- középnyomású ház forgórészének gyártása a francia Arabelle Solutions (korábban Alstom) üzemében. A nukleáris sziget épületeinek engedélyeztetése, valamint – az előzetes biztonsági jelentésen túl – az első betonöntéshez szükséges hatósági jóváhagyások megszerzése folyamatban van, utóbbi, akár napokon belül megérkezhet, kiemelt cél, hogy  jövő év elején megkezdődjön az újabb mérföldkövet jelentő betonöntés is. A Portfolio Szarvas Krisztiánt, a Paks II. Zrt. műszaki igazgatóját kérdezte a talajszilárdítás befejezéséről, a talajkiemelés folyamatáról, az építkezés legfontosabb aktualitásairól, és arról, hogy hogyan fogják megoldani, hogy a Duna élővilágát ne veszélyeztesse az új blokkok hűtése.

Videó: így lesz a csirketrágyából elektromos áram – a Szarvasi Biogázüzemben jártunk

Videó: így lesz a csirketrágyából elektromos áram – a Szarvasi Biogázüzemben jártunk

A Mol tavaly nyáron vásárolta meg a Szarvasi Biogázüzemet, ahol évente 110 ezer tonna húsipari hulladékot, szerves trágyát és mezőgazdasági mellékterméket dolgoznak fel, amelyből 12,5 millió köbméter biogázt, illetve villamosenergiát állítanak elő. Mi az a szubsztrátum, hogyan alakul át a csirketrágya elektromos árammá, és mit kezd az üzem a gyártás során keletkező melléktermékkel, egyáltalán hogyan illeszkedik az új tevékenység a Mol stratégiájába? A Portfolio stábja Szarvason járt, ahol mindezekre megkaptuk a választ.

Szinte csak külföldi piacra termel a dél-somogyi cég: Új-Zélandra is jut a termékeiből

Szinte csak külföldi piacra termel a dél-somogyi cég: Új-Zélandra is jut a termékeiből

Kevés olyan hazai tulajdonú családi vállalkozás van, amelyik gyakorlatilag csak az exportpiacokra termel, a fémipari felületkezeléssel és acélszerkezetek gyártásával foglalkozó Ferrokov Kft. viszont közéjük tartozik. Hosszú évek kitartó munkája volt, míg olyan globális nagyvállalatok közvetlen beszállítói tudtak lenni, mint például a General Electric, és a különböző termékeiket kis túlzással a világ minden pontjára szállítják. A folyamatosan változó környezetre mindig időben tudtak reagálni, és a KKV-k életében törvényszerűen jelentkező legnagyobb kihívást, a menedzsmentépítést is meglépték. A vállalat finanszírozása a klasszikus hitelezési tevékenységen túl komoly treasury szakértelmet is kíván, amit pénzügyi partnerük, az MBH Bank nyújt számukra. Talián Bálintot, a Ferrokov Kft. ügyvezetőjét és Lantos Dánielt, az MBH Bank kiemelt ügyfélkapcsolati szakértőjét arról kérdeztük, hogy milyen kihívásokat tartogat a piac azoknak a vállalatoknak, amelyek az exportpiacokban gondolkodnak, milyen finanszírozási megoldások segíthetik a piacra lépést, és milyen tanácsaik vannak azoknak a cégvezetőknek, akiket sokadszorra is visszautasít egy külföldi megrendelő.

A hidrogén lehet a válasz az egyre kritikusabbá váló energiatárolási hiányosságokra

A hidrogén lehet a válasz az egyre kritikusabbá váló energiatárolási hiányosságokra

A hazai villamosenergia-rendszer kétségkívül rendkívül nehéz helyzetbe került, olyan mennyiségű naperőműves kapacitás ontja magából a napos órákban az áramot, amit sem elfogyasztani, sem elraktározni sem értékesíteni sem tudnak a szereplők. A fenntarthatatlan helyzetet látszólag csak az energiatároló-kapacitások szélsebes növelésével lehetne orvosolni, amelyre a hazai földrajzi jellemzők figyelembevételével két reális és viszonylag kiforrott megoldás létezik: az akkumulátoros-, illetve a hidrogéntechnológia. Mindkét megoldásnak van előnye és hátránya, így valójában nem is egymással versenyző, inkább egymást kiegészítő lehetőségekről van szó. Egy biztos: a hidrogén-elektrolizálók – ha a beruházáshoz TOTEX (teljes költség) szemlélettel közelítünk – a legtisztább és leghatékonyabb eszközei lehetnek a hosszútávú zöldenergia-tárolásnak, ráadásul a decentralizált energiaközösségek számára is optimális választások lehetnek. A hazai kompetenciák felépítése már folyamatos: a Pécsi Tudományegyetemen elindult a posztgraduális, tüzelőanyagcella- és hidrogéntechnológia-szakmérnök képzés. A Portfolio Kovács Gábort, a Messer hidrogén üzletág vezetőjét, Bakk Teodóra Diánát, a PTE Hidrogén Központ operatív igazgatóját és Dr. Bedő Zsoltot a PTE Hidrogén Központ igazgatóhelyettesét kérdezte a hidrogénben rejlő energiatárolási lehetőségekről, energiaközösségekről és a Megújuló Energiák Nemzeti Laboratórium projektben folyó munkáról.

Így növekszik Magyarország legnagyobb elektromos kamionflottája

Így növekszik Magyarország legnagyobb elektromos kamionflottája

Jól teljesített az áruszállítási ágazat az idei első félévben, árutonna-kilométerben mért teljesítménye 2,5 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakáét. A szektorális beruházások ugyanakkor közel 30 százalékkal visszaestek, a legversenyképesebb szereplők azonban továbbra is jelentős fejlesztéseket hajtottak végre. A fenntarthatóság megkerülhetetlen szemponttá vált az ágazatban, ezért több más beruházás mellett a WIN Capital megháromszorozza elektromos kamion-flottájának méretét, és multimodális megoldásokat is kínál a megbízói számára. Hazai és nemzetközi akvizíciók, és közös vállalatalapítások sora jelzi, hogy a versenyképességük növelését a kapacitásbővítés mellett a szolgáltatási portfolió szélesítésével kívánják elérni. A digitalizáció a logisztikai iparágat sem kerüli el, a szereplők a közeljövőben már elektronikus fuvarlevél használatával végezhetik tevékenységüket, de a mesterséges intelligencia is egyre több feladatot vesz át.

Megyeri híd, Tomori Pál híd, Galvani híd: mindhárom ikont ebben a mérnökirodában tervezték

Megyeri híd, Tomori Pál híd, Galvani híd: mindhárom ikont ebben a mérnökirodában tervezték

A hidak konkrét és átvitt értelemben is a társadalom és gazdaság gerincét képezik, a meglétük természetes, a hiányuk viszont bénító hatású. A hídtervezés titokzatos szakmának tűnhet, ami annyiban igaz is, hogy nemzetközi viszonylatban is személyesen ismerik egymást a mérnökök, a hazai szakemberek tudása és elismertsége pedig egyaránt kiváló. A CÉH zRt. nevéhez fűződik többek között Magyarország első ferdekábeles hídjának, az ikonikus Megyeri hídnak a tervezése, illetve a nyár folyamán átadott, Kalocsát és Paksot összekötő Tomori Pál híd is, amely több szempontból a világ élvonalába tartozik. A hazai hídállomány átlagéletkora 60-70 év, állapotuk eléggé változó, de az biztos, hogy új hidak építése mellett egyre jobban kell fókuszálni a meglévők felújítására, korszerűsítésére is. A Portfolio háromrészes videósorozatának befejező epizódjában Pusztai Pál, a CÉH zRt. híd- és tartószerkezeti vezető tervezője és Kolozsi Péter, a vállalat tervezési projektvezetője mutatja be a mérnökiroda ikonikus projektjeit, a hidak gazdasági- és társadalmi szerepét, valamint betekintést adnak a nemzetközi szakma legújabb trendjeibe is.

Kiderült: ekkor kerülhet be az első kínai autó az autókölcsönzők kínálatába

Kiderült: ekkor kerülhet be az első kínai autó az autókölcsönzők kínálatába

Megjelent a Portfolio Business podcast legújabb adása, amelynek vendége Neczli László, az Avis Magyarország hálózati és flotta vezetője volt. A műsorban a vállalatok számára nyújtott hosszú távú autóbérlés előnyeiről, az eltérő magyar és nemzetközi költségkultúrákról, globális lefedettségből fakadó lehetőségekről és a téli felkészülésről is beszélgettünk.

Paks II.: így vesz részt a nemzetközi nukleáris vérkeringésben az új magyar atomerőmű

Paks II.: így vesz részt a nemzetközi nukleáris vérkeringésben az új magyar atomerőmű

Alig van olyan iparág a világon, amely olyan jól és szigorúan szabályozott lenne, mint az atomenergia. Számos, akár egymással átfedésben is működő globális, illetve európai szervezet dolgozza ki a nukleáris biztonsági alapelveket, és olyan platformokat alakít ki, ahol az érintett országok vagy atomerőművek képviseltetik magukat, információkat, tapasztalatokat cserélhetnek. Hogy jött létre a „VVER-440-esek klubja”, milyen jogkörei vannak a Nemzetközi Atomenergia-ügynökségnek, és mi köti össze Paksot a fehérorosz Asztraveccel, az egyiptomi El-Dabaával, vagy a török Akkuyuval? A Portfolio Hugyecz Attilát, a Paks II. Zrt. chief international officerét kérdezte a nemzetközi nukleáris szervezetek feladatairól, a Paks II. projekt nemzetközi beágyazottságáról és a különböző országok biztonsági előírásainak különbségéről.

Ebben a mérnökszakmában nincs termék, nincs tégla, mégis megkerülhetetlen az építőiparban

Ebben a mérnökszakmában nincs termék, nincs tégla, mégis megkerülhetetlen az építőiparban

Az építőiparban a projektmenedzsment és műszaki ellenőrzés szerepe megkérdőjelezhetetlenül felértékelődött az elmúlt években. Az előregyártás, a nemzetközi projektek terjedése vagy a fenntartható kivitelezés mind olyan gyorsan változó területei a szektornak, amelyekhez alkalmazkodni mérnökként is kihívás, az ország első magasházáról, a 143 méter magas Mol-torony építéséről nem is beszélve. Magyarország egyik legnagyobb beruházása, a debreceni BMW gyár projektmenedzsmentjét is a CÉH zRt. végzi, de nevükhöz számos ikonikus műemléki épület felújítása is fűződik. A Portfolio háromrészes videósorozatának második epizódjában Kisgyörgy János, a CÉH zRt. vezérigazgató-helyettese és a projektmenedzsment iroda vezetője mutatja be a vállalat legnagyobb volumenű megbízásait, a feladatok sokszínűségét és azt, hogy hogyan lehet egyik hónapról a másikra egy 100 mérnököt számláló csapatot létrehozni Debrecenben.

Nyakunkon a tél, a flottás autókkal mégsem kell sorban állni a gumisnál

Nyakunkon a tél, a flottás autókkal mégsem kell sorban állni a gumisnál

Az EU-s baleseti statisztikák láthatóan nem csökkennek annak ellenére, hogy számos jogszabályi szigorítás lépett életbe. Magyarországon valamivel jobb a helyzet, de az autók egyre emelkedő átlagéletkora nem sok jót sejtet, az aktív biztonsági rendszerek hiánya megbosszulhatja magát. A flottakezelőknek nagy felelőssége van az autóállomány fiatalításában, közvetetten pedig az útbiztonság javításában is. Nem vitás, hogy a jogosítványt szerzők körében alapos létjogosultsága lenne a kötelező vezetéstechnikai tréningeknek, de ez jelenleg megvalósíthatatlan a kapacitáshiány miatt. Ugyanakkor az új biztonsági rendszerek alaposabb megismerése mégis sokat javíthatna a baleseti statisztikákon. Nincs ez másként a téli körülményekhez való alkalmazkodással sem, igaz a flottakezelők a téli felkészítést és a gumicserét is ügyfélbarát módon intézik. Ha mégis összetörne az autó, az MHC Mobility garantált csereautót biztosít, ami magántulajdonosként a legtöbb esetben csak álom marad. A Portfolio Deáki Endrét, az MHC Mobility nyáron kinevezett operációs igazgatóját kérdezte a hazai sofőrök technikai felkészültségéről, a már kötelezően minden autóban elérhető aktív biztonsági rendszerekről és arról, hogy miért jelenthet nagyobb kényelmet egy flottás autót vezetni, mint egy saját tulajdonút.

Így készül fel egy magyar mérnökiroda arra, ha a megbízója egy indiai vallást követő nagyvállalat

Így készül fel egy magyar mérnökiroda arra, ha a megbízója egy indiai vallást követő nagyvállalat

A CÉH zRt. már 35 éve az ország egyik vezető mérnökirodája. Az elmúlt években olyan projektek fűződnek a nevükhöz, mint a Mol Campus, a debreceni BMW gyár vagy a Bosch Campus komplex beruházása. A tervezés mellett projektmenedzsmenttel és hídtervezéssel foglalkoznak, számos ikonikus, az épített környezetet meghatározó épület vagy híd fűződik a nevükhöz. Az évek alatt azt is meg kellett tanulniuk, hogy hogyan lehet együttműködni egy olyan megbízóval, amelyik a vállalati működését az indiai vastu vallás elvei mentén határozza meg, de különleges kihívást jelentett három hazai kórházi projekt is, amellyel egyedülálló tapasztalatokat szereztek az egészségügyi szektorban. A Portfolio háromrészes videósorozatának első epizódjában Borbély Attila, a vállalat vezérigazgató-helyettese, tervezési igazgatója mutatja be a legnagyobb projekteket, a legérdekesebb megbízásokat és azt, hogy milyen irányba halad a globális mérnökszakma.

Finanszírozási fordulópont előtt a hazai logisztikai befektetések piaca

Finanszírozási fordulópont előtt a hazai logisztikai befektetések piaca

A Panattoni, Európa legnagyobb ipari ingatlan befektetője ugyan csak 3 éve lépett be a hazai piacra, de már jelentős portfoliót épített fel. A beruházásokra nem önmagában fejlesztésként, hanem befektetési termékként tekint, úgy alakította ki a modelljét, hogy az intézményi befektetőktől egészen a városi vagyonkezelőkig minél több szereplő beszállhasson a projektekbe. Nemcsak a budapesti agglomeráció, hanem Kecskemét, Debrecen, Szeged, Pécs is vonzó lokáció a számukra, a fejlesztési területek kiválasztásánál a vasúti kapcsolatokat is vizsgálják. Bár jelenleg még az ESG követelmények teljesítése és a karbonlábnyom csökkentése okozza a legnagyobb kihívást a logisztikai szektor számára, a Temu térhódítása gyökerestől forgathatja fel néhány éven belül az európai e-kereskedelmet, és az azt kiszolgáló logisztikát is. A Portfolio Kemenes Lászlót, a Panattoni Hungary ügyvezető igazgatóját kérdezte a vállalat ingatlanberuházásairól, a befektetők által elvárt hozamszintekről és a kínai webshopok jelentette potenciális kihívásokról.

Ez a tökéletes céges ajándék: nemcsak a márkát építi, még repiadót sem kell utána fizetni

Ez a tökéletes céges ajándék: nemcsak a márkát építi, még repiadót sem kell utána fizetni

Alig egy év telt el a borok reprezentációs adójáról szóló kormányrendelet életbe lépésétől, amelyben a közvetlenül a termelőtől vásárolt, oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel, vagy oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott borászati termékek mentesülnek a reprezentációs adó fizetési kötelezettsége alól. Az intézkedés meghozta a pozitív hatását, a megkérdezett borászatok tavaly közel 20 százalékos eladásnövekedésről számoltak be, a Magyar Bormarketing Ügynökség pedig idén is nagy várakozással tekint az ünnepi időszakra. A trend egyértelmű: a fogyasztók egyre inkább az alacsonyabb alkoholtartalmú és „buborékos” termékeket keresik, ezért az Ügynökség nyáron nagyszabású kampányt indított a magyar pezsgők és habzóborok népszerűsítésére. Nemcsak Magyarországon, hanem a nemzetközi célpiacokon, Dél-Koreában, Kínában és az Egyesült Királyságban is különböző aktivitásokon keresztül növeli a magyar bor láthatóságát. A Portfolio Rókusfalvy Pált, a nemzeti bormarketingért felelős kormánybiztost kérdezte a borajándékozásról, mint vállalati identitásformáló eszközről, a magyar bor külföldi megítéléséről, illetve a natúrborokban, pét-natokban rejlő lehetőségekről.

Részletes keresés
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Összeomlott a Tesla Európában
Ricardo

Az inflációról

Az infláció oka, hogy a forgalomban lévő pénz mennyisége gyorsabban növekszik, mint a kibocsátás. Vagy ahogy mondani...

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel mobilbarát hírleveleinkre és járjon mindenki előtt.