A vállalati piacon az energiakereskedő kapcsolattartója nem csupán egy bróker, hanem az ügyfél kérdéseit, aggodalmait is képes megválaszolni. Változékony piacon felértékelődik ez a mentori szerep, akár az áram, akár a gáz területén.
Az elmúlt évek viharai után rendeződni látszik az áram és a gáz árfolyama a tőzsdéken. A nagyvállalatok, kkv-k, önkormányzatok és egyéb közintézmények energiaellátására specializált Audax Renewables portfóliójában új konstrukciók is elérhetők, hosszabbtávú szerződések, ráadásul immár másfél éve a gázpiacon is aktív az Audax. A cég reményei szerint az eddigi 20 ezres, elsősorban áramot vásárló ügyfélkörénél felmerülő gázigényeken túl új ügyfeleket is magához csábíthat.
Hogy ezt minél hatékonyabban tegye, az Audax ügyfélelégedettségi felméréssel elemezte a siker tényezőit meglévő árampiaci ügyfelei körében. „Jól kereskedve, költséghatékony működéssel versenyképes árakat tudunk kínálni az ügyfeleknek. De az árakon túl más is számít. Hogy ez pontosan mi, az derült ki a kutatásunkból” – meséli Fejes Tibor, az Audax Renewables Kft. ügyvezetője. A cég általában is odafigyel a kiszolgálás folyamatos fejlesztésére, a napokban üzemelték be a telefonos ügyfélszolgálaton a hívások utáni értékelés lehetőségét, amely még pontosabb képet nyújt ahhoz, hogy mely folyamatokon szükséges finomhangolni a kiváló szinthez.
Bár a vállalati, intézményi piacon általában felkészültebbek az ügyfelek – és sokuk dedikált szakemberrel intézi az energiabeszerzést –, mégis sok kérdésben igénylik a kereskedői tájékoztatást, tanácsadást. A kutatás megmutatta, hogy leginkább a kis- és középvállalatok hálálják meg ezt a fajta törődést, akik nem ritkán az egyetemes piacról érkeznek. Még ha pár éve vagy akár évtizede vannak is a versenypiacon vevőként, az energiaellátás teljes láncolatáról, annak tudatos menedzselésével elérhető előnyökről messze nem rendelkeznek biztos tudással.
Az elégedettségi felmérésből kiderült, hogy más szolgáltatókkal kialakult keserű tapasztalataikkal szemben az ügyfelek díjazzák, hogy az Audax kapcsolattartói mindig elérhetőek, nem hagyják magukra az ügyfelet a szerződés megszületésén túl sem, és különféle energetikai kérdéseikkel is bármikor fordulhatnak hozzájuk, ráadásul ezekre válaszokat is kapnak.
Nagyvállalati ügyfélkörben már megszokott, hogy egy ügyfélhez dedikált kapcsolattartót rendelnek, aki idővel kiismeri a cég igényeit, akár proaktívan is tud javaslatot tenni, amellett, hogy természetesen kezeli a folyamatos számlázási, adminisztrációs és egyedi módosításokhoz kapcsolódó teendőket. „Az Audax elkötelezett amellett, hogy ezt a személyes bizalmat a kkv-k is élvezhessék. A kutatás visszaigazolta azt a törekvésünket, hogy a direkt ügyfélkapcsolattartói rendszert körükben is meghonosítottuk” – mondja Fejes Tibor
Most ismét biztonságosabban kalkulálható a piac, az árak visszatértek arra a szintre, ahol akár áram- akár gázszolgáltatásra szóló hosszútávú szerződésekkel egy vállalkozás biztosítani tudja a gazdaságos és versenyképes működést. Ehhez pedig fontos az elérhetőség, a megbízhatóság és az ügyféltámogatás.
(x)