Az Effie-re bármilyen típusú és nagyságrendű, sikeres és eredményes marketing aktivitásokkal érdemes nevezni, amit jól megírt pályamű formájában lehet benyújtani a megadott szempontok alapján. Idén is mintegy 120 fős szakmai zsűri bírálja majd el 2 fordulóban a pályamunkákat, és az arra érdemesnek talált alkotások kaphatják meg a világszerte a marketing „Oscar”- ként számon tartott Arany, Ezüst, Bronz, Finalist Effie díjakat, a közülük legjobb pedig a csúcsdíjat, a Platina Effie-t. Az Effie az elért kimagasló szakmai teljesítmény globális szimbóluma.
Újdonságok az idei versenyen:
- A nevezhető időszak: 2021. június 1 – 2023. május 31. (2 év!)
- Azok a pályaművek is nevezhetők – csakis érdemben kiegészített, módosított formában -, amelyek a tavalyi Effie2022 versenyen indultak, de nem jutottak tovább a döntőbe (nem lettek shortlistesek/Finalist díjasok), - amennyiben megfelelnek a 2023-as kiírás feltételeinek!
- új elemek a nevezési díj struktúrában – Villámár (regisztrálj és fizess most, zárd le a pályaművedet később)
- új elemek a kedvezmények között (azoknak az indulóknak, akik nem pályáztak az Effie-n 2020-2021-2022-ben)
Június 7-én webinárium segít a nevezni szándékozóknak a bíráló testület előtti minél sikeresebb szereplés érdekében.
A 120 fős zsűriben hazai szaktekintélyek foglalnak helyet, a nemzetközi előírásoknak megfelelő arányban és módon képviselve az ügyfél- ügynökségi oldalt, a kutatás, oktatás, média területét. A Platina díj odaítéléséről külön bizottság dönt. Az Effie standard szerinti folyamat megkoronázása a november végére tervezett ünnepélyes Díjátadó lesz.
A díjazott csapatok értékes pontszámokat kapnak egyúttal a globális Effie Index értékelési rendszerében, a nemzetközi Effie ranglistán. Valamint az Arany Effie-t nyert pályaművek indulhatnak a Global Best of the Best Effie megmérettetésen is. Az Effie Index standard pontszámai alapján alakul ki évről évre a hazai verseny Hatékonysági Ranglistája is, összesítve a hazai legeredményesebb csapatok kiváló teljesítményét.
Az Effie díj egy globális, egyedülálló, komplex rendszer, amelyből az egész marketingkommunikációs iparág profitál. Tükröt tart, értéket közvetít, fejlődésre ösztönöz, felhívja a figyelmet a nagyszerű ötletekre, újszerű gondolkodásmódra – inspirálva a következő évek marketing szakembereit is.
Az Effie díjat 1968-ban alapította New York-ban az American Marketing Association oktatási, szakmai fejlődést elősegítő szándékkal. 2008 óta az Effie Worldwide nonprofit szakmai szervezet a jogtulajdonos, jelenleg több mint 50 országban rendezik meg világszerte. Magyarországon 2002-ben indította el és szervezi azóta is a Reklám Világszövetség Magyar Tagozata (IAA Hungary) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ), a mindenkori nemzetközi Effie standard alapján. Az Effie több mint fél évszázada tartó töretlen sikere többek között objektív, átlátható, független értékelési rendszerének köszönhető.
Az Effie Awards Hungary 2023 főtámogatói: httpool by Aleph, atmedia, Renault, Coca-Cola
Együttműködő partnerek: portfolio.hu, onBRANDS, mmonline, Digital Hungary
További részletek: www.effie.hu
(x)