A hotel 2021 decemberében nyitott, azaz amikor a pandémia negatív hatásai a turizmusban is szignifikánsan jelentkeztek. Milyen elvárásokkal nyitották meg a hotelt ebben a nehéz időszakban?
Kéki Zoltán: Amikor mi nyitottunk, már a pandémia csúcsa után voltunk és elég gyorsan felfutott a forgalmunk, mivel ekkor már megnövekedett a belföldi utazások iránti igény és érdeklődés. Bíztunk benne, hogy a helyzet javulásával ez csak fokozódni fog és az emberek vágynak arra, hogy a külföldi utak mellett felfedezzék hazánk kincseit is.
Emellett pedig úgy láttuk, hogy az elmúlt évek bezártságának hatására a személyes jelenlétet igénylő konferenciák és céges rendezvények iránti kereslet is megsokszorozódott, ezért a Tisia Hotel & Spa olyan hiánypótló helyszínként jöhetett létre, ahol ma már számos sikeres rendezvény lebonyolításával büszkélkedhetünk.
A hotel Tiszaújvárosban helyezkedik el. Milyen szempontok alapján esett a választás erre a városra?
Tirpák István: Kéki Zoltán tulajdonostársammal mindketten lokálpatrióták vagyunk. Emellett úgy láttuk, hogy Tiszaújváros kedvező földrajzi fekvése sok lehetőséget rejt magában. A fent említett okon kívül a három országhatár közelségének köszönhetően sok külföldi vendégre számítottunk, ami szerencsére be is igazolódott. Különleges természeti adottságai miatt pedig „feltörekvő” turisztikai helyszínnek számít. Sok esetben a környék nevezetességei miatt ideutazók szállnak meg nálunk és pihenik ki a túrák fáradalmait. Hiszen a természetbarátok részére maga a paradicsom a Tisza és Sajó, a Hortobágy és a környéken található remek kirándulóhelyek.
Ugyanakkor a város egy fejlődő gazdasági térség része, ezért sok potenciált rejt az üzleti célú turizmus terén is, mivel jelentős beruházások, fejlesztések is zajlanak számos külföldi cég részvételével. Az ő munkatársaiknak is színvonalas szálláslehetőséget szerettünk volna kínálni.
Kéki Zoltán: Mindezek mellett közvetlenül szállodánk szomszédságában található az ország egyik legjobban felszerelt sportkomplexuma, amely több, mint 20 sportág kiszolgálására alkalmas és számos edzőtábornak, rendezvénynek biztosít teret. A fentiek miatt szükség volt egy olyan helyszínre, ahol magas színvonalú konferenciákat és különböző rendezvényeket lehet megtartani, mindezt pedig profi stáb segítségével.
Említették a környék nevezetességeit. Biztosítanak programkínálatot?
Tirpák István: Mivel a környék tényleg számos olyan látványosságot és kirándulóhelyet rejt magában, amit kár lenne kihagyni, ezért a honlapunkon indítottunk egy külön blogot annak érdekében, hogy megismertessük ezeket a helyszíneket az érdeklődőkkel.
Kéki Zoltán: Egyik nem titkolt szándékunk, hogy Tiszaújvárost feltegyük a hazai turisztikai térkép előkelő helyezettjei közé. Ehhez pedig szerintünk a környék megismertetésén át vezet az út. A honlapunkon egyébként folyamatosan közzé tesszük az aktuális programokat, így ezt indulás előtt mindenképp érdemes megtekinteni, illetve a közösségi média megjelenéseinket is követni.
Sokat hallani mostanában, hogy a szállodaipar, vendéglátás ismét nehéz időszak elé néz. Önök hogyan látják a jövőt?
Kéki Zoltán: Ez egy nagyon összetett kérdés. Elsősorban azért vagyunk szerencsések, mert célcsoportjainkat tekintve „több lábon állunk”. A céges és rendezvényes piacunk stabil és hosszútávon is biztos bevételt jelent. Ugyanakkor számunkra nagyon kedvező, hogy a Tiszaújvárosi Gyógy- és Strandfürdő sem tervez bezárást, így egész évben számíthatunk wellness-ező vendégekre is.
Tirpák István: Számunkra minden új projektnél, új ingatlan-fejlesztésnél kiemelten fontos a legkorszerűbb technika, technológia alkalmazása. A szálloda építésénél is exponált figyelmet szenteltünk az üzemeltetés költséghatékonyságára, a megújuló energiák felhasználási lehetőségeinek kiaknázására. A gépészeti megoldások közül a VRV rendszert választottuk, mivel ez a legmodernebb épületgépészeti rendszer, amely lehetővé teszi a gördülékeny őszi és tavaszi hűtés-fűtés váltást az átmeneti időszakban annak érdekében, hogy az épület egyes részeit fűtsük, más részeit pedig hűtsük. A szerkezet megépítésekor szintén nagy hangsúlyt fektettünk a hőszigetelésre, magas minőségű üvegfelületek kerültek beépítésre, melyek hőszigetelése, valamint fényátbocsátási képessége is kiváló. Költségoldalról pedig saját napelemparkunk és újépítésű szállodaként korszerű gépészeti, szigetelési és technológiai megoldásaink biztosítják a jövedelmező üzemeléshez szükséges feltételeket.
Melyek a fejlődés potenciális irányai?
Kéki Zoltán: A fejlődés irányát mi a töretlen rugalmasságban és alkalmazkodásban látjuk. Elsősorban a gasztronómia területén szeretnénk tovább fejlődni, kifinomultabbá válni. A napokban bevezetendő új a la carte étlapunk és itallapunk már ezt tükrözik.
Tirpák István: A másik terület, ahol szeretnénk előre lépni, az a felelős üzletvitel. Igyekszünk fenntartható módon üzemelni. Ez a mi esetünkben nem csak a napenergia hasznosítását jelenti. Fontos számunkra az is, hogy támogassuk a helyi termelőket és kis gazdaságokat, tőlük szerezzük be a friss alapanyagainkat. Számos kollégánk, például cukrászunk és az éttermi vezetőnk is helybéli, ezért pontosan ismerik a környék sajátosságait. Jövőre pályázunk majd a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségénél a „Zöldszálloda” minősítésre is. Ehhez számos kritériumnak kell megfelelnünk, az ökolábnyomunk nagyságától kezdve a károsanyag-kibocsátásig. Mi ezekkel is jól állunk, de ezen a téren is elengedhetetlennek tartjuk a folyamatos fejlődést. Ma már természetes, hogy környezetbarát tisztítószereket használunk, szobáinkat ózongenerátorral fertőtlenítjük és elektromos autótöltőkkel is várjuk a vendégeinket. Harmadsorban pedig természetesen szolgáltatásainkat bővítenénk: saját wellness-részlegünkbe jakuzzikat, szaunákat, saját medencét, sókamrát is tervezünk többek között.
Mire a legbüszkébbek, mivel emelkedik ki a szálloda a versenytársak közül?
Tirpák István: Elsősorban visszatérő vendégeink nagy számára vagyunk a legbüszkébbek. Minden téren igyekszünk figyelembe venni a személyes igényeket, és az egyedi kéréseket. Nincs ez másképp éttermi részlegünkön sem, ahol kiemelt figyelmet fordítunk az egészséges életmódra és a különböző ételérzékenységekre, a különleges étkezési igényekre.
Kéki Zoltán: A szálloda vezetésének szívügye, hogy pozitív módon illeszkedjünk be a város és a környék életébe. Örülünk, hogy sikerült szinte csak helybeliekből álló, kitűnő csapatot összeállítanunk, ahol tréningekkel, az üdülés támogatásával, csapatépítő programokkal szeretnénk elérni, hogy kollégáink is jól érezzék magukat nálunk. Szerencsére eredményeink és vendégeink visszajelzései igazolják, hogy jó úton járunk. Reméljük, hogy még sok – vendégeinkkel és partnereinkkel – együtt ünnepelt születésnap követi majd ezt az elsőt.
(x)